Pro sau contra calatoriei cu vagoane salon la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Da problema ca vagonul acela bule hexagon, numai bun nu e, il baga astia la probe de drum sa vada cum se comporta, plus ca incalzirea nu face fata, cica deja s-au ars rezistentele electrice de incalzire,si le-au schimbat cu altele :p
 
Sulzer1150 a spus:
Sinceri am mari indoieli legate de data ( exprimata in decenii ) in care va aparea o bruma de civilizatie pe plaiurile mioritice.

Buna George!

Optimist mai esti. Auzi la tine: decenii...
Trebuia sa zici SECOLE

Eusebiu
 
Ideea e ca toti vor sa calatoreasca la pret mic, eventual si confortabil, eventual si repede.
Am avut nenorocul sa merg pana la Timisoara cu 22-96 (din fericire la compartiment), trenul full si somn din parti. Aia 46 de RON pentru un supliment de dormitor (pe langa pretul biletului), chiar daca sunt mai putini decat o noapte la hotel, sunt totusi o suma destul de mare, raportat la veniturile din Romania (nu mai zic ca eram - si acum tot asa sunt - student si nu lucram, deci mi se parea enorm). De intors m-am intors ziua cu 1622 via Sibiu, cu vreo 2 ore intarziere si la compartiment de 20-47 incalzit cu rezistente (!), dar si ala tot full (adica compartiment de 8 locuri cu 10 oameni in el). Concluzia e ca poti sta nasol si in compatiment :)) Dar am avut si experiente placute, de exemplu de la Vatra Dornei la Bucuresti am dormit linistit pe un rand de scaune in 20-55 (nu mai zic de Medias-Bucuresti ca, atunci cand erau 20-57 pe A1742 am venit de vreo 3 ori dormind bustean... odata m-am trezit dupa ce trasese deja la Gara de Nord si coborase lumea), deranjat doar de vreo 3 echipe de naşi (!) şi vreo 3 miliţieni, dar care niciunul nu avea uşă’ la bordei s㒠ştie s㒠o închid㒠pe cea de la compartiment (deci a trebuit s㒠m㒠ridic, s㒠m㒠încalţ, s㒠merg s㒠închid uşa ş.a.m.d..).

în schimb... la salon... pa in afara de ascultat toat㒠gă’lă’gia celor înghesuiţi acolo, eventual şi vreun cocă’lar cu manele şi/sau vreun bebeluş (sau mai mulţi... Domane Fereşte!) plângă’cios, la care adă’ugă’m o durere de spate (am încercat s㒠dorm în 21-47.... dar nu puteam de sforă’iturile celorlalţi... c㒠la altfe feluri de saloane era prea plin s㒠ai loc mă’car s㒠pui capul pe masă’) şi teama constant㒠c㒠dac㒠închid ochii ră’mân fă’r㒠bagaje (că’-i salon mâncaţ'aş)... m-au fă’cut s㒠evit pe cât posibil acest gen de vagon. Åži, sincer, cât㒠vreme o s㒠fie astea condiţiile, nu m㒠despart de cheia mea pă’trat㒠cu care s㒠îmi pot încuia compartimentul (la DWA îl încui s㒠stau bine înă’untru, la celelalte le încui din afar㒠s㒠pot merge la bud㒠liniştit) şi nu calc în salon decât pentru poze sau forţat de împrejură’ri, mai ales c㒠tariful e acelaşi (adică’... de ce s㒠plă’tesc la fel pentru salon şi pentru condiţiile de acolo cât plă’teşte unul care are ,,luxul" s㒠aib㒠pe cap maxim 7 ,,colegi de drum", nu un vagon întreg?). Vorbesc, desigur, de saloanele C.F.R. Că’lă’tori, n-am nimic cu Regiotransul, O.B.B.-ul, D.B.-ul şi alte companii la care am că’lă’torit cu vagoane salon.
 
vagon etajat, cls 1. scaune confortabile, temperatura ambientala placuta (nici frig nici cald, mergea bine clima), prize, masuta sa pun laptopul, excelent. pana a tras unul o basina puturoasa (scuzati-mi vulgaritatea) de parca se daduse cu bomba chimica. naiba, nu stiu ce fac astia cu aerul, ca parca e pe recirculare. pana nu am deschis usa salonului nu s-a aerisit (logic, am vrut sa deschid geamul - din fericire unul din cele doua geamuri care se deschid in tot salonul era in dreptul meu) dar de, era incuiat, ca avem vagon climatizat. dupa aceea am luat o lectie de japoneza de la un tip care se uita pe laptop la filme cu samurai, da' de, castile si le uitase acasa....

overall, ca tren pe distanta scurta, e acceptabil, chiar e la nivel european (ce e afara), dar de, ca si tara, pacat ca e "calatorizat"...
 
