Prototipul - 060-DA-001 - Restaurat

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Elef

Well-Known Member
Trenulist
18 Mai 2007
442
30
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
cata a spus:
Expozitie de locomotive -GARA DE NORD
-DA-001 din lotul de sase din 1959 cu placutele elvetiene originale
...

cristiCFR a spus:
-DA-001 din colectia Dej , auzisem ceva :D
Asta da surpriza.

Dr2005 a spus:
...
060-DA-001:

...

didinul a spus:
Uite pozele pe care le asteptam!
Cateva observatii!
-DA-ul dejan arata impecabil (sau cel putin asa reiese din poza), si m-as bucura sa ramana asa. Nu stiti, mai functioneaza?
....

Sincer sunt curios cine a gandit "restaurarea" DA-001.Ce mi-a placut e faptul ca in prezentarea exponatului se explica de faptul ca locomotiva a fost "restaurata si reparata (...) astfel incat sa fie readusa in starea tehnica si de aspect exterior pe care a avut-o la data fabricatiei".
Deci am dubii foarte mari ca locomotiva era vopsita in felul ala.
Iar aspectul exterior este de locomotiva produsa in Romania nu in Elvetia:
- barile de la geamuri care au fost adaugate ulterior;
- pozitiile prizelor de curent sunt total diferite in cazul DA-ului original;
- lipsa celui de-al treilea furtun pt comanda pneumatica in multipla tractiune, totusi au vopsit unul din cele 2 furtune existente in portocaliu :D .
 
Unii oameni au luptat foarte mult chiar si pentru simplul fapt ca locomotiva sa fie restaurata. Si sunt convins ca daca ar fi avut posibilitatea sa o faca cu mana lor ar fi fost atenti la orice detaliu.
E un fapt imbucurator restaurarea locomotivei in sine, nu cred ca ar trebui sa cautati greselile. Chiar si in starea asta, ea este o emblema a tractiunii feroviare din Romania.
 
@Woofer prin restaurare se intelege aducerea respectivului obiectiv (in cazul nostru e vorba de o locomotiva) in starea lui originala.
Ceea ce cu tot respectul in cazul de fata adica pt 060-DA-001 nu s-a facut.

Si avand in vedere valoare istorica a acestei locmotive as fi preferat sa nu se faca greseli.
Dr2005 a spus:
didinul a spus:
DA-ul dejan arata impecabil (sau cel putin asa reiese din poza), si m-as bucura sa ramana asa. Nu stiti, mai functioneaza?

Cred că da, am văzut că este dotată Âşi cu inductor... în plus, am văzut-o Âşi cu farurile aprinse...
....
elef a spus:
Deci am dubii foarte mari ca locomotiva era vopsita in felul ala.
Am o vagă bănuială că dungile alea turcoaz trebuiau să fie negre.
 
Nu as da poza asta ca exemplu.Are prea mult albastru in ea(parere personala) si senzatia mea e ca are culorile foarte multe denaturate.
 
Nu cred ca trebuie
sa va certati,pe motiv ca nu sa stiut de expozitie.Zilele feroviare se tin in fiecare an,acum este editia cu numarul 3,apoi vagoanele ce au fost expuse in gara
nu se stia sigur ca vor ajunge la timp.Locomotiva 060Da-001 a venit direct din fabrica de la reparatii.Ea va deveni piesa de muzeu.
S-au facut toate reparatiile cu piese originale, sa pastrat ralul original(culoarea cu care a venit din fabrica)se doreste sa fie exact asa cum a ajuns ea in tara.
Am avut ocazia sa stau de vorba cu cei care au lucrat la ea am sa va pun mai multe poze si un filmulet

ca sa nu fie probleme am facut poza la datele puse la dizpozitie de cei care au reconditionat o

intiativa a apartinut celor de la CFR marfa
 
Bravo , radu , exceptionle pozele si filmuletul.

