Noutati 2023

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Noutăți Roco 2023: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/975/roco_novelties_2023_catalog_pdf
Noutăți Fleischmann 2023: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/976/fleischmann_novelties_2023_catalog_pdf

Nimic CFR în catalogul Roco, dar au vopsit vagoanele lor de tip Y/B 70 în schema MÁV-Start pentru care nu se potrivesc, pentru că vagoanele Y/B 70 fabricate în RDG (DDR) pentru MÁV sunt mai joase cu acoperișul rotund, nu conic ca cele fabricate pentru DR, CSD, CFR, ... dar în careva schemă CFR pentru care s-ar potrivi mai bine aceste modele, nu le-au vopsit ...
 
dar au vopsit vagoanele lor de tip Y/B 70 în schema MÁV-Start pentru care nu se potrivesc, pentru că vagoanele Y/B 70 fabricate în RDG (DDR) pentru MÁV sunt mai joase cu acoperișul rotund, nu conic ca cele fabricate pentru DR, CSD, CFR, ... dar în careva schemă CFR pentru care s-ar potrivi mai bine aceste modele, nu le-au vopsit ...

Stai ca nu e chiar asa. MAV si ulterior MAV-START au avut in parcul activ vagoane UIC-Y (nu Y/B-70!) cu acoperis cu forma ogivala din productia interna, seriile 19/20/39-30 (foste 19/20/39-41), construite incepand cu 1970 la MVG Györ si reconstruite in anii 1980. Nu trebuie sa fie neaparat inmatriculate ca 19/20/39-80 (Y/B-70 productie Bautzen din DDR din anii 1980 cu acoperis de numai 4050 mm inaltime peste ciuperca sinei).

WRm-ul 88-81 de Bautzen e si el aproape de "adevar".
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Stai ca nu e chiar asa. MAV si ulterior MAV-START au avut in parcul activ vagoane UIC-Y (nu Y/B-70!) cu acoperis cu forma ogivala din productia interna, seriile 19/20/39-30 (foste 19/20/39-41), construite incepand cu 1970 la MVG Györ si reconstruite in anii 1980. Nu trebuie sa fie neaparat inmatriculate ca 19/20/39-80 (Y/B-70 productie Bautzen din DDR din anii 1980 cu acoperis de numai 4050 mm inaltime peste ciuperca sinei).

WRm-ul 88-81 de Bautzen e si el aproape de "adevar".
Da, cunosc vagoanele 10/20-30 produse de fabrica Rába MVG din Győr, dar cutia acelor vagoane este rotunjită la capete nu sunt așa colțuroase ca cele Y/B 70, iar ferestrele vagoanelor Rába nu sunt așa înalte ca cele pe Y/B 70, plus alte diferențe mai mici. Pentru vagoane Rába se potrivește un picuț mai bine modelul Tillig pentru că măcar are capetele cutiei bine rotunjite.
Între timp Roco a încărcat pe pagina proprie poze mai bune (de rezoluție mai mare) și într-adevăr o să fie vagoane "wannabe" Rába pentru că au seria 19-30 respectiv 20-30, nu 19-80 și 20-80.

Iar vagonul restaurant MÁV-Start de la Roco este la fel doar o revopsire a modelului DR, deci și aici sunt câteva diferențe între model și vagonul real produs pentru MÁV.
 
Adevarul e ca la scara N daca nu iti tiparesti 3D o carcasa de locomotiva si o grefezi pe ceva, poti doar sa integrezi vagoanele intr-o garnitura.
Macar la TT au reusit sa scoata cei de la HGD o locomotiva diesel DA 060
 
  • Like
Reacții: gamitzu
Dovada cat de mare e interesul pentru scara N in Romania :)
Mie mi-ar place asa ceva. Din pacate am pus stop la proiect din cauza rotilor de la MiniTrix montate pe Taigatromel. Pizza cutter si Atlas Cod 55, nu se pupa. Inca studiez posibilitatea transformarii profilului antic in ceva apropiat de RP25. Neamtu insa din ce am vazut a nichelat sau cromat porcaria de bronz sau ce aliaj este. Daca se curata cromul la refacerea profilului, o sa ma aleg cu oxid verde masiv sau cine stie ce alta neregula. Asa ca Taigaua in dulap, carcasa deja crapata singura, proiect aproape esuat, desi intentie este. Inca gandesc cat de fiabil este sa continui. Din filmari se vede diferenta la mers intre un Kato si Taiga, analog test. Kato pleaca la 10 gradatii din controler, Tigaia la 40 abia.....Nu prea ma face nimic din clona aia sa ma infing la treaba. O sa vad in timp.
 
Noutati Tillig:
H0: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/view/1001/tillig_bahn_novelties_2023_catalog_pdf
TT: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/view/1000/tillig_bahn_novelties_2023_catalog_pdf
H0e/H0m: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/view/999/tillig_bahn_novelties_2023_catalog_pdf

Un singur vagon CFR Petrom la scara TT:
1674823295869.png

Sa inteleg ca anul acesta nu vom avea o colaborare AmintiriFeroviare-Tillig sau tin ascunse colaborarile.
Catalogul AmintiriFeroviare se lasa asteptat...