Cindva pe fostul forum rfr, am deschis un topic despre racordurile feroviare din tara.
M-am gindit ca poate fi interesant de stiut unde sint, unde au fost, care sint folosite doar la marfa, etc.
La o prima ,,strigare" pot sa scriu despre urmatoarele racorduri.
Incep cu cele mai apropiate de casa
denumirea este atribuita de mine
Timisoara CET-Giroc a fost construit pentru a permite accesul fara rebrusment in Sud din directia Buzias, a trenurilor cu carbune pentru CET.Carbune atit de la Darova si Sinersig in Timis din statia Sinia cit si din Rovinari folosind racordul Textila Lugoj. Racordul nu a fost niciodata folosit si in prezent nu mai exista.
racordul Textila Lugoj. Permitea circulatia din directia Caransebes spre Buzias fara rebrusment in Lugoj. In livretele de mers mai vechi exista mentiune ,,Circula pe racordul Textila" astfel un tren din directia Buzias daca trebuia sa formeze mai tirziu un tren spre Buzias cu aceeasi locomotiva nu mai necesita manevra de intoarcere. In prezent este desfiintat.
racordul Ram. Modos-Ronat Tj
permite circulatia din directia Timisoara Sud si Vest spre fascicolul de linii spre Ronat Tj cit si spre Jimbolia.
racord Ronat TJ , permite circulatia directa din Ronat Triaj spre Jimbolia.
racordul Aradul Nou - Glogovat, este cunoscut pentru intersectia tren/tramvai
Racordul Holod Vest, permite circulatia fara rebrusment dinspre Ciumeghiu spre Beius
racordul Oradea Vest - Episcopia Bihor permite o tranzitare directa a tarii de la Halmeu la Stamora Moravita (pe racordul Ronat -ram Modos)
racordul Sacuieni Bihor, permite circulatia din directia Oradea spre Sarmasag
racordurile Abrami-Popesti, acum desfiintate permiteau circulatia garniturilor cu carbune de la Popesti spre Oradea si Zalau.
racordul Apahida
In Cimpia Turzii era un racord dinspre Turda spre Razboieni?
racordul Coslariu Grupa Podu Mures
racordul Simeria
Bucla de la Simeria
racordul Mintia. Linia Deva -Brad se ramifica din L 200 inainte de Mintia.pentru circulatia directa spre Arad a fost construit un racord chiar prin fata statiei Mintia, acum este demontat.
racordul Tirgu Jiu La intrarea in Tirgu Jiu din directia Turceni sau Tirgu Carbunesti se observa un racord care uneste aceste 2 linii.Practic un tren din Filiasi ar putea ajunge inapoi la Filiasi evitind Tirgul Jiu.Nu stiu in ce scop s-a construit si nici daca mai exista.
Racordul Filiasi (Gura Motrului) permite circulatia din directia Turceni spre Drobeta Turnu Severin.
Racordul Videle permite circulatia din directia Craiova spre Giurgiu.
Racordul Titu
racordul Tigoviste Nord
La intrarea in Ploiesti Vest am pozat in dezafectare racordul peste L 300 din directia Tirgoviste spre Pl Cring.
racordul Faurei spre Galati
racordul Buzau
in Adjud triajul se racordeaza la L 501 spre Ciceu printr-o supratraversare a L 500
racordul Marasesti
racordul Tecuci
racordul Suceava
Sint sigur ca mai sint insa acum nu mi le amintesc sau nu am circulat in zonele respective.
M-am gindit ca poate fi interesant de stiut unde sint, unde au fost, care sint folosite doar la marfa, etc.
La o prima ,,strigare" pot sa scriu despre urmatoarele racorduri.
Incep cu cele mai apropiate de casa
denumirea este atribuita de mine
Timisoara CET-Giroc a fost construit pentru a permite accesul fara rebrusment in Sud din directia Buzias, a trenurilor cu carbune pentru CET.Carbune atit de la Darova si Sinersig in Timis din statia Sinia cit si din Rovinari folosind racordul Textila Lugoj. Racordul nu a fost niciodata folosit si in prezent nu mai exista.
racordul Textila Lugoj. Permitea circulatia din directia Caransebes spre Buzias fara rebrusment in Lugoj. In livretele de mers mai vechi exista mentiune ,,Circula pe racordul Textila" astfel un tren din directia Buzias daca trebuia sa formeze mai tirziu un tren spre Buzias cu aceeasi locomotiva nu mai necesita manevra de intoarcere. In prezent este desfiintat.
racordul Ram. Modos-Ronat Tj
permite circulatia din directia Timisoara Sud si Vest spre fascicolul de linii spre Ronat Tj cit si spre Jimbolia.
racord Ronat TJ , permite circulatia directa din Ronat Triaj spre Jimbolia.
racordul Aradul Nou - Glogovat, este cunoscut pentru intersectia tren/tramvai
Racordul Holod Vest, permite circulatia fara rebrusment dinspre Ciumeghiu spre Beius
racordul Oradea Vest - Episcopia Bihor permite o tranzitare directa a tarii de la Halmeu la Stamora Moravita (pe racordul Ronat -ram Modos)
racordul Sacuieni Bihor, permite circulatia din directia Oradea spre Sarmasag
racordurile Abrami-Popesti, acum desfiintate permiteau circulatia garniturilor cu carbune de la Popesti spre Oradea si Zalau.
racordul Apahida
In Cimpia Turzii era un racord dinspre Turda spre Razboieni?
racordul Coslariu Grupa Podu Mures
racordul Simeria
Bucla de la Simeria
racordul Mintia. Linia Deva -Brad se ramifica din L 200 inainte de Mintia.pentru circulatia directa spre Arad a fost construit un racord chiar prin fata statiei Mintia, acum este demontat.
racordul Tirgu Jiu La intrarea in Tirgu Jiu din directia Turceni sau Tirgu Carbunesti se observa un racord care uneste aceste 2 linii.Practic un tren din Filiasi ar putea ajunge inapoi la Filiasi evitind Tirgul Jiu.Nu stiu in ce scop s-a construit si nici daca mai exista.
Racordul Filiasi (Gura Motrului) permite circulatia din directia Turceni spre Drobeta Turnu Severin.
Racordul Videle permite circulatia din directia Craiova spre Giurgiu.
Racordul Titu
racordul Tigoviste Nord
La intrarea in Ploiesti Vest am pozat in dezafectare racordul peste L 300 din directia Tirgoviste spre Pl Cring.
racordul Faurei spre Galati
racordul Buzau
in Adjud triajul se racordeaza la L 501 spre Ciceu printr-o supratraversare a L 500
racordul Marasesti
racordul Tecuci
racordul Suceava
Sint sigur ca mai sint insa acum nu mi le amintesc sau nu am circulat in zonele respective.