Salutare tuturor,
In cele ce urmeaza va voi prezenta operatiunea de montare a decodorului cu sunet ESU LokSound V 3.5 si a difuzorului Esu 50440 ( http://www.esu.eu/en/products/accessories/loudspeaker/ordering-information-loudspeakers/ ) in locomotiva diesel-hidraulica Roco BR 114 - cod de produs 62811.
Masina este inmatriculata DR si are numarul de inmatriculare 114 401-3.
In primul rand am testat toate versiunile de sunet (in numar de 3) aferente locomotivei mele si m-am decis asupra celui facut pentru modelul facut de Brawa; mi s-a parut cel mai complet
Apoi am purces la uploadarea sunetului in decodor, pentru aceasta am folosit programatorul ESU LokPrgrammer.
Apoi am trecut la montarea efectiva a decodorului si a difuzorului in masina. A trebuit sa fac o singura modificare, si anume mutarea celor doua rezistoare montate in serie cu motorul.
Iata in cateva cuvinte si cu pozele aferente cum am facut:
Am desfacut locomotiva, astfel: am scos cabina, tragand usor de laterale, iar apoi desfacand cele 4 suruburi care prind carcasa locomotive (vezi schita din prospectul masinii).
Apoi am dezlipit cele 4 fire negre care vin de la colectorii de curent de pe sine si am scos cablajul, inlaturand in prima faza de pe partea de sus cele doua rezistoare:
Iata si masina "cheala":
Dupa dezlipirea celor doua rezistoare, cablajul arata asa:
Apoi am trecut la prelungirea terminalelor rezistoarelor, cu unele taiate de la rezistoarele de 1K pe care le folosesc pentru alte locomotive si vagoane si la lipirea lor pe partea inferioara a cablajului:
Dupa aceea am montat cablajul pe locomotiva, pentru a verifica daca pozitionarea este buna, iar rezistoarele nu ating in carcasa masinii si nici in boghiu sau in axul cardanic:
Mentionez faptul ca mutarea rezistoarelor sub cablaj a fost necesara pentru ca decodorul cu sunet sa aiba loc in partea din fata a locomotivei (dimeniunile decodorului cu sunet sunt mai mari decat ale unui decodor fara sunet).
Apoi am trecut la pozitionarea si fixarea decodorului pe pozitie, precum si a firelor, avand grija ca acesta sa nu intre in contact cu carcasa de plastic a locomotivei, pentru ca aceasta sa nu se deformeze in momentul in care decodorul se incalzeste:
Fixarea decodorului am facut-o cu ajutorul unui scotch dublu-adeziv, dupa cum se poate vedea in pozele de mai sus.
Apoi am inchis compartimentul decodorului si am montat cabina locomotivei, pentru a nu se intampla evenimente nedorite:
Iata si interiorul cabinei:
In final am facut teste de sunet, pentru a vedea cum se aude mai bine: cu difuzorul cu membrana in sus sau in jos; eu am ales sa pun cu membrana in sus; zis si facut. La fel, am folosit scotch dublu adeziv, de data aceasta pentru a inlatura eventualele vibratii ale difuzorului in masina:
Si iata si difuzorul montat:
In final am testat daca ambele compartimente sunt inchise corect (eu am pozat inainte de a verifica) - dar va pot spune ca se inchid corect - cei care ma cunosc vor putea confirma acest lucru:
Iata si un scurt filmulet cu masina oracaind (scuze calitatea slaba a imaginii si sunetului):
In final, o poza mai veche a masinii, impreuna cu sora ei, BR 110 DR:
Multumesc
In cele ce urmeaza va voi prezenta operatiunea de montare a decodorului cu sunet ESU LokSound V 3.5 si a difuzorului Esu 50440 ( http://www.esu.eu/en/products/accessories/loudspeaker/ordering-information-loudspeakers/ ) in locomotiva diesel-hidraulica Roco BR 114 - cod de produs 62811.
Masina este inmatriculata DR si are numarul de inmatriculare 114 401-3.
In primul rand am testat toate versiunile de sunet (in numar de 3) aferente locomotivei mele si m-am decis asupra celui facut pentru modelul facut de Brawa; mi s-a parut cel mai complet
Apoi am purces la uploadarea sunetului in decodor, pentru aceasta am folosit programatorul ESU LokPrgrammer.
Apoi am trecut la montarea efectiva a decodorului si a difuzorului in masina. A trebuit sa fac o singura modificare, si anume mutarea celor doua rezistoare montate in serie cu motorul.
Iata in cateva cuvinte si cu pozele aferente cum am facut:
Am desfacut locomotiva, astfel: am scos cabina, tragand usor de laterale, iar apoi desfacand cele 4 suruburi care prind carcasa locomotive (vezi schita din prospectul masinii).
Apoi am dezlipit cele 4 fire negre care vin de la colectorii de curent de pe sine si am scos cablajul, inlaturand in prima faza de pe partea de sus cele doua rezistoare:
Iata si masina "cheala":
Dupa dezlipirea celor doua rezistoare, cablajul arata asa:
Apoi am trecut la prelungirea terminalelor rezistoarelor, cu unele taiate de la rezistoarele de 1K pe care le folosesc pentru alte locomotive si vagoane si la lipirea lor pe partea inferioara a cablajului:
Dupa aceea am montat cablajul pe locomotiva, pentru a verifica daca pozitionarea este buna, iar rezistoarele nu ating in carcasa masinii si nici in boghiu sau in axul cardanic:
Mentionez faptul ca mutarea rezistoarelor sub cablaj a fost necesara pentru ca decodorul cu sunet sa aiba loc in partea din fata a locomotivei (dimeniunile decodorului cu sunet sunt mai mari decat ale unui decodor fara sunet).
Apoi am trecut la pozitionarea si fixarea decodorului pe pozitie, precum si a firelor, avand grija ca acesta sa nu intre in contact cu carcasa de plastic a locomotivei, pentru ca aceasta sa nu se deformeze in momentul in care decodorul se incalzeste:
Fixarea decodorului am facut-o cu ajutorul unui scotch dublu-adeziv, dupa cum se poate vedea in pozele de mai sus.
Apoi am inchis compartimentul decodorului si am montat cabina locomotivei, pentru a nu se intampla evenimente nedorite:
Iata si interiorul cabinei:
In final am facut teste de sunet, pentru a vedea cum se aude mai bine: cu difuzorul cu membrana in sus sau in jos; eu am ales sa pun cu membrana in sus; zis si facut. La fel, am folosit scotch dublu adeziv, de data aceasta pentru a inlatura eventualele vibratii ale difuzorului in masina:
Si iata si difuzorul montat:
In final am testat daca ambele compartimente sunt inchise corect (eu am pozat inainte de a verifica) - dar va pot spune ca se inchid corect - cei care ma cunosc vor putea confirma acest lucru:
Iata si un scurt filmulet cu masina oracaind (scuze calitatea slaba a imaginii si sunetului):
In final, o poza mai veche a masinii, impreuna cu sora ei, BR 110 DR:
Multumesc