Monede cu tunelul de la Mestecanis

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

tudor_corbul

Well-Known Member
Trenulist
9 Mai 2007
498
2
Iasi
LOCATION
Iasi
Salutare tuturor. De curand am gasit pe la bunici aceste 5 monede, reprezentand pe o fata tunelul Mestecanis cu o aburoasa si anul 1908, iar pe cealalta fata tot tunelul cu o loco electrica si cu anul 1979.As dori sa aflu si alte informatii, eventual si niste poze, fiindca este un tunel destul de mare si foarte frumos,intrand parca mai adanc in inima muntilor,si desi am trecut de foarte multe prin el,nam reusit sa-l pozez :(
Si acum pozele cu acele monede:



Si pe langa aceste monede am mai gasit una pe care scrie: "Creativitate si progres tehnic in cai de comunicatii- Al-2-lea Simpozion - Botosani 13-14 Oct. 1989. Iar pe cealalta fata scrie: Expozitia Filatelica: "Transporturi si comunicatii" Botosani 13-20 Oct 1989, avand imprimate 4 timbre cu 4 poduri feroviare cred.Imagini:



Multumesc. Toate cele bune!
 
De electrificat, Mestecanisul a fost electrificat numai prin 1990. In 1979 nici nu se pomenea inca de electrificare in zona aia.
 
Becelan pe Somes-Suceava, a fost ultima linie electrificata daca nu ma insel,
lucrarile erau atit de avansate incit nu fost abandonate.
 
Poze sunt aici pe site, la 2 subiecte.

Tunelul vechi:



Tunelul nou:



Gam3 a spus:
Salut,

poze facute cu ocazia călatoriilor mele prin Ăžara.


Tunelul vechi dinspre Valea Putnei:



Sectorul de cale ferată Câmpulung Moldovenesc - Vatra Dornei (Kimpolung - Dorna Watra - realizat de inginerul Emanuel Ziffer) a fost inaugurat în octombrie 1902, moment în care a fost inaugurat Âşi tunelul din Valea Putnei - MestecăniÂş (1621 m lungime) - un fir, al doilea fiind realizat Âşi electrificat în epoca comunistă. Acest tunel este singurul din tara realizat in "doua ape".
Din statia Pojorata pana la statia Iacobeni e linie dubla, un traseu deosebit de frumos.

Dinspre MestecaniÂş:

Tunelul terminat in 1984:


Exact anul electrificarii nu il stiu, ca sa nu gresesc nu am sa scriu anul exact, cred ca e 1986-87
 
dantm a spus:
Becelan pe Somes-Suceava, a fost ultima linie electrificata daca nu ma insel,
lucrarile erau atit de avansate incit nu fost abandonate.

Ultima linie electrificată a fost "Doaga - Tecuci" prin anii 90.
 
Monedele au fost batute cu ocazia dublarii liniei, si construirii celui de al doilea tunel Mestecanis, (ca de fapt e doi tunel) intre 1976-1979, nu cu ocazia electrificarii, care a fost finalizata in 1990.

Primul tunel a fost construit intre 1897-1901 de administratiile austriece ce aveau liniile din nordul Moldovei.
 
mpursu a spus:
Gam3 a spus:
Acest tunel este singurul din tara realizat in "doua ape".
Recunosc ca nu prea stapanesc limbajul ingineresc (de fapt nimeni nu le poate sti chiar pe toate :fluierat:), asa ca... intreb acolo unde nu ma pricep :D
Ce inseamna... cele de mai sus?

Adica nu are bolta ca la tunelele pe care le stim si este ca un acoperis de casa.
Imaginea interioara este ca a unui pod de casa.