Renaşterea unei machete Opel Blitz scara 1/87

wittman40

Well-Known Member
24 Ianuarie 2011
379
0
Arad - Satu Mare
LOCATION
Arad - Satu Mare
Am primit o machet㒠de Opel Blitz în bucă’ţi, spre norocul meu o singur㒠pies㒠are doar lipsă’: oblonul din spate.Am hotă’rît c㒠îl rezolv în aceast㒠zi ca s㒠o pot pune pe un vagon platformă’. Deci s㒠vedem ce o fi din ea?

 

wittman40

Well-Known Member
24 Ianuarie 2011
379
0
Arad - Satu Mare
LOCATION
Arad - Satu Mare

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Frumos lucrat. Mai urmeaza inmatricularea care presupun ca va fi germana. Oricum arata bine si weathering-ul scoate mult in evidenta partile esentiale ale acestui camion. Good job. Respect
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
80
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Daca inmatriculare camionului va tine cont de restul dioramei (in special de 40-ul din spate), uitati de perioada anterioara 1950. Asta pentru ca locomotiva poarta inmatricularea specifica CFR dupa 1955 (vezi placile cu depoul si reviziile).
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.007
989
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna,

Camionul reprezentat de Roco Minitanks este unul din rarele Opel Blitz 3,0To. Sd. Trop V 4 x 4 (camion cu masa totala de 3,0t, tractiune integrala, versiune speciala tropicala cu carburator model special (V de la "Vergaser").

Acesta s-a produs incepand cu 1942 si in aceasta forma doar pana in 1944, dupa aceea urmand versiunea cu cabina simplficata. Ca proportie fata de camioanele Opel 1,0, 1,5 si 3,0To standard, ele reprezentau mai putin de 5 procente din parcul produs.

Ma indoiesc de asemenea de vopsirea gri inchis (Feldgrau sau Panzergrau dupa RAL), intrucat toate modelele produse au parasit fabrica in bej (Panzergelb sau Tropengelb dupa RAL). Astfel si multe modele Roco ale acestui camion in gri sunt absolut fanteziste.

Din cauza multelor diferente, putinele 3,0To 4 x 4 ramase au fost dupa razboi fie convertite in 4 x 2 cu suspensii clasice si diferential fata demontat, fie scoase din uz, in timp ce foarte multe 3,0To clasice au supravietuit cu motoare noi Diesel pana in anii 1960.

Camionul Roco este un "Exot", cum se spune in Germania si nu am cunostinta de existenta sa in Romania. In schimb Opel Blitz clasic 3,0To cu tractiune 4 x2 gasim cu duiumul, si inainte si dupa 23 August 1944.
 

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Imi permit sa afirm ca dupa cunostintele mele, acel camion nu are nici o legatura nici cu diorama si nici cu locomotiva cfr din fundal. Camionul va fi pus pe un vagon platforma specific perioadei si vor face parte dintr-o garnitura militara si sunt sigur ca acea garnitura va arata la fel de bine ca modelul realizat. Respect
 

wittman40

Well-Known Member
24 Ianuarie 2011
379
0
Arad - Satu Mare
LOCATION
Arad - Satu Mare
Multumesc de informatii; de fapt culoarea originala era gri doar cineva l-a vopsit cu dungi peste griul respectiv, eu am revopsit dupa ce am dat jos vopseaua de pe ea in gri caci varianta cealalta o am si vreau sa o pun pe un vagon dar nu cred ca mai are rost sa postez ceva caci de fiecare data sunt destui care sa faca critica si sa-mi pierd cheful de a va prezenta ceva. Mie asa imi place ce am facut si o pun unde vreau eu doar asta nu e o lege ca nu pot sa pun un camion vechi intr-un depou de dupa anii 50 sau 90 ma rog asta este o placere sa facem pe placul nostru tot ce facem. Daca a-si vrea sa fac totul dupa realitate m-asi documenta ca si in dioramele mele 1/72 dar nu mai are rost sa-mi stric pofta si sa le pun pe site, distractie placuta domnilor!
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.007
989
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna Janos,

Din momentul in care alegi sa prezinti o realizare pe un forum public, atunci trebuie sa ai in vedere si faptul ca aceasta prezentare aduce implicit dupa tine o anume critica - fie ca aceasta este negativa sau pozitiva. In masura in care aceasta critica este constructiva, adica bazata pe elemente ambientale, istorice, etc. si nu una simpla si sumara de felul "imi place" sau "nu imi place", nu numai ca aceasta este permisa dar si recomandata.