Totusi anul 2008 se pare ca este un an minune :x (probabil se gandesc politicienii ca au nevoie si de voturile pasionatilor de trenuri :D) in care s-au facut pasi importanti in domeniul istoriei feroviare ,desigur au fost si unul inapoi :( , ca la romani :D
1. S-a introdus "Dracula Expres" - mai circula si acum din cand in cand
2. A fost cosmetizata si expusa la Sinaia locomotiva 230.039
3. A fost cosmetizata locomotiva 150.1062 de la Sighetu Marmatiei
4. Au fost cosmetizate locomotivele muzeului Resita
5. A fost restaurata locomotiva 060-DA-001
6. Se afla in proces de restaurare 77-0947-0
7. Au fost salvate de la casare o parte din locomotivele de cale ingusta.
Cam acestea ar fi in mare realizarile in domeniul istoriei feroviare din 2008.
Daca am uitat ceva va rog sa completati voi :D

Revenind la 060-DA-001 parerea mea despre restaurare este una foarte buna, chiar daca nu are furtunele suplimentare, priza de deasupra tamponului stang si in plus fata de original barile de la geamuri.
Aceste mici detalii se pot remedia oricand, important este ca a fost restaurata si ca o avem in stare de functionare.
 
Schema gri a aparut din necesitate. Schema de culoare initiala, pe care nu o discut pentru ca intotdeauna considerentele estetice sunt pur subiective, era foarte suferitoare la mizerie.
Schema gri, doua nuante, a fost o solutie mult mai buna din acest punct de vedere. Tineti cont si ca DA-ul a facut casa comuna cu locomotivele cu abur peste 2 decenii.
Lasand la o parte culorile, ar trebui sa ne bucuram ca aceasta masina a supravietuit pana la noi fara sa fie casata sau lovita (cum s-a intamplat cu prima electrica), ca s-au gasit cativa inimosi la Dej care sa o restaureze si sa o pastreze alte 2 decenii ca acum sa fie readusa in starea in care o vedem. Pana la urma aceasta masina e un simbol al cailor ferate romane.
 
cristiCFR a spus:
Revenind la 060-DA-001 parerea mea despre restaurare este una foarte buna, chiar daca nu are furtunele suplimentare, priza de deasupra tamponului stang si in plus fata de original barile de la geamuri.
Aceste mici detalii se pot remedia oricand, important este ca a fost restaurata si ca o avem in stare de functionare.

Si mai e o mica deosebire...Stergatoarele de parbriz de la cea restaurata sunt albastre (sau albe - nu imi dau seama bine) iar din poza originala par a fi negre :D

Lasand gluma la o parte, frumoasa realizare...suntem pe drumul cel bun
 
O minte care raporta in fiecare timestru ecomomi in planul socialist .
Imi aduc aminte cum unii ajutori de mecanici si chiar mecanici dupa fiecare cursa stergeau cu o carpa inmuiata in motorina locomotivele .
Culoarea gri tine la praf si mizerie si poate de aceea i-a trecut prin cap .
Una peste alta ar fi fost incantator sa vedem pe sine cat mai multe locomotive in culorile originale dar asa a fost sa fie si face parte din istoria CFR .
 
Poate ca inlocuirea culorilor s-a facut si pentru a fi folosita o culoare mai usor de produs in tara.
_______________
Totusi anul 2008 se pare ca este un an minune (probabil se gandesc politicienii ca au nevoie si de voturile pasionatilor de trenuri ) in care s-au facut pasi importanti in domeniul istoriei feroviare ,desigur au fost si unul inapoi , ca la romani
1. S-a introdus "Dracula Expres" - mai circula si acum din cand in cand
2. A fost cosmetizata si expusa la Sinaia locomotiva 230.039
3. A fost cosmetizata locomotiva 150.1062 de la Sighetu Marmatiei
4. Au fost cosmetizate locomotivele muzeului Resita
5. A fost restaurata locomotiva 060-DA-001
6. Se afla in proces de restaurare 77-0947-0
7. Au fost salvate de la casare o parte din locomotivele de cale ingusta.
Cam acestea ar fi in mare realizarile in domeniul istoriei feroviare din 2008.
Daca am uitat ceva va rog sa completati voi
Desi e of topic s-ar parea ca mai e o abusoasa la Tulcea
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=251170&nseq=21