Firma HAG este foarte conservatoare in privinta constructiei locomotivelor, constructia acestora s-a modificat foarte putin, de aceea nu este de mirare ca nici in ziua de azi acestea nu sunt echipate cu mufa pentru decodor. Prima problema care trebuie rezolvata este izolarea motorului de sasiu, din fericire acest lucru se face relativ simplu, prin eliminarea unei saibe (foto 3). Deoarece sistemul care permite comutarea alimentarii prin catenara nu mai este necesar acesta a fost eliminat pentru a creea spatiu pentru decodor. Pentru conexiuni am folosit schema de <A href="http://www.info-trenulete.ro/img/ld2.jpg" target=_blank> aici </A>
Am folosit un decodor TAMS LDG 33 si un modul de sunet Dietz microXs. Pentru o calitate cat mai buna a sunetului am montat cel mai mare difuzor disponibil, DLS2040HF, produs de Visaton si o cutie de rezonanta potrivita. Decodorul si modulul de sunet le-am fixat cu banda dublu adeziva, iar difuzorul deasupra modulului de sunet. Dupa montaj a fost necesara o setare completa a parametrilor decodorului pentru imperecherea cu motorul, deoarece acest motor se comporta complet diferit fata de modelele uzuale a celorlalti producatori. In cele din urma am obtinut o locomotiva cu un sunet clar si puternic!
Cateva fotografii cu modelul:
Am folosit un decodor TAMS LDG 33 si un modul de sunet Dietz microXs. Pentru o calitate cat mai buna a sunetului am montat cel mai mare difuzor disponibil, DLS2040HF, produs de Visaton si o cutie de rezonanta potrivita. Decodorul si modulul de sunet le-am fixat cu banda dublu adeziva, iar difuzorul deasupra modulului de sunet. Dupa montaj a fost necesara o setare completa a parametrilor decodorului pentru imperecherea cu motorul, deoarece acest motor se comporta complet diferit fata de modelele uzuale a celorlalti producatori. In cele din urma am obtinut o locomotiva cu un sunet clar si puternic!
Cateva fotografii cu modelul: