buna baieti,
mai dedemult Catalin ne vorbea de cele doua pluguri de zapada ale CFR asa zis "americane"... PZA1, mai tarziu WPZ21, existent partial si azi la Fetesti din cate stiu insa intr-o stare demna de Romania
si PZA2, mai tarziu WPZ22, azi la Sibiu...
ambele au fost construite dupa acelasi proiect american datand din 1884-86, unul de firma Cooke in New Jersey, USA, in 1897 (PZA1) si celalalt de Wiener Neustadt in 1906 (PZA2).
ieri am intrat in posesia unui kit american pe scara N reprezentand un plug american de la sfarsitul secolului XIX si surpriza... ESTE IDENTIC LA 95% cu PZA1 si PZA2! :aplauze:
de mentionat ca vorbesc de plugurile respective in starea originala, 1897 respectiv 1906, nu cum arata azi dupa ce au fost acoperite cu tabla si vata de sticla in anii 1950-1960!
dupa o scurta perioada de bucurie
a urmat deceptia, din cauza documentatiei "subtirele"; in afara de excelenta lucrare a lui Serban Lacriteanu nu am nici o informatie despre aceste pluguri in starea originala... 
mai dedemult Catalin ne vorbea de cele doua pluguri de zapada ale CFR asa zis "americane"... PZA1, mai tarziu WPZ21, existent partial si azi la Fetesti din cate stiu insa intr-o stare demna de Romania
ambele au fost construite dupa acelasi proiect american datand din 1884-86, unul de firma Cooke in New Jersey, USA, in 1897 (PZA1) si celalalt de Wiener Neustadt in 1906 (PZA2).
ieri am intrat in posesia unui kit american pe scara N reprezentand un plug american de la sfarsitul secolului XIX si surpriza... ESTE IDENTIC LA 95% cu PZA1 si PZA2! :aplauze:
de mentionat ca vorbesc de plugurile respective in starea originala, 1897 respectiv 1906, nu cum arata azi dupa ce au fost acoperite cu tabla si vata de sticla in anii 1950-1960!
dupa o scurta perioada de bucurie