Schema si detalii locomotiva 1-B1 "Orleans"...

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
848
153
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Cautand pe net detalii despre eroarea timbrului meu prezentata in linkul de mai jos:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=12491

....am gasit si un document in format PDF , cu un scan al revistei "Modelism" nr. 3 / 1986, despre locomotiva tip 1-B1 "Orleans".

Linkul mai jos:


http://blog.copcea.ro/files/tehnium/modelism/m8603.pdf

Detalii cat cuprinde, desene . schite etc ....

Sper sa va ajute.

Marius.

PS: Nu stiu daca a mai fost postat acest link....8)
 
Salut,

link-ul este bine primit. Cautati in arhiva Modelism de dinainte de '89 si mai gasiti planurile masinilor B1 ale concesiunii prusace Strousberg, masinile 2C Breda, primele masini compound comandate de administratia CFR si multe alte materiale interesante.

Schitele Orléans...sunt mai mult decat schite. Sunt planurile existente in arhivele CFR si care au fost incluse intr-un volum mai amplu intitulat Locomotive si tendere.

Informatii si mai detaliate despre viata acestor masini precum si imagini gasiti in ITF, volumul 1.

Din pacate astazi nu mai avem din aceste frumoase si minunate masini niciun exemplar.

Culmea e ca planuri ale masinilor din epoca 1 sunt, planuri de vagoane exista, planuri de gari mai gasim (multe din ele inca "in picioare"), schite de depouri/remize se mai gasesc pe la arhive, mersuri de tren si compuneri de trenuri sunt, cu interesul pentru epoca 1 stam mai prost :)
 
De dragul statisticilor si pentru ca m-am lovit astazi prin biblioteca de "Darea de seama a Serviciului Tractiune" pe anul 1898...
Cam cat "au alergat" aceste masini prin Vechiul Regat in anul 1898 cu iuteala lor maxima de 95km/h. Orléans -urile sunt cele de la 20 la 27 (prima serie adusa in tara).

 
Multumesc frumos de lista Catalin. Foarte instructiva, mai ales prin comparatie cu situatia CFR de azi...

Adaug si eu aici o imagine prelucrata a vederilor din Modelism, care, asa cum ai spus, sunt preluate de fapt din albumul cu material rulant al CFR din perioada respectiva.


cna2sl13o1exmxw4e.jpg


Va rog sa remarcati o chestie interesanta: pentru a face loc focarului, osia purtatoare are lagarele in exterior, in timp ce toate celelalte osii au lagarul in interior.

De asemenea, o imagine de fabrica a locomotivei "Dranceni" care, asa cum se vede in poza, avea initial un cos de forma conica (utilizat mai degraba pentru locomotivele care foloseau drept combustibil lemnul) si care a fost schimbat mai apoi intr-un cos de forma obisnuita.

cna2sw5ggfk3jven2.jpg
 
Dorin,

acum mi-am adus aminte ce lipsea la articolul din Modelism...Lipseau planurile de la tender :)
Dupa vreo 20 de ani le-am gasit si pe acestea.

"Dranceni" a venit cu parascantei austriac pentru ca a fost livrata cu ardere lemn/carbune. Conversia la ardere mixta sau doar pacura s-a facut in Romania.

Darea de seama de care vorbeam mai sus are multe alte date interesante, si ma gandesc aici la numarul de ore muncite de un mecanic in medie zilnic, salariul mediu, primele obtinute etc.... Si rigoarea merge pana la cate kg de carbune si cati litri de apa s-au incarcat in anul respectiv in fiecare statie de pe reteaua Vechiului Regat. Si toate astea erau la data respectiva informatii publice pentru ca lucrarea mai sus amintita se gasea de cumparat in librarii...
Deh, "toane" de epoca sanatoasa :)
 
Salut Catalin,

Intr-adevar, ar fi interesante planurile tenderului, in Modelism era doar o vedere generala color a locomotivei numarul 480 cu tenderul atasat! Exista niste planuri, dar nu foarte detaliate, in schitele aparatului de ars pacura model Holden sau Uruquart aplicate pe o locomotiva expresa din categoria respectiva. Nu-mi aduc aminte foarte bine daca nu cumva s-a revenit si cu planurile tenderului intr-un numar urmator din Modelism? Isi mai aduce aminte cineva?
 
Nu cred ca s-a revenit asupra tenderului.

