- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
Dragi pasionaţi FeRoviaRi şi nu numai,
Vă invit cu drag să vizionaţi câteva secvenţe FeRoviaRe din anii 1996-1997 din reportajul Rail Away Romania. Filmările nu îmi aparţin, dar consider că era frumos din partea mea să vă expun şi dumneavoastră ceea ce am văzut. Pe această cale, multe mulţumiri realizatorului reportajului, precum şi colecţiei de filme Rail Away cu cele 25 de episoade.
Realizatorii ne propun o călătorie pe ruta Bucureşti ââŹâ Ploieşti ââŹâ Braşov ââŹâ Vatra Dornei. Unghiurile de filmare diferă de la caz la caz, dovadă a unei simţ regizorial specialist. Aceştia ne plimbă cu locomotiva pe Valea Prahovei pe tronsonul Predeal ââŹâ Braşov, ne arată cum trenurile intrau în Bucureşti de pe Pasarela Basarab (astăzi dărâmată), peroanele gării, clădirea ei şi trenurile veşnic neastâmpărate.
Locomotivele clasice şi vagoanele de un albastru străin faţă de ce vedem acum pe calea noastră ferată românească bănuiesc că vor reuşi să scormonească niscaiva amintiri. De exemplu, ceea ce m-a surprins a fost EA-ul cu 3 faruri centrale, dar şi EA-ul clasic cu aproape 10 vagoane etajate intrând în Gara Sinaia.
Cabview-ul pe care ni-l prezintă are ca locaţie cabina unei locomotive electrice clasice cu graduator. Sala maşinilor, tunelurile în bătaia luminii farului central, precum şi ââŹĹžcelebraââŹÂ filmare cu oglinda locomotivei în care se reflectă ââŹĹžşarpeleââŹÂ, deja ridică părul de pe trupurile noastre avide, poate, de un CFR cum era atunci. Vitezometrul Hassler ticăia aşa cum ticăia pe vremuri, fie la viteze de 20-30 la oră şi până de aproape 140 km/h. Ă Ĺži că tot vorbim de viteză, poate vă aduceţi aminte de indicatoarele ââŹĹžVNââŹÂ, care acum sunt înlocuite de ââŹĹžVSââŹÂ-urile atât de mici astăzi.
Gările care apar filmate aici sunt Bucureşti Nord, Ploieşti Vest, Sinaia, Braşov şi Vatra Dornei Băi. Vehiculele feroviare înregistrate se numără de la superbele locomotive electrice cu pantografe simetrice (EA1-925) la atât de muncitoarele locomotive diesel-hidraulice, precum şi la diferite utilaje surprinse pe Valea Prahovei.
Reportajul se încheie cu câteva cadre minunate de lângă Vatra Dornei, unde râul Bistriţa curge de-a lungul liniei 502. La fel, prezenţa trenurilor cu vagoanele albastre (din care unul sau două erau de poştă), fie ele Intercity Sibiu ââŹâ Constanţa, Rapidul Bucureşti ââŹâ Oradea, Constanţa ââŹâ Braşov sau Acceleratul Iaşi ââŹâ Timişoara Nord, mă intrigă să trimiteţi acest film mai departe către toţi pasionaţii şi până la mai-marii CFR-ului. Poate, vreodată, or să verse şi ei o lacrimă pentru că au dat voie distrugerea unui sistem de transport fruntaş în Europa!
Vizionare plăcută!
http://www.youtube.com/watch?v=m61VUa8xu7Y
Vă invit cu drag să vizionaţi câteva secvenţe FeRoviaRe din anii 1996-1997 din reportajul Rail Away Romania. Filmările nu îmi aparţin, dar consider că era frumos din partea mea să vă expun şi dumneavoastră ceea ce am văzut. Pe această cale, multe mulţumiri realizatorului reportajului, precum şi colecţiei de filme Rail Away cu cele 25 de episoade.
Realizatorii ne propun o călătorie pe ruta Bucureşti ââŹâ Ploieşti ââŹâ Braşov ââŹâ Vatra Dornei. Unghiurile de filmare diferă de la caz la caz, dovadă a unei simţ regizorial specialist. Aceştia ne plimbă cu locomotiva pe Valea Prahovei pe tronsonul Predeal ââŹâ Braşov, ne arată cum trenurile intrau în Bucureşti de pe Pasarela Basarab (astăzi dărâmată), peroanele gării, clădirea ei şi trenurile veşnic neastâmpărate.
Locomotivele clasice şi vagoanele de un albastru străin faţă de ce vedem acum pe calea noastră ferată românească bănuiesc că vor reuşi să scormonească niscaiva amintiri. De exemplu, ceea ce m-a surprins a fost EA-ul cu 3 faruri centrale, dar şi EA-ul clasic cu aproape 10 vagoane etajate intrând în Gara Sinaia.
Cabview-ul pe care ni-l prezintă are ca locaţie cabina unei locomotive electrice clasice cu graduator. Sala maşinilor, tunelurile în bătaia luminii farului central, precum şi ââŹĹžcelebraââŹÂ filmare cu oglinda locomotivei în care se reflectă ââŹĹžşarpeleââŹÂ, deja ridică părul de pe trupurile noastre avide, poate, de un CFR cum era atunci. Vitezometrul Hassler ticăia aşa cum ticăia pe vremuri, fie la viteze de 20-30 la oră şi până de aproape 140 km/h. Ă Ĺži că tot vorbim de viteză, poate vă aduceţi aminte de indicatoarele ââŹĹžVNââŹÂ, care acum sunt înlocuite de ââŹĹžVSââŹÂ-urile atât de mici astăzi.
Gările care apar filmate aici sunt Bucureşti Nord, Ploieşti Vest, Sinaia, Braşov şi Vatra Dornei Băi. Vehiculele feroviare înregistrate se numără de la superbele locomotive electrice cu pantografe simetrice (EA1-925) la atât de muncitoarele locomotive diesel-hidraulice, precum şi la diferite utilaje surprinse pe Valea Prahovei.
Reportajul se încheie cu câteva cadre minunate de lângă Vatra Dornei, unde râul Bistriţa curge de-a lungul liniei 502. La fel, prezenţa trenurilor cu vagoanele albastre (din care unul sau două erau de poştă), fie ele Intercity Sibiu ââŹâ Constanţa, Rapidul Bucureşti ââŹâ Oradea, Constanţa ââŹâ Braşov sau Acceleratul Iaşi ââŹâ Timişoara Nord, mă intrigă să trimiteţi acest film mai departe către toţi pasionaţii şi până la mai-marii CFR-ului. Poate, vreodată, or să verse şi ei o lacrimă pentru că au dat voie distrugerea unui sistem de transport fruntaş în Europa!
Vizionare plăcută!
http://www.youtube.com/watch?v=m61VUa8xu7Y