Dr2005 a spus:
...a compartiment (deci a trebuit s㒠m㒠ridic, s㒠m㒠încalţ, s㒠merg s㒠închid uşa ş.a.m.d..).

în schimb...

E clar de ce preferi compartiment :))
Dar revenind la subiect, pot zice in buna cunostinta de cauza, ca pentru lung parcurs se are in vedere un program de a reitroduce vagoane compartimentate, cele salon sau bou vagon, urmand a fi distribuite spre transportul de calatori de scurt si mediu parcurs max 250 km.

E.
 
La o adica si dubele/autobuzele tot salon sunt, deci atunci alegi care e mai rapid pana la destinatie :lol:
 
Ca si completare, si avionu tot salon e :)
Deci calatoriti compartimentat, calatoriti cu trenu :)

Apropo de vagoanele astea saloane, am venit odata cu 531/549 de la Bucuresti pana la Tirgu Mures in vagonu B6 (jumate restaurant jumate clasa a doua) deci groaznic... stateau tovarasii astia CFR-isti la povesti despre vrute si nevrute, mai mult nevrute, apoi au pus muzica de durere chin si jale de suna vagonu... deci intr-un cuvant dezastru. Bine macar ca spre final au pus Elvis...asa sa sune mai omeneste.

Revenind, o experienta la fel de neplacuta am avut si intr-un vagon compartimentat in Dacia... trenu' full si in compartiment (21-90) eu doi oameni normali, un misionar crestin, o baba si o tipa de pe la Tecuci care nu stiu cum de a aterizat in Dacie dar stiu ca facea pe interesanta. Subiectele de discutie, diverse rau: Religie, Viata la tara si evident si incontestabil politica. Am crezut ca tampesc.

Ca si concluzie, atat in saloane cat si in cele compartimentate poti avea viata buna cat si rea... depinde de noroc si circumastante.
 
Da, in compartiment ai 5 sau 7 nebuni, pe cand in salon ai pe toti pe capul tau :D
 
Acum câteva zile veneam de la Slobozia la Urziceni... m㒠arunc în vagonul de cls. 1 (peronul era full şi ă’la se oprise cu uşa chiar în dreptul meu) şi m㒠pun într-un compartiment cu scaune care, pe vremuri, fuseser㒠roşii. Se umple imediat compartimentul pleac㒠trenul... la care colegii de compartiment m㒠întreabă’: ,,Cât mai dă’m la naşu', c㒠n-am mai mers de anu' trecut p'aici?"

Bine... mai bine cu 㒺tia (erau, totuşi, oameni destul de ,,curaţi" s㒠zic aşa, fă’r㒠manele, jeg, paporniţe etc.), decât cu pă’să’rile dă’ună’toare de vreo 17-18 care umpleau extremită’ţile vagoanelor (c㒠toate 3 erau compartimentate), fumau, bă’teau în pereţi şi uşi şi ascultau manele din telefon. Ce fă’ceam dac㒠trenul avea vagoane salon? Trebuia s㒠îi suport pe toţi 㒺tia sau s㒠dau 12 RON s㒠merg cu un Isuzu Turquoise înghesuit, dar cu linişte în el.
 
Interesantul, poate sa introduca la lung parcurs compartimentate, problema e ca la reconstruiri de vagoane doar saloane o sa se mai faca, ca iese mai ieftin.

Cum zicea un coleg de-al meu, diferenta de civilizatie dintre romanica si occident este doar de o era. O era geologica.
 
Am fost azi la pozat trenuri si m-au speriat ca pe toate baga vagoane salon, chiar si pe Curtici-Mangalia :confused: . O sa ajungem sa mergem cu personalul ca-i mai comod :lol:
 
Apropo de salon...

S㒠v㒠povestesc o că’lă’torie cu Desiro Bucureşti - Curtea de Argeş (din prisma că’lă’torului... noroc c㒠nu am stat prea mult în salon, prietenii ştiu de ce): în automotor naşul mirosea de la o poştă’, îi simţeai izul oriunde stă’teai; mai în spate era cineva cu o sacoşă’ cu brânză’, iar cineva mânca un sandviş cu un parizer ieftin. Geamurile nu se deschid, vagonul e salon... v㒠daţi seama ce a ieşit, nu?
 