Mai jos , 2 link-uri unde se poate accesa colectia revistei Modelism. Mie mi-au pricinuit o mare bucurie, dat fiind faptul ca teancul de reviste ale colectiei mele s-au dus pe apa sambetei odata cu demolarea casei strabunicilor, impreuna cu livrete, manuale si alte documente feroviare...

https://plus.google.com/photos/108666622533276252900/albums/5413540542035906081?banner=pwa

http://blog.copcea.ro/2011/10/11/revista-modelism/
 
Asa este, Cosmin, am verificat pe propria colectie si asa mi-am adus aminte:

Locomotiva Orléans tip 1-B-1 din seria CFR 20-27 este in numarul 3-1986 ( 12 ) si intr-adevar nu are prezentat si planul tenderului, este numai locomotiva. Dar planul este superb, cotat, cu toate detaliile, un deliciu.

In numarul 2-1985 ( 8 ) este prezentata locomotiva cu numarul CFR 28 "CODAESTI" intitulata "Prima locomotiva CFR a Orient-Expresului" din 1887, produsa de firma Maschinenfabrik Richard Hartmann la Chemnitz. Nici asta nu are tender, dar tenderul este prezentat separat intr-un numar urmator: 4-1985 (9).

Deci este prezentat separat un tender, dar nu este cel pe doua osii al locomotivelor tip Orléans ci tenderul pe trei osii al locomotivelor de mare viteza tip 2-B din seria "Chemnitz" numerele CFR 28-33.
 
Domnilor, in revista M. nu apar planurile tenderului. Scriam mai sus ca le-am cautat ceva vreme. Important e ca planurile exista si au fost salvate in format electronic, accesibile modelistilor interesati de aceasta frumoasa locomotiva.
 
Gara de Nord, fosta linie 1 un Orléans din prima serie (vezi pozitia doamelor si usile camerei de fum sistem austriac) se pregateste de drum. Pentru a intelege mai exact zona unde este luata poza, coltul de cladire din stanga este actualul McDonalds si trenul se intinde spre actuala intrare "la coloane".



Si pentru ca azi am mai avut putin timp de scanat hartiile din biblioteca personala iata si o imagine cu prima masina din serie, nr 20 "Racova" construita 1886, in 1929 (probabil Fetesti sau Constanta ?) deja abandonata. Masina avea sa fie salvata si restaurata dar soarta ei se va sfarsi brusc intr-o zi de aprilie 1944. In marchiza doua figuri pitoresti, cel mai probabil ucenici in depou. Daca cineva isi recunoaste stramosii, sa ne anunte :)





Aceiasi locomotiva dupa restaurarea completa in 1939 in cadrul Muzeului CFR de atunci. Probabil ultima poza cunoscuta, 5 ani mai tarziu masina si vagonul regelui Carol I (din stanga) si alte cateva exponate valoroase disparand definitiv.

 
Buna Catalin,
se stie exact ce exponate au fost distruse in 1944? Exista o lista oficiala?
 
O lista pe undeva trebuie sa fie. In alt context am citit cateva rapoarte din 1944 si Armata/Siguranta tineau evidente destul de exacte dupa fiecare bombardament. Ar trebui sa te trimit la Arhivele Statului (acolo unde si eu am vazut aceste rapoarte) pentru ca eu nu stiu cand mai ajung acolo din motive personale pe care cred ca le intuiesti.

Dar, tinand cont ca tu ai facut deja o lista a exponatelor permanente si temporare din curtea muzeului si in sala interioara erau 3 exponate (locomotiva de ingusta a liniei Crasna-Husi, vagonul regelui Carol si masina 20 Racova- toate trei distruse) daca ne punem amandoi creierele in functiune cred ca putem alcatui o lista destul de corecta. Sau, cu ocazia evenimentului anuntat chiar de tine in iunie poate o sa apara documente inedite si despre acest prim muzeu CFR si despre sfarsitul lui in acea zi de aprilie '44.
 
Accidentul de la Ciurea, 1917. se poate vedea si locomotiva 1B1 rasturnata

http://www.ziarulevenimentul.ro/data/_editor/caseta%20I%20catastrofa-Ciurea-1917%20%281%29.jpg
 
Ca sa vezi cat rau poate sa faca o eticheta pusa aiurea!

@Rigel: deja s-a discutat in extenso pe acest forum ca aceasta poza NU reprezinta catastrofa de la Ciurea!
 
Doar ca poza nu are legatura cu accidentul din 1917.... :)

vezi discutia de aici:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7638&start=15