Podul de la Gradistea

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Despre podul de la Gradistea s-a mai scris in presa, s-a vorbit chiar si la televizor. Dupa cum multa lume stie in anul 2005 linia Giurgiu - Bucuresti devine neoperabila din cauza unui pod care in aparenta devine neoperabil datorita inundatiilor puternice din luna august.

Dupa aproape 6 ani starea liniei devine dezastruasa , implicand si podul la degradare continua. Daca in octombrie 2010 cei trei tablieri erau inca acolo , iata ca in anul 2011 la nici cateva saptamani dupa anul nou, podul este taat de-a dreptul , incarcat in camioane si dus catre portul Constanta luand drumul topitoriei...

Octombrie 2010



Mai 2011

In spate se poate vedea primul pod care a fost reconstruit dupa bombardamentele din primul razboi mondial.



Culeea podului vechi:



LInia se termina inainte de a intra pe culee, probabil a fost furata la foarte putin timp dupa caderea podului:



Probabil ca se observa mana "profesionistilor" care au "demontat" cei doi tablieri , cel din mijloc de desupra apei fiind chiar si pentru ei imposibil de luat:



Podul nou este imbatranit de anii trecuti peste acesta, din 1988 de cand a fost executat asa a ramas, nefiind circulat niciodata. Acesta este motivul pentru care ii spun "pod nou". Multi dintre noi stim ca se dorea dublarea liniei fiind de o importanta mare din punct de vedere al tranzitului de marfuri si de calatori. Sa nu uitam si de importanta sa istorica deosebita.




Un detaliu inedit din celebra vorba "noi nu furam, ne adaptam" iata ca si aici romanul "de rand" isi face loc peste tot:



Probabil ca se observa foarte bine efectele "inundatiilor" asupra pilei:



Spre final se poate observa , rafinamentul de care au dat dovada "demontatorii":



La cat fier era acolo, de ce sa se mai chinuie sa il dezgroape...macar asa ne ramane si noua o urma ingropata de istorie, poduri nituite. Ce vremuri !




Culoarea tablierului are un aspect foarte placut, pacat de ipostanza in care l-am prins



De spus sunt multe, presa scrisa a incercat sa aduca in fata unele adevaruri. Adevaruri care dor si care multi dintre noi le interpretam corect...

Cateva articole culese de pe internet spre aducere aminte :

http://www.youtube.com/watch?v=Wc2cEoakIAk

Toate multumirile lui cristiCFR pentru postarea lor pe youtube !

http://www.gandul.info/financiar/cum-au-disparut-de-pe-harta-podurile-maturate-de-ape-4696254

http://povestidangheorghe.blogspot.com/2009/04/podul-de-piatra-s-daramat.html

http://www.romanialibera.ro/actualitate/fapt-divers/podul-de-la-gradistea-a-cazut-dar-intrebarile-raman-39395.html

Minciunile din presa sunt mari, spre dezamagirea multora se ofera sperante la tava:

http://www.mediafax.ro/economic/se-reiau-lucrarile-la-podul-de-la-gradistea-3121763

http://www.jurnalgiurgiuvean.ro/?p=4327

http://www.newspad.ro/Podul-de-la-Gradistea-pare-pregatit-pentru-REMAT,82083.html

Daca urmariti ordinea cronologica a articolelor , arpaoe in fiecare an se promit fonduri de reparatie, fiecare primar promite ca face si ca drege...dar in zadar.

Nuoua celor neputiinciosi nu ne ramane decat sa speram si poate sa semnam o petitie care cine stie ne mai aduce o raza de speranta ca poate intr-o buna zi ne vom plimba iar la Giurgiu cu trenul ca sa vedem malurile Bulgare si Dunarea....

http://www.petitieonline.ro/petitie/semneaza/refacerea_liniei_de_tren_bucuresti_vidra_gradistea_giurgiu-p03645049.html

Va multumesc.
 
stati un pic sa inteleg.... nu se mai circula cu trenul pe relatia bucuresti - sofia - salonic? nu se mai trece cu trenul pe podul giurgiu - ruse? (m-am prins ca nu giurgiu - ruse e podul afectat)
 
deci pana la urma podul vechi a fost luat de ape, si apoi de romanii binevoitori, iar podul 'nou' nu a fost niciodata dat in folosinta dar macar e acolo si cu ceva consolidare si mutari de sina ar putea fi dat in folosinta, daca s-ar vrea asta ?
sau si podul 'nou' a fost afectat la randul lui de inundatii ?
 
Dupa cum vezi podul nou sta neclintit chiar daca apa a sapat destul de periculos in zona. Pila podului nou care este chiar in apa ar fi un punct periculos. De obicei spre sol se face mai groasa pana la o adancine mai mare decat cea a raului iar pentru consolidare se construiesc intai coloane de beton care pot avea si 20 de metri adancime daca solul este argilos. Cu o mica lucrare de consolidare a pilei, pentru a nu fi erodata de apa, si prin constructia rambleului din directia Gradistea - Pod linia s-ar putea da in folosinta pe un singur fir.

Intrebarea ramane, o mai face cineva vreodata ?
 
Din ciclul "ASA DA " .....

In sfarsit, " s-au gasit " bani de reparatie pentru podul de la Gradistea:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/podul-gradistea-luat-de-ape-in-2005-refacut-in-opt-ani-938046.html


Marius.

PS: Hai ca deja am scris 2 stiri pozitive despre caile ferate...intr-o singura zi....cred ca m-am deochiat, nu stiu ce am :-D
 
NU pot sa cred asa ceva... ori e minciuna ori cineva incepe in forta camapniile electrorale. ramane de vazut la fata locului cand mai merg acolo. E ceva de genul "crezi ceea ce vezi" .

Oricum intre timp podul vechi a disparut cu totul. Colegul nostru Michael are pozele de la fata locului.
 
@ sogard_2003,

Pai clar e campanie electorala combinata cu presiunea timpului si a oamenilor....

Pai cum sa iesi sa faci campanie electorala , sa promiti verzi si uscate ca sa te aleaga DIN NOU primar, si sa vina un om si sa te intrebe DE CE nu ai fost in stare sa repari un pod ????

Si mai e un ingredient secret adaugat la aceasta reteta de succes: recentele controale de la EU legat de cheltuirea fondurilor europene !!!!!

....deci ,mai pe scurt.... Ulciorul s-a spart si nu a mai mers sa care apa ca si in alti ani !!!!! 8)

Marius.

PS: Multumesc Felippe !....am corectat ! 8)
 
sesamcave a spus:
...ocaua s-a spart si nu a mai mers sa care apa ca si in alti ani !!!!! 8) ...

Cred ca ai vrut sa spui "Ulciorul s-a spart". Ocaua este o veche unitate de masura. Nu prea are nici cum sa se sparga si nici nu merge sa cari apa cu ea. :wink:
 
Cum ziceam Marius, asteptam ceva concret . Din punctul meu de vedere nu conteaza cine si cat fura atata timp cat trenul o sa treaca pe acolo.

Pana una alta azi m-am uitat pe petitia postata de mine

http://www.petitieonline.ro/petitie/semneaza/refacerea_liniei_de_tren_bucuresti_vidra_gradistea_giurgiu-p03645049.html

Mie si rusine de numarul de semnaturi: 32 !! Hai fratilor nici macar voua nu va pasa ca pasionati ? sau va e lene sa completati trei randuri !?? :-x :-x