Motor AC in DC

bonygy

Active Member
5 Martie 2016
95
0
24
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare tuturor.
Intrebarea este: poate fi convertit un motoras care functioneaza in alternativ (Marklin) in continuu, fara inlocuirea lui?
Intentionez sa achizitionez de pe Ebay (inca nu sunt decis) o macheta la HO care imi place si nu am gasit decat model facut de Marklin. Celelalte modele le am in continuu. Stiu ca va trebui sa schimb si osiile, rotile, dar asta este o alta problema.
Deci, ar putea fi convertita?
Multumesc.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
936
770
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Am gasit ceva pe youtube.
Trebuie schimbat electromagnetul de la stator cu magnet permanent.
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=FKJwwrUkkdg[/bbvideo]
 

marius_m

Active Member
27 Martie 2008
55
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Conversia se face alimentand bobina statorului printr-o punte redresoare, intercalata intre aceasta si restul motorasului,
transformand astfel statorul intr-un magnet permanent.
 

bonygy

Active Member
5 Martie 2016
95
0
24
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Multumesc pentru raspunsuri.
@marius_m: Nu sunt electronist, dar din cata electronica cunosc, stiu ca o punte redresoare transforma (daca pot spune asa) curentul AC in DC, pastrand voltajul. Sa inteleg ca se poate si invers?
Daca da, atunci rog niste lamuriri in ce consta aceasta punte, dar ca pentru prosti, adica "piesa X o legi asa, piesa Y o legi asa si asa...", ca imi imaginez ceva diode pe acolo...
Sau... poate exista de cumparat de-a gata, nu ma supar, dar, bineinteles, sa fie redusa in dimensiuni.
Multumesc.
 

marius_m

Active Member
27 Martie 2008
55
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Scuze pt. raspunsul intarziat.
Sugestia facuta se refera strict la problema din titlu, motor AC in DC,
si permite schimbarea sensului de rotatie in functie de polaritatea
tensiunii aplicata la bornele acestuia, fiind o solutie ieftina si rapida,
insa nu asa de eficienta ca cea prezentata in filmulet.
Folosirea magnetilor permanenti asigura un flux magnetic puternic
si constant indiferent de tensiunea la care lucreaza locomotiva.
Adevaratele probleme sunt cele la care ai focut referire in prima postare,
modificarea sistemul de alimentare al locomotivei.

In ce privesc componentele necesare acestea pot fi gasite la cele cateva
magazine specializate de pe str. Maica Domnului.

Exemple de piese miniatura ce sigur se vor putea monta in locomotiva.
http://conexelectronic.ro/ro/232-punti-redresoare

O seara buna,
Marius
http://conexelectronic.ro/ro/condensatori-electrolitici-miniatura-4x7-mm/4206-22-MF-16-V-4X7-MM.html
 

AlBundys

New Member
1 Iunie 2016
4
0
Salut.Sunt incepator in aceasta lume fantastica.Am o intrebare poate ma ajutati.Am doua locomotive(una digitala noua Piko si una analog mai veche Lima) pe un circuit care merg incet.Daca scot una merge mai repede.Ce trebuie sa fac?sa iau un alimentator cu mai multi ampere sau variatorul.Traf de 450ma si variator tot de 450ma.Multumesc si astept raspuns.
 

bonygy

Active Member
5 Martie 2016
95
0
24
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Cred ca ti-ai dat singur raspunsul (partial).
O alta problema ar putea fi diferenta dintre locomotive (mai ales ca una este digitala iar cealalta analogica), probabil si tipul de motor, putere.
Teoretic, cea pe analogic "trage" mai mult curent pentru a rula decat cealalta, daca nu ma insel.
 

AlBundys

New Member
1 Iunie 2016
4
0
Ok.Multumesc de raspuns.Deci trebuie sa schimb alimentatorul cu unul mai mare(cred ca 1.2A e ok)si variatorul mai puternic?
 

bonygy

Active Member
5 Martie 2016
95
0
24
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
De ce nu o digitalizezi si pe cealalta? Sau, scoate decodorul din cea digitala (daca mergi pe analog), si probeaza.
 

strofo

Active Member
29 Februarie 2012
96
11
Ploiesti / Bucuresti
LOCATION
Ploiesti / Bucuresti
Da, problema e puterea alimentatorului. Locomotive mele de la Piko trag undeva in jur de 100-300mA in timp ce cele de la Roco trag undeva in jur de 200-300mA. Cel mai important factor cu care m-am luptat intotdeauna a fost cat de curate sunt sinele si cat de bine sunt legate intre ele. Ar fi ideal sa-ti cumperi un vagon de curatat si o perie pt curatat roti.

Nu prea conteaza daca e vorba de digital sau analogic. Mult mai mult conteaza cat de grea e locomotiva! Cu cat e mai grea, cu atat apasa mai bine pe sina si alimentarea e mai buna.

Incearca sa schimbi doar alimentatorul insa ai grija de puterea pt care a fost dimensionat variatorul. Cele mai noi de la Piko vor alimenta variatorul in alternativ; cele mai vechi, vor alimenta in continuu si variatorul insusi e cel care schimba polaritatea.
 

bonygy

Active Member
5 Martie 2016
95
0
24
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Daca are interfata digitala este simplu.
Daca nu, trebuie taiate niste conexiuni motor-colectoare si interpui decodorul.