Deoarece nu sunt vagoane de pasageri CFR la TT am incercat sa fac o conversie avand la baza o rama DB13 produsa de BTTB pe care o am din anii 70.
Dupa ce am analizat cateva zeci de poze am decis sa reproduc rama TE6 considerand ca necesita cele mai putine modificari pentru ceferizare a ramei DB13.
Si acum etapele pentru realizarea ramei TE6 :
se ia una rama DB13


se deface in bucati

se ia fiecare carcasa in parte si se pilesc jgheaburile de deasupra ferestrelor si usilor


la carcasele de capat ale ramei se modifica ferestrele sau se inchid dupa cum e cazul, se chituieste, se slefuieste si se repeta aceste operatii pana cand se obtine un rezultat acceptabil, asta la o privire cu ochiul liber, nu cu poze macro, m-am chinuit ceva ca la un capat sa se vada la fereastra centrala conturul inchiderii acesteia cu tabla


dupa o baie buna in lichid de frana a urmat ultima slefuire si apoi vopsirea, am ales vopseaua albastra RAL 5015, stiu ca legat de nuanta au fost mai multe pareri pe forum

urmeaza partea cea mai delicata, inscriptionarea, am realizat aceste inscriptii absolut fidel si in totalitate conform pozelor, din pacate datorita dimensiunilor unele nu sunt descifrabile, la final un strat de protectie cu lac, iata ce a iesit la final :



cateva poze macro de detaliu cu inscriptiile facute :


din pacate pozele nu sunt deloc grozave, nu am un aparat cat de cat performant, ce pot sa spun este ca in realitate arata mai bine decat in poze.
mai trebuie sa gasesc niste bare la usi pe masura si sa pun stopurile pe capetele ramei.
avand in vedere experienta capatata cu acesta conversie (nu am mai facut asa ceva pana acum) sunt convins ca urmatoarele vor iesi mult mai bine, vreau sa mai convertesc in CFR si alte tipuri de vagoane.
astept sugestii si mai ales critici, imi vor de folos pentru urmatoarele lucrari dar avand in vedere dimensiunile (TT) va rog sa alegeti pietre mai mici
Dupa ce am analizat cateva zeci de poze am decis sa reproduc rama TE6 considerand ca necesita cele mai putine modificari pentru ceferizare a ramei DB13.
Si acum etapele pentru realizarea ramei TE6 :
se ia una rama DB13


se deface in bucati

se ia fiecare carcasa in parte si se pilesc jgheaburile de deasupra ferestrelor si usilor


la carcasele de capat ale ramei se modifica ferestrele sau se inchid dupa cum e cazul, se chituieste, se slefuieste si se repeta aceste operatii pana cand se obtine un rezultat acceptabil, asta la o privire cu ochiul liber, nu cu poze macro, m-am chinuit ceva ca la un capat sa se vada la fereastra centrala conturul inchiderii acesteia cu tabla


dupa o baie buna in lichid de frana a urmat ultima slefuire si apoi vopsirea, am ales vopseaua albastra RAL 5015, stiu ca legat de nuanta au fost mai multe pareri pe forum

urmeaza partea cea mai delicata, inscriptionarea, am realizat aceste inscriptii absolut fidel si in totalitate conform pozelor, din pacate datorita dimensiunilor unele nu sunt descifrabile, la final un strat de protectie cu lac, iata ce a iesit la final :



cateva poze macro de detaliu cu inscriptiile facute :






din pacate pozele nu sunt deloc grozave, nu am un aparat cat de cat performant, ce pot sa spun este ca in realitate arata mai bine decat in poze.
mai trebuie sa gasesc niste bare la usi pe masura si sa pun stopurile pe capetele ramei.
avand in vedere experienta capatata cu acesta conversie (nu am mai facut asa ceva pana acum) sunt convins ca urmatoarele vor iesi mult mai bine, vreau sa mai convertesc in CFR si alte tipuri de vagoane.
astept sugestii si mai ales critici, imi vor de folos pentru urmatoarele lucrari dar avand in vedere dimensiunile (TT) va rog sa alegeti pietre mai mici
