Propunere

Chode

Active Member
Trenulist
6 Decembrie 2008
132
3
Pitesti
LOCATION
Pitesti
Salut pe toti!

M-am gandit la ceva si poate este un model de solutie de la care se poate dezvolta ceva bun cu ajutorul tuturor.
N-ar fi bine sa facem noi toti modelistii un contract, sa numim un reprezentant dintre noi, cineva care are intrare la Roco sau la alte firme de trenulete, sa dezvoltam impreuna un proiect de locomotiva, adica sa punem fiecare dintre noi aceiasi suma de bani, astfel incat sa cumparam/finantam matrita si produsul de la producator direct, deci practic noi toti sa fim coproducatori. Sigur asta implica o chestie pro bono adica, nu e afacere dar toti avem de castigat. Ma gandeam si la locomotiva DA 060 sa discutam cu Bachmann, pentru ca sunt multe scheme de vopsire si modele si daca modelul acesta de locomotiva ND2 a iesit atat de ieftin si atat de bine calitativ, atunci cu siguranta 060 DA va fi mult mai ieftin si exact cum ne dorim.
Acelasi proiect colectiv putem face cu Roco pentru Bobic, multe variante de vopsire sunt si aici.Stiu ca exista oameni capabili pe acest forum pentru a dezvolta solutia, cu documentatia corecta, etc. Cineva dintre dumneavoastra care este avocat se poate ocupa de contract... etc. Si tot asa, daca merge treaba si proiectul prinde si se realizeaza, sa realizam si LDH, LDE, aburoase.

Cu respect,
Bogdan
 

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
1
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Vorba lui Andrei... e vorba de bani muuuuulĂži. Singura soluĂžie e ca o firmă, cu suficient profit, să încerce să investească în aÂşa ceva. Riscurile sunt, însă, enorme... e posibil ca modelul să nu iasă pe placul potenĂžialilor clienĂži Âşi atunci fie rămâne cu el pe stoc, fie îl vinde sub preĂž ca să îÂşi mai recupereze din pierdere (vezi 060-DA-ul Tillig/Trenulete.ro).
În plus, cum mai scriam Âşi în alt topic, pentru ca locomotiva să aibă un preĂž decent trebuie produs un număr mare de bucăĂži (Âşi prin mare înĂželeg minim 1000 de bucăĂži). Cine le cumpără? Se vor vinde 300, poate 400 de bucăĂži (presupunând că cele 1000 nu vor fi identice.... să zicem că vor fi 300 CFR Călători, 300 CFR Marfă, 300 BDZ Âşi 100 ,,albe" să Âşi le facă fiecare la aerograf cum vrea)... dar restul cine le cumpără?
Dacă vor fi mai puĂžine... nu cred că cineva ar fi dispus (sau ar avea de unde) să dea 6-700 euro sau chiar mai mult pe o singură locomotivă, când ,,ceferizarea" unui KEG sau ,,re-ceferizarea" unui 060-DA Tillig costă mult mai puĂžin.

Aici apar dezavantajele materialului rulant românesc... deÂşi s-au produs mai multe DA-uri Âşi EA-uri decât, să zicem, Taurusuri Âşi BR145-uri, ele au rămas în mare parte în România, altfel că nu sunt foarte cunoascute în Ăžările ce reprezintă pieĂže importante de desfacere pentru machetele feroviare.
 

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
1
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Mai nou Âşi Ungaria...

Dacă stau să mă gândesc mai bine, ar putea ieÂşi ceva...