Este putin penibil ca un user sa prezinte o lucrare, interesanta de altfel, si atunci cand i se aduc remarci care nici macar nu sunt legate de lucrarea in sine ci de istoria modelului real acesta sa se supere dupa metoda romaneasca "imi iau jucariile si plec". :-?
 

bogdanra

Well-Known Member
Trenulist
19 Martie 2012
1.272
103
Bucuresti
tt.bogdanra.ro
WEBSITE
http://tt.bogdanra.ro
LOCATION
Bucuresti
FACEBOOK
bogdanradu4tt
GOOGLEPLUS
bogdanra
@HR: desi remarcile si criticile sunt d emulte pri bine venite, uneori tonul (care stim ca face si muzica) poate aduce cu sine si remarci ca aceea a lui Electricu sau wittman care chiar nu isi iau jucariile si nu pleaca, dar subliniaza ca nu mereu joaca trebuie sa fie tratata ca militarie...

daca scria macheta istorica a lui Opel etc etc atunci cred ca tonul isi avea rostul

Va citesc cu multa atentie si am stima pt ceea ce spuneti (pt ceea ce stiti, de fapt), dar hai sa ne si jucam uneori...
Lucrarea mie mi se pare exceptionala, si daca acest camion ar fi pus langa o Skoda Octavia 2 faceLift (model 2010 pt necunoscatori) tot as zice ca este o lucrare frumoasa prin executie...

@wittman: lucrarea este foarte frumoasa; ceea ce a spus HR este real , dar iarta si tu tonul si pune-l sus pe o platforma... Opel-ul./...
 

wittman40

Well-Known Member
24 Ianuarie 2011
379
0
Arad - Satu Mare
LOCATION
Arad - Satu Mare
Diorama se poate incadra in frontul de est in anii 1944, trupele participante cu doua blindate sovietice (T34/76 model 1943, autotun SU122 model 1943), pe de alta parte un tanc Panzer V Panther A, o masina blindata M39 Csaba si in sfarsit un Opel Blitz, mentionez faptul ca toate blindatele sunt productiile mele din carton la scara 1/87, plus casuta, la blindate am folosit desenele de la www.onwar.com si de la http://ww2drawings.jexiste.fr/ Toate in afara de Opel Blitz au fost vopsite cu culori acrilice cu pensula. La urma am lasat o poza despre cele doua modele de Opel Blitzuri din garajul meu.








 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.007
989
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna,

@bogdanra:
daca scria macheta istorica a lui Opel etc etc atunci cred ca tonul isi avea rostul
In masura in care este o macheta a unui vehicol datand din 1943-44 si care este vopsita intr-o schema de culoare care este clar inspirata de cele ale armatei germane din cel de-al doilea razboi mondial, vorbim de o macheta istorica si nu de una absolut fantezista. Daca era vopsita in roz bombon cu camuflaj verde-mar il iertam si nici catalin, nici subsemnatul nu am fi comentat ceva. Fraza ta este deci un non-sens ;-)
@wittman: lucrarea este foarte frumoasa; ceea ce a spus HR este real , dar iarta si tu tonul si pune-l sus pe o platforma... Opel-ul./...
O, insa tonul este cat se poate de normal. Pe cel anormal in general oamenii il tin minte.

@wittmann40:
mentionez faptul ca toate blindatele sunt productiile mele din carton la scara 1/87, plus casuta
In masura in care este vorba de constructii proprii 100%, munca este absolut laudabila. Personal, mi se pare ca densitatea de vehicule de pe diorama pe metru patrat e cam mare :lol: in general ambele armate din acel conflict aveau obiceiul de a trimite infanterie inaintea trupelor blindate si existau si norme privind distanta de respectat intre doua vehicule din aceeasi unitate in lupta (pentru a evita ca explozia unuia sa-l avarieze si pe celalalt) insa putem spune ca cele doua blindate sovietice au ajuns intr-o zona in care au gasit Pz.Kpfw-ul si celelalte vehicole germane abandonate si sabordate, daca facem dovada de putina imaginatie.

Pentru mai mult realism, ai putea detalia putin cele doua Opel LKW 3s Sd Trop V 4 x 4 ale tale, cu accesoriile pe care le aveau aceste camioane in realitate: din sarma sau ace cu gamalie indoite corespunzator poti realiza baghetele de gabarit (inclusiv "para" de la capatul lor), suportul de semn tactic pe aripa din fata, apoi din carton sau profile de plastic poti realiza si obligatoriul triunghi de remorca (orice avea carilig de remorcare trebuia dupa SVzO sa aiba si triunghi de remorca). Forma sa era identica cu cea a trunghiurilor care se gaseau inca pe camioanele romanesti SR "Carpati" si "Bucegi" pana in anii 1980.

Dupa o hotarare a OKW din septembrie 1940, toate vehicolele germane echipate cu pneuri ale fortelor armate de uscat, aer si marina, inclusiv cele rechizitionate, trebuiau sa poarte pe aripi, bara din fata si spate si dupa caz colturile cutiei benzi de culoare alba dupa RAL de 7 pana la 12 centimetri latime pentru a usura recunoasterea gabaritului pe timp de noapte, asa cum ai facut la Opel-ul tau galben. Le poti aplica si pe cel gri, si pe "Csaba" - pe Pz.Kpfw. insa nu, intrucat nu e vehicol pe pneuri.