Montagne russe

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.928
141
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
nu prea merge sa pui o remiza langa gara,ptr o gara terminus e prea mica.mai
ai face o gara in linie curenta,asa cum ai asezat cladirilie in partea stanga.
cauta cu atentie pe forum sau si ai sa gasesti un
circuit care sa iti satisfaca cerintele si sa se incadreze in spatiul disponibil
 

kostelini

Active Member
Trenulist
29 Aprilie 2007
58
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
si eu cred ca panta de urcare are o inclinatie prea mare , apoi la coborare care si ea o sa fie destul de abrupta, si urmeaza si o curba unde nu se stie cum va reactiona locomotiva....sa nu o aduni de pe jos, iar despre pod la fel cred ca este prea lung , poate ar trebui un "pilon" la mijloc, care sa preia din greutatea locomotivei si a vagoanelor, sper ca nu sunt prea carcotas!
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.928
141
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
sigur trebuie pus o pila la mijlocul podului.panta e prea mare,mult prea mare,iar ca
estetica nu da deloc bine.mai trebuie "indulcita" astfel incat sa aiba maxim 3%.
inainte de podul "metalic",podul acela din lemn trebuie eliminat astfel incat podul
sa se sprijine pe relieful care il preceda,astfel se creeaza posibilitatea de a pune un
tunel ,prin care sa treaca linia aceea in curba
 

divizia

Active Member
Trenulist
15 Martie 2008
175
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Panta urca 7 cm pe o lungime de 2,10m. Atata timp cat locomotiva urmata de 3 vagoane urca si la viteza cea mai mica fara probleme nu are rost sa-mi bat capul cu ea. Podul are(nu in poza) doua picioare la mijlocul celor doua poduri (se vede in poza ca sunt doua poduri unite). Eu insa eram interesat daca liniile care intra in gara sunt ok si nu se abat enorm de la niste norme de bun simt. Podul de lemn va ramane incastrat intr-un tunel, deci d.p.d.v. estetic nu trebuie sa-mi fac griji deoarece nu se va vedea. O sa revin cu alte poze. Pana una-alta ziceti-mi daca este ok cu liniile din gara mare (jumatatea de sus a pozei) pentru ca vreau sa termin cu terasamentul.

PS. traseul nu-l mai schimb deoarece marea majoritate a planurilor nu fac decat sa invarta un tren in jurul cozii. Eu, asa cum reiese din titlu am vrut sa fac cu totul altceva. Pur si simplu mi se parea ceva extrem de banal sa fac doar un oval de sine.
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
0
cluj
LOCATION
cluj
Ai luat in calcul si ceva tunel? Tocmai am turnat portaluri si m-am gandit ca ar fi bine sa te intreb daca ai nevoie. Pret modic: materialul si o bere buna. Spor la diorama!
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
divizia a spus:
Ce parere aveti, este ok cum am realizat sinele pentru gara.
Sau varianta asta de sine care-mi ofera linii mai lungi in gara necesare la garniturile lungi?
Nu stiu la care gara te-ai referit cand ai spus ca ofera linii mai lungi dar poate te inspira desenul acesta al liniilor



Ideea generala a fost a lui COObra iar dupa nu am facut decat sa umblam la liniile de garare, sa cautam sa le facem cat mai interesante.
Daca nu ma insel ultima varianta mai avea o linie de garare ce pleca de la linia 1 a statiei spre stanga la o magazie.