Ca of-topic, îmi aduc aminte că, astă-vară, în Salzburg, într-un troleibuz (!) (eram ,,dotat" cu o pungă cu sigla StadtBus în care erau 2 tramvaie Âşi un troleibuz [la 1/87 nu 1:1] :D ) am discutat cu un austriac trecut de 60 de ani despre locomotivele din România (de fapt, m-a văzut cu punga Âşi mi-a zis ceva pe nemĂžeÂşte, eu am dat-o pe ,,english" Âşi până laurma s-a ajuns la întrebarea ,,where are you from?") Âşi le Âştia destul de bine... ceea ce nu Âştia el (Âşi spera că poate Âştiu eu...) e ce se întâmplase cu locomotiva EA ajunsă la KEG Germania odată cu DA-urile, locomotivă care nu a mai ajuns mai târziu în Polonia odată cu Sulzerele. Dar am dat-o zdravăn în off-topic.
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.546
2
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
@Bogdan,

in tara asta ne strangem greu cate 20 oameni in marile orase, sa facem un club si sa dam o amarata de cotizatie. Sincer, imi vine greu sa cred ca ne putem strange o mana de oameni sa finantam un proiect care costa 25-30-50 mii de euro sau mai mult.

Cred ca singura solutie este exemplul "AF-Models", adica 1 om sa investeasca pe riscul lui si sa realizeze ceva care merita cumparat.
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Unii au incercat sa vorbeasca si sa antameze un astfel de proiect.
Li s-a cerut ceva mai mult de 50 mii euro pentru matrita.
S-au facut calcule si s-a ajuns la concluzia foarte optimista dar cu zambet amar in coltul gurii ca piata europeana ar putea inghiti 500 bucati.
Cele 500 bucati nu acopera costurile de producere a matritei.

Oare inghite piata europeana 500 bucati?
 

aulin

Well-Known Member
Trenulist
27 Ianuarie 2016
289
1
Cuneo
ICQ
543
AOL
alco
LOCATION
Cuneo
Chode a spus:
N-ar fi bine sa facem noi toti modelistii un contract, sa numim un reprezentant dintre noi, cineva care are intrare la Roco sau la alte firme de trenulete, sa dezvoltam impreuna un proiect de locomotiva,
Dupa observatiile mele,intr-un timp relativ scurt(3,4 ani)datorita internetului,acest hobby trenulistic s-a triplat in Romania(adminii de pe acest forum pot confirma)totusi,suntem putini,sa mai treaca inca 3 sau 4 ani si atunci poate v-om avea un cuvint de spus,virful modelismului feroviar in tara noastra va fii aparitia pe piata a modelului 060-EA la1:87 si de ce nu,a modelelor de locom.060-DA pe TT si N,unde colegii nostri sunt pedepsiti sa....viseze s-au sa-si construiasca singuri modelele
 

ionut07

Well-Known Member
20 Februarie 2016
274
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Domnilor este frumos sa visezi, fara vise am fi mai tristi, sau poate suntem pentru ca nu le indeplinim. Imi doresc mult sa apara locomotive romanesti functionale, dar sa nu ne imbatam cu apa rece. Numarul de utilizatori inscrisi pe acest forum nu are nimic de a face cu nr. de clienti cu potenta financiara. Acest forum are 700 de membri, sincer nu cred ca exista mai mult de 200 de pasionati care cumpara ceva si din cei 200 poate o treime isi permit sa cheltuie sume mari in fiecare an. Sa nu uitam ca eventualele modele romanesti nu se vor gasi pe okazii la preturi derizorii si nici la rubrica vanzari. Ele vor avea preturi identice cu alte modele similare din strainatate.A se vedea exemplul Roco, AF Models, Klein, Tillig, Piko.Va dau un exemplu, Ungaria, cati ani a produs Roco locomotiva Taurus si in cate inmatriculari, cate vagoane de pasageri a facut si in cate serii? Ati vazut cate produse exista pentru piata din Ungaria? Si nu doar la Roco. Ca sa ne dam seama de puterea noastra de cumparare, ganditi-va sincer cati cheltuiti in jur de 100 de euro pe luna pentru modelism. Cred ca suntem foarte putini. Asta se vede si atunci cand se organizeaza diverse expozitii, participarea modelistilor este foarte redusa in comparatie cu nr de inscrisi pe orice forum.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.791
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Acum, s-o luam si altfel. Noi inca suntem la inceput. Daca nu ma insel, primul club de modelism feroviar, Trainsylvania, nu are mai mult de 4 ani, pe cand in Ungaria exista cluburi inca de dinainte de '89, deci, 20 de ani. Sper ca cu timpul se va recupera decalajul si vom ajunge si noi macar la nivelul celor din Ungaria. Inceputurile sunt promitatoare.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
La ora actuala, din punct de vedere financiar si al mentalitatii, pentru Romania un astfel de proiect este complet nefezabil. Este o idee frumoasa, dar din pacate nu se poate pune in practica din multe motive obiective si subiective.

