Noutati 2014

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pe pagina 16 a noută’ţilor Liliput am remarcat o pereche de cuple apropiate foarte simpatice. Am încercat s㒠descifrez textul din dreptul lor şi, conform rudimentelor mele de limb㒠germană’, combinate cu simpaticul Google Translate, am înţeles c㒠noile cuple permit o apropiere mai bun㒠a vehiculelor miniferoviare faţ㒠de cuplele hoop (clasice), ceea ce era şi de aşteptat. Din imagini, mi se pare c㒠aceste cuple noi ar putea fi compatibile cu cuplele hoop. Poate cineva s㒠confirme sau s㒠infirme aceast㒠presupunere?
 
Cine doreste catalogul AF 2014 pdf sa imi lase adresa de mail pe pm.
 
Noutatile AF 2014.

Locomotiva 060 EA 40-0096-4, clasica cu pantografe simetrice. Ep IV
Locomotiva 060 EA 477 785-6 (Delfin), una dintre locomotivele care ajung la Budapesta.
Set cisterne Zagkks Petrom in parcul GFR, cisterna Zagkks Rompetrol-galbena, cisterna Zagkks CFR, cisterna Zagkks Amonic si vagon cisterna Zagkks "Oltchim"
Vagon CFR dinamometric verde, ep IV.

Ave care apar si in catalogul 2013.

EA 477 785-6
2013.02.11 | 477 785-6 | Budapest-Keleti
8486304896_50062927f6_c.jpg

foto flikr - pistimester123

EA 40-0096-4
https://www.google.ro/search?q=40-0096-4&client=firefox-a&hs=1vL&rls=org.mozilla:ro:eek:fficial&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=0hDyUuPTOYavygOpm4G4BQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=629
 
Greu sa numim clasica 060 EA 40-0096-4 noutate avand in vedere ca apare al treilea an consecutiv ca si noutate cu poza reala.
Pe de alta parte vad ca dupa schemele nenumarate de vagoane AVA, incepe sarabanda schemelor de cisterne :)
Din pacate asta e piata, better then nothing.
 
Vreau sa precizez ca nemultumirile din postul anterior nu este indreptat catre AF ci catre piata de modelism din Romania, situatie arhidiscutata si arhicunoscuta nu are rost sa reluam discutia.
Pana la urma AF a ramas singura firma, care an de an ne-a adus noutati CFR (exceptand "producatorii" locali) in masura posibilitatilor.
Privind la cum se prezinta situatia economica, ma tem ca ne asteapta un deceniu de noutati CFR extrem de saracacios.
 
Buna,

Am mai spus-o "Asta e trupa, cu asta defilam, t'arsu colonel!"

Exemplu Fleischmann: Noutatile din 2011 pe H0 (vagon de bere "Bragadiru", set cu doua cisterne) s-au epuizat relativ repede, ceea-ce a avut ca urmare o alta noutate CFR in 2012 si anume vagonul acoperit pe 2 osii (G10). Seria a fost la fel de mare ca la cele de dinainte, insa s-a vandut mai prost, este si acum disponibil de la producator, desi modelul era un compromis mai mic ca celelalte doua si este probabil unul din cele mai tipice vagoane de marfa acoperite. Rezultatul: pe H0 nu se va produce nimic romanesc cat acela e in stoc, desi exista dosare de documentatie gata pentru inca 4 vagoane din aceeasi epoca.

Vanzarile exceptionale ale seturilor "Dacia" pe N nu sunt aici relevante pentru ca cele mai multe s-au dat "afara".

AF produce cum produce, insa produce. Cei care se tot plang ca exista prea multe versiuni si prea putine matrite noi ar face bine sa faca studii de marketing la academia populara in timpul liber.
 
Nu cred ca ar mai trebui acuzata atat de mult piata romaneasca.

Flm a ales ep.2 in conditiile in care pe piata locomotivele comercializate in prezent sunt ep.V-VI.Flm ar fi putut sa sa se orienteze catre ep,V-VI unde ar fi avut mai multe sanse sa vanda- nu stiu daca au matrite apropiate - sau odata cu al patrulea vagon sa scoata o locomotiva CFR ep.2- aici au ceva candidati, practic sunt numai incriptiile si placile care puteau fi realizate prin tampografie costuri minime de productie ca si la vagoane.

Pentru seturile Dacia la N situatia este un pic mai buna fiindca in ciuda fatului ca EA nu se va face curand(inclin sa cred niciodata) se poate cumpara foarte usor un 1116 si atunci macar putem sa ne inchipuim trenul pe portiunea Viena -Budapesta(ceea ce voi face eu).
 
Piata romaneasca absoarbe in mod evident foarte putine produse, insa nici piata din Germania sau Austria nu mai este ce a fost...
Ca noutate 2014, nu a remarcat mai nimeni ca Roco/Fleischmann a decis sa elimine pragul de discount care permitea magazinelor sa ofere un pret cu 10% mai mic decat pretul recomandat.
Incepand cu acest an Ro/Fl se vinde cu pretul recomandat al producatorului. Asta inseamna ca in magazine pretul a crescut peste noapte cu 10% plus scumpirile anuale din cauza inflatiei. In prezent o locomotiva Roco, electrica ep.5 costa in jur de 235 de Euro. O locomotiva cu abur nu costa sub 300 de Euro. Vagoane de marfa destul de banale si din matrite vechi au preturi deja astronomice. Cat despre cele de pasageri ce sa mai vorbim, ep.5 costa minim 55 de Euro si sunt vagoane produse cu matrite din anii '90 cu aspect optic net inferior unor vagoane ACME sau LS Models.

Eu astept cu interes sa vad unde o sa ajunga Roco si Fleischmann cu noile preturi.
 
Sunt curios cat o sa coste un "delfin" editia 2014. Parca-l vad cu 50% mai scump decat in prima editie :evil: Bine ca am apucat sa-mi fac stocul de EA-uri de pe vremea cand aveau preturi ceva mai decente!
 
mpursu a spus:
Pe pagina 16 a noută’ţilor Liliput am remarcat o pereche de cuple apropiate foarte simpatice. Am încercat s㒠descifrez textul din dreptul lor şi, conform rudimentelor mele de limb㒠germană’, combinate cu simpaticul Google Translate, am înţeles c㒠noile cuple permit o apropiere mai bun㒠a vehiculelor miniferoviare faţ㒠de cuplele hoop (clasice), ceea ce era şi de aşteptat. Din imagini, mi se pare c㒠aceste cuple noi ar putea fi compatibile cu cuplele hoop. Poate cineva s㒠confirme sau s㒠infirme aceast㒠presupunere?
Exist㒠ceva date mai concrete despre noile cuple apropiate Liliput? Din imagini, mi se pare c㒠"ghearele" acestora sunt în stare s㒠apuce şi s㒠ţin㒠agă’ţate "buclele" cuplelor clasice.
 
Nu am prea multe cunostinte despre modelele americane asa ca nu stiu daca locomotiva americana din link-ul de mai jos are un pret bun sau nu dar cei interesati pot judeca singuri daca pretul este unul avantajos.

http://expotools.com/acatalog/4-6-2-Union-Pacific-Grey-Goose-Locomotive-DCC-Ready--9-pin-plug--340001.html
 
Dinamometricul in versiunea verde



Prototipul este in vitrina la expozitia de la Metrou - Gara de Nord 2, langa Muzeul CFR.
 
Dar versiunea clasica cu pantografele simetrice cand mai apare?Ai noutati?A.F. nu mi-au dat nici un raspuns acum 6 luni cand i-am intrebat(mail).
 
Producatorul face tot posibilul sa avem modelul in decembrie.
 
Gam3 a spus:
Producatorul face tot posibilul sa avem modelul in decembrie.

Ar fi minunat sa fie asa... Intrebarea mea, poate stupida pentru multi dintre voi, cine il va comercializa? Sunt foarte interesat de modelul clasic, si nu as vrea sa pierd oportunitatea de a achizitiona acest reper. Multumesc