Dr2005 a spus:
Apropo de salon...

S㒠v㒠povestesc o că’lă’torie cu Desiro Bucureşti - Curtea de Argeş (din prisma că’lă’torului... noroc c㒠nu am stat prea mult în salon, prietenii ştiu de ce): în automotor naşul mirosea de la o poştă’, îi simţeai izul oriunde stă’teai; mai în spate era cineva cu o sacoşă’ cu brânză’, iar cineva mânca un sandviş cu un parizer ieftin. Geamurile nu se deschid, vagonul e salon... v㒠daţi seama ce a ieşit, nu?

Ai traiat viata din plin, ai trait, ai mirosit mirosu specific, o branza, un alcool...te-ai simtit ca-n sufletu patriei, te-o uns la inima :))
 
Lipsea un tigan sa puna manele, cu mirosul lui specific cu tot desigur :D
 
Pă’i ţigan era naşul, cu tot cu miros specific... manelişti or fi fost prin spate.

Sâmbă’t㒠am fost la Braşov... la dus AVA200, la întors 20-31 (deci bouvagon modernizat)... toate bune şi frumoase, de la Ploieşti s-a urcat un împuţit, cu un iz amestecat de vodcă’, urin㒠şi transpiraţie şi s-a pus liniştit pe un scaun şi sacoşele de rafie pe celă’lalt... ceea ce a determinat evacuarea unui salon de 20 de locuri. Dac㒠era vagonul compartimentat, ar fi ră’mas pe hol.
 
Dar, din pacate din cate am vazut si am mai citit pe ici pe colo, si dincolo, in Europa (noi nu facem parte din Europa, ci ei ne-au bagat) cam toate trenurile sunt cu bouovagon inclusiv cele de lung parcurs (TGV, ICE). Aceasta face parte din masuri antitero. Nu pot sta mexicanii sa amestece bomba in compartiment, cu perdelele trase... Amu cred ca si la noi baietii cu ochi albastri au comandat tto bouvagon, deorece oamenii sunt mai usor de urmarit :)
De exemplu, in IT cand am fost in 2007 am calatorit cu trenul Milano-Roma. Toate vagoanele erau bouvagon, la un parcurs de 8 ore, FARA CRASMA!!!!!!

E.
 
tgv si ice sunt de lung parcurs ca distanta, dar cu un drum de 500 km facut in 2 ore...... in plus, preturile nu sunt chiar de doi lei, ci sunt chiar prohibitive pentru anumite categorii sociale (126 euro un drum dus-intors pe distanta amintita, luat in ultimul moment), deci nu merge cu tgv nea' ion cu slana&ceapa in plasa de rafie. ca o paranteza, este obligatoriu sa-ti treci telefonul pe silentios in salon! vrei sa vorbesti, te duci pe hol. sa nu mai amintim ratiunile legate de greutate care stau la baza utilizarii vagoanelor salon. din cate stiu, trenurile lor normale, de lung parcurs, sunt compartimentate.
 
manlif2_0 a spus:
din cate stiu, trenurile lor normale, de lung parcurs, sunt compartimentate.

Pă’i atunci noi chiar suntem pe dos... pe personale gen Bucureşti-Piteşti, Arad-Brad, Braşov-Sf. Gheorghe circul㒠vagoane compartimentate 20-54/20-55 cu 6 locuri în compartiment... în schimb, pe acceleratele de lung parcurs eşti fericit dac㒠nimereşti un 20-49 cu 8 (OPT) locuri, iar mai sus de accelerat numai 21-76 salon (dar compartimentele fictive tot cu 8 locuri sunt), mai rar 22-96/22-76, cu ceva compartimente, dar cu scaune înghesuite (şi mult loc liber lâng㒠ele...) ceva mai tari decât cele din cea mai ieftin㒠versiune de midibuz Isuzu Turquoise. Åži în condiţiile astea trebuie s㒠mergi 10, poate 12 (s㒠nu mai zic de Buc-SM 15 ore) ore + întârzieri. Pă’i, prin comparaţie, scaunele dintr-un X4500 modernizat (chiar dac㒠tot compartimente fictive cu 8 locuri are) sunt cu mult peste cele din 22-96 şi 20-49 la un loc.