Singura solutie, este asa cum s-a mai spus finantarea completa aproiectului de catre o firma cu potential, deoarece costurile unei matrite de injectare precum si cele de proiectare si executie sunt foarte mari. O firma care poate spera sa obtina profit prin vanzarea modelelor (greu de gasit la ora actuala) sau care s-ar baza pe publicitate (de exemplu loko cu banere), aceasta solutie fiind de asemenea greoaie pentru ca la banii respectivi se gasesc alte metode de publicitate mult mai eficiente.
O solutie viabila ar fi sa existe o firma unde patronatul sa fie asigurat de un pasionat in domeniu, dar acest lucru este rara avis.
 

ionut07

Well-Known Member
20 Februarie 2016
274
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Nu stiu la ce inceput suntem, eu personal am inceput sa cumpar Roco, Kibri, Noch, Faller din 1998 de la singurul magazin din Bucuresti care aducea la vremea aceea marfa noua si de calitate.Cumparam si de la Budapesta, a fost o vreme cand am avut ceva treaba pe acolo si mergeam din cand in cand. Nu stiu cum statea treaba prin restul tarii, dar cel putin in Bucuresti puteai sa cumperi lucruri de calitate si cu mult timp in urma. Asa ca, eu sper sa fie alta situatie peste 10 ani, insa 'om trai si 'om vedea...
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
O matrita de injectare costa cateodata si peste 100 de mii ....dar este posibilitatea de a turna in rasina....aici costurile sunt muuuult mai mici .De aceea pot trai asa firme mici care fac diferite modele de autoturisme ,camioane etc.
Deci trebuie facut un model dupa care se face negativul.
Asa au facut si baietii de la DelPrado cu acea colectie de locomotive N (si care costa buc.13 euro ...)au mulat formele dupa diferite locomotive existente pe piata si au turnat in mare numar aceste modele in rasina.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
Baieti,

Daca tot veni vorba astfel, inainte de a incerca sa strangeti niste sume fantasmagorice, va dau o "tema de casa" pentru cei mai modelisti dintre voi: oare nu s-ar putea "lua de model" o carcasa de DA Tillig (varianta noua sau un KEG modificat de familia Savin) dupa care sa se faca o carcasa de rasina, care sa se adapteze la un sasiu de ND2?

Dupa cum am vazut, sasiul este acelasi: aceleasi boghiuri, acelasi rezervor de motorina, aceeasi distanta intre pivotii boghielor. Chiar si plugul pare identic. Pana si culorile boghiului si rotilor sunt cele corecte la modelul ND2.

Ce difera este doar carcasa. In felul acesta ati obtine un model DA corect la calitatile de rulare ale modelului ND2! ;-)

Aviz micilor firme de modelism autohton!
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Buna Dorin,la asta m-am referit si eu....dar tu ai explicat mai in detaliu ....sasiul nu ar fi problema .Iar o copie in rasina dupa un model corect este mult mai ieftin decat treaba la care viseaza cei interesati. Si asta ar merge si mai repede ....daca te bazezi pe asa firme ,vezi cum au decurs treburile cu Tillig.
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Asta nu ar fi asa mare problema...un sasiu se poate scurta sau prelungi ceva (inclusiv cardanele).Daca boghiele sunt bune ,atunci este foarte usor .Problema nr.1 este de a gasi pe careva cu cunostinte in prelucrarea cu rasina .....pentru a face o carcasa (ieftina ).cum am spus ,a turna rasina nu este asa scump in comparatie cu metoda prin injectare .Aici se amortizeaza costurile mai repede.
De ce toti producatorii de serie mica sau foarte mica folosesc rasina ? cand este vorba de a vinde 50-100-200 buc.