Este adevarat ca un asemenea spatiu nu prea iti da voie sa faci ce vrei.
 

divizia

Active Member
Trenulist
15 Martie 2008
175
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
E provizorie panta. Oricum ea va incepe din tunel ca sa nu mai atinga vagoanele lungi de marginea portalului. In momentul de fata este cam la fix, dar ridicand 0,5+terasament=1 cm va avea suficient loc de trecere orice vagon. Toate testele le fac cu vagoanele de 303mm pentru a nu avea surprize in viitor. La tunel nu renunt pentru ca imi place. :D Si cred ca o sa mai iau un tunel mic tot de la Noch si-l voi pozitiona intre cele doua tuneluri existente langa canton sau cu ii zice la casuta aceea in care sta "pandarul" sau supraveghetorul de trafic, macazist sau cum i-o zice. :D Asta e , nu ma pricep.
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Aprilie 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
Felicitari pt gara aleasa
Aceasta gara se fabrica de 30 de ani la scara TT. 1978 / desi am avut primul tren la scara H0 evident pe vremea aceea te bucurai de ce primeai (/aveai) de aceea multi ani am savurat din priviri aceasta gara ...muuulte trenuri au trecut prin ia
pacat ca nu era aparat de fotogrfiat pe vremea aceea, am acoperito cu zapada din hartie creponata :p am pus iarba din burete tocat marunt cu foarfeca ,iam lipit de zeci de ori hornurile si balustrada .... fiind singura cladire din colectia mea si singura cladire din tot cartieru a fascinat multi copii :)) Acuma lasand nostalgia ganditiva cate lucruri rezista pe piata timp de 30 de ani
ba mai mult acum o gasim la scare H0

Bravo :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 

divizia

Active Member
Trenulist
15 Martie 2008
175
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Ma confrunt cu o problema. Vreau sa luminez cladirile cu vreo, sa zicem 30 leduri in total. Cum pot lega cele 30 leduri in paralel? Vreau in paralel deoarece sunt mai usor de controlat, montat, etc. Ce rezistenta , punte si alte piese mai sunt necesare pentru a le cupla la centrala Roco?
Sau sa pun becuri normale de 16v?
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.404
98
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Eu unul NU recomand gruparea LED-urilor in paralel; am tot explicat de ce.
As recomanda gruparea LED-urilor in grupuri serie de cate 3rei sau 4atru, impreuna cu o rezistenta de balast care se calculeaza dupa formulele deja cunoscute. Aceste "ghirlande" formate din cate 3-4 LED-uri si rezistenta de balast aferenta pot fi conectate in paralel fara niciun impediment, intre un PLUS si un MINUS oferite de o punte redresoare si un condensator de filtraj de circa 1000 microfarazi.
Pentru iluminarea dioramei as recomanda sa folosesti un transformator separat si nu iesirea spre sine a statiei digitale, fiindca n-are rost sa suprasoliciti statia cu o "banala" instalatie de lumini, careia oricum semnalele digitale nu-i spun absolut nimic. Eventual poti face o derivatie a iesirii transformatorului din componentza statiei, care sa duca la bornele "alternativ" ale puntii redresoare care alimenteaza instalatia de iluminare.
Becurile absorb curenti mult mai mari decat LED-urile, deci recomand LED-urile :aplauze:
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ar fi bine sa folosesti tehnica "jumatatilor de nivel": daca gara din fata se afla de ex. la nivelul 1, o linie coboara si ajunge in spate la nivelul 0,5 iar cealalta urca pana la nivelul 1,5 deci ai un nivel diferenta intre ele in spate si se pot incrucisa usor. :idea:
 
G

gaby7291

Guest
de 15 cm :-? dar de 14 cm,16 cm si 18 cm epoca IV si V .....se gasesc cite vrei....... :D . cit despre vagoanele etajate ele sint intradevar prea lungi pentru o macheta atit de mica,dar poate mai construieste un modul ca sa poate sa le ruleze mai bine,oricum in realitate o garnitura de etajate DB este formata din 7 vagoane.(am vazut de curind)
 
G

gaby7291

Guest
vagoane de calatori intradevar la epoca V nu se gasesc asa de mici,doar de marfa :p .cele mai mici vagoane de calatori la epoca V, de care stiu eu,au 212 mm.(totusi este o diferenta fata de 308mm cit are un etajat)