ND2 Bachmann - imbunatatiri

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Desi ceva mai bine realizata decat DA-ul, cateva modificari sunt binevenite - zic eu - si in cazul ND2-ului:

As incepe cu conexiunile electrice: sistemul cu capacele nu inspira prea multa incredere, prin urmare firele au fost lipite direct; in plus, pt a evita ruperea lor din lipitura, firele de culegere curent au fost trecute prin bratele de sustinere ale boghiului si lipite cu cianoacrilat.
(apropo' recomand cu caldura utilizarea superglue-urilor de tip gel de la UHU sau Bison)


O mica paranteza: desi spuneam undeva ca, pt. o cat mai buna culegere a curentului, lagarele metalice ale ND2-ului nu trebuiesc unse, revin acum si spun ca lubrefiate cu , am obtinut o mare diferenta in rularea la viteze mici, fara a fi afectata culegerea curentului.

Al doilea mare "of" era calitatea sunetului: desi ND2-ul are locas destinat difuzorului si chiar si un mic capacel pe post de cutie de rezonanta, absenta unor gauri care sa permita iesirea sunetului din carcasa, facea ca locomotiva sa aiba un sunet anemic, "sugrumat".

Am decis asadar sa renunt la ventilatorul din tavanul locomotivei - fara prea mari remuscari, avand in vedere ca nu se putea roti - si am dat o gaura de 1cm sub cutia ventilatorului. In dreptul gaurii am fixat cu silicon unul dintre cele , celalalt l-am lipit alaturi, cu fata in jos, si i-am creat o "cutie de rezonanta" tot din silicon. Avand in vedere ca difuzoarele sunt dispuse in antifaza, legarea lor in serie se face conectand intre ei polii cu bulina rosie.


Rezultatul ? Sunete clare si puternice :!: , usor diferite de ale DA-ului (avand si o componenta interna, infundata).
 

robertanasa

Well-Known Member
Trenulist
28 Decembrie 2016
1.150
0
45
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
La tine se incinge decodorul? La mine se incinge si se simte daca pui mana pe acoperisul locomotivei. Crezi ca poate fi din cauza plasticului care infasoara decodorul?
 

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Februarie 2008
505
23
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Nu se putea monta difuzorul fara a fi nevoie de renuntarea la ventilator ?
Poate mai multe gauri de 0,5 - 1 mm date pe langa palele ventilatorului ar fi fost suficiente pentru propagarea sunetului si ar fi mascat si si difuzorul .
In rest solutia lipiri firelor si ungerea cu ulei in locul vaselinei puse de fabricant snut necesare pentru o rulare la viteze mici impecabila .
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
La mine, dupa 7-8 min. de mers continuu cu sunet, temperatura carcasei este de 47°C (masurata cu un termometru cu IR). E cald, dar nu excesiv. Plasticul negru care inveleste decodorul se pare a avea un rol in disiparea caldurii decodorului (ceea ce e bine pt. decodor, dar si pentru carcasa prin uniformizarea temperaturii).

Pt. o buna propagare a sunetului ai nevoie de o deschidere cat mai mare; o solutie ar fi fost lipirea ventilatorului pe marginile gaurii, dar fiind in vecinatatea difuzorului ar fi putut intra in rezonanta distorsionand sunetul.
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Iata si cateva valori optimizate ale CV-urilor pt. combinatia ND2 + Loksound 3.5 :

BEMF
CV54=16
CV55= 8

Speed Table
CV5=36 (viteza max.=120km/H0)
CV2=10 (viteza min.=8km/H0)
CV6=19 (viteza medie)

Inertie
CV3=16 (accelerare)
CV4=18 (decelerare)
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@robertanasa
Tocmai am terminat de masurat: celelalte locomotive cu loksound au o temperatura a carcasei de maxim 37°C fata de 47°C la ND2 :!: :!: Cred ca decodorul este mai aproape de carcasa la ND2...
Sa speram ca nu vor fi probleme !
 

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
4
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
Salut tuturor; intr-adevar decodorul se incalzeste cam rau in ND2; inca nu am gasit o rezolvare a acestei probleme, insa categoric plasticul ala negru nu face decat sa impiedice disiparea caldurii (e ilogic sa fie altfel); asa ca o sa scot mizeria aia de izolatie; eventual o sa montez niste pastile de aluminiu (pentru disipare) pe componentele care se incing (chiar daca sunt smd-uri).

Cu sunetul am rezolvat-o altfel: inspirat de sonorizarea facuta de cei de Roco la Taigatrommel, am ales sa renunt complet la porcaria aia de cutie de rezonanta, am facut alta in care am bagat difuzorul ESU 50335, cu membrana in sus. Lucrurile s-au schimbat radical; in afara de faptul ca sunetul este mult mai puternic, nu mai este pitigaiat, ci plin; recomand cu caldura aceste difuzoare de dimensiuni mai mari si cu o dinamica net superioara celor mici.
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Plasticul ala negru (sau transparent - mai nou) contribuie la uniformizarea temperaturii la nivelul decodorului; astfel nu mai exista zone punctuale fierbinti, periculoase pt. integritatea carcasei de plastic.
Eu zic sa il lasi in pace; mai degraba lipesti o fasie de folie de aluminiu pe tavan in dreptul decodorului pt. o si mai buna dispersie a caldurii. :idea:
 

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Februarie 2008
505
23
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Luand in considerare tot ce ati scris cred ca am sa incerc urmatoarea varianta de montare .
Am sa las difuzorul in locasul prevazut de fabricant , decodorul am sa-l mut cat mai aproape de ventilator si am sa gauresc pe langa palele ventilatorului cu un burghiu de 1mm .
Sper prin aceste orifici sa se poata elimina cat mai multa caldura si deasemenea o inbunatatire a snetului .
Este adevarat ca fara membrana de plastic anumte parti ale decodorului sunt mai fierbinti iar scoaterea ei poate provoca scurtcircuite care chiar daca decodorul este prevazut cu protectie la scutcircuit , il poate distruge iremediabil .