Module de colt

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salutare,
deschid un nou topic, voi reveni foarte curand si cu poze in sprijinul informatiei, dupa ce le urc pe siteul de sharing.

Dupa ce am demarat mai multe proiecte feroviare, sub denumirea de module functionale (seria I si seria II), sau ca module independente, m-am gandit la o alta varianta. Dupa realizarea buclei formata din cele 4+2 module descrise anterior, avand inca ceva material disponibil pe acasa, care e pacat sa stea nemontat pe un suport, m-am gandit la o noua varianta de abordare. In locul unor module liniare, am hotarat sa realizez o bucata de colt dintr-o macheta, adica 3 module de 1 m lungime plus unul mai mic de 50x50 cm care sa fie folosit ca zona de intoarcere. Deci practic cele 4 vor realiza un colt al unei machete feroviare.

Tematica va fi diversa, in functie de kiturile disponibile si ceea ce mai doresc a realiza ca si "home made", de la o zona de gara si acareturi la ceva industrial sau pseudoindustrial. Acest lucru va permite atat folosirea ca zona de rulare continua a materialului feroviar cat si folosirea individuala a modulelor pentru poze. Dupa terminarea acestei serii ma voi dedica unor proiecte de material rulant construit de la zero, scara mare, precum si a unor kituri din carton. Dar sa nu anticipam.

Voi reveni cu poze.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Revin cu pozele promise pentru ceea ce s-a facut pana acum.
Constructia cadrelor suport este cea clasica, adica o rama din lemn de brad, din bucati cumparate de-a gata, peste care se vine in partea superioara cu polistiren extrudat iar in partea inferioara cu o traversa diagonala de rigidizare. Pentru modulele de 1 m lungime, pentru a impiedica curbarea sub greutatea proprie si a celor puse peste a polistirenului, precum si pentru o buna consolidare, se monteaza intre traversa diagonala de rigidizare si placa de polistiren o bucata de polistiren, in cant. Se folosesc suruburi pentru lemn si adeziv pentru polistiren.

Pentru aceasta serie am optat pentru picioare de mobilier cu prindere cu flansa, picioarele fiind cromate.

[/URL]
[/URL]

A urmat pregatirea cladirilor kit, din cele disponibile. Etapele sunt cele clasice, cunoscute de cei care asambleaza cladiri feroviare: vopsirea la interior cu negru pentru a evita efectul de perete transparent sau translucid in vederea iluminarii interioare, precum si vopsirea initiala cu alb pentru a evidentia rostul caramizilor la zidarie.
Se plaseaza folia transparenta si hartia de decor pe interior pentru ferestre.
Pentru o cladire gara, peronul de la linia 1 este realizat din 3 parti cu latime diferita, pentru a se completa cu arhitectura cladirii. Kitul ofera o bucata de hartie care sa omogenizeze structura, insa nefiind multumit de calitatea acesteia, am folosit o bucata de forex subtire, gravata pentru simularea crapaturilor din asfalt, urmand a aplica diferite efecte de weathering ulterior.

[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]

Va urma.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
A urmat pregatirea componentelor pentru modulul petrolier.
Aici este vorba despre niscaiva rezervoare mari de combustibil (sau gaz), precum si a unor cisterne de tranzit.
Pentru confectionarea cisternelor am plecat de la partea (de tip cisterna evident) :pardon:a unor vagoane jucarie la scara.
Acestea au fost partial defrisate, chituite, revopsite si puse pe postamente. Postamentele sunt confectionate din polistiren extrudat si carton, bordurate cu zidarie de tip caramida, folie de plastic cu caramida pentru modelism feroviar. Voi reveni cu poze unde se arata aceste postamente cu tot cu lucratori si gardurile de protectie. Una din poze contine si o imagine de ansamblul de tip talmes balmes inerent cand se lucreaza la mai multe lucruri deodata.

[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]

Pentru rezervoarele mari de combustibil, cele verticale, am plecat de la cutii de cd uri. Peste acestea am venit cu forex de 1 mm gravat astfel incat sa obtin o structura asemanatoare foilor de tabla nituite. In partea superioara, ca si capac am venit cu un disc din carton mucava de 2 mm, taiat cu un cuter de tip compas. Totul s-a chituit si grunduit, dupa care a urmat o vopsire a rosturilor de preshading, ca tehnica modelistica asemanatoare cu ceea ce se face la panourile de avioane, iar ulterior s-a vanit cu vopsirea aluminiu.

[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]

Evident ca rezervoarele nu raman asa. Se confectioneaza un postament betonat din polistiren pentru parchet, carton, forex gravat dupa imaginea de mai jos. Voi reveni de asemenea cu fotografii complete ale acestor rezervoare asamblate, ele urmand a fi dotate cu scara de acces si capac, conducte de alimentare.

[/URL]
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.982
231
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Rezervoarele pot avea sau nu capac fix, interesant ar fi de reprodus un rezervor cu capac flutuant ( care in realitate, urca si coboara, in functie de umplere).
Rezervoarele de gaz, de mare capacitate, sunt sferice, de obicei, insa sunt destul de dificil de reprodus, desi se poate incerca in extrudat.

Spor in continuare!
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
Salut Cosmin,
Parerea mea este ca rezervoarele astea cilindrice sunt de petrol si nu de gaz.
Iar pentru cele sferice de gaz, decat sa te chinui cu extrudatul, n-ar fi mai simplu de folosit niste mingi de ping-pong vopsite in argintiu? ;-)

@ Stageexp, spor la treaba, imi place cum ai rezolvat cu niturile rezervoarelor!
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Pe vremuri vedeam ceva similar cand faceam ore, student fiind, in unul din corpurile de cladire de langa gara timisoreana, erau astfel de rezervoare, forma cilindrica, nu mai tin minte insa daca avea capacul drept sau conic. Acum acele rezervoare nu mai exista, s-a construit ceva in loc dupa modelul economiei (lipsa) actuale.

Daca as fi vrut rezervoare sferice, se putea merge pe ideea de a folosi bile din polistiren, se gasesc astfel de bile la un magazin de arte din oras, pentru diferite aplicatii. Solutia aleasa de mine mi s-a parut la momentul respectiv cea mai apropiata dimensional si ca forma de ceea ce am vrut.

Ma gandesc deja la solutiile tehnice de viitor, in incercarea de a reproduce turnuri de racire dublu tronconice. Solutia este dificila atat ca forma (daca nu merg pe strunjirea din lemn) cat si ca spatiu prin dimensiunile pe care le au relativ la un modul feroviar.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.982
231
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Rezervoarele cilindrice sunt pentru petrol (crude) sau pentru derivatele lichide obtinute. Toate au capac, fix sau flutuant.Forma acestuia difera, in functie de continutul inmagazinat. Pentru lichide ce emana vapori, rezervoarele au cupole, ce permit comprimarea vaporilor emanati.
Gazul se pastreaza in rezervoare sferice, de mari dimensiuni, iar o minge de ping-pong, la H0, este prea mica. Extrudatul se prelucreaza relativ usor, se taie, se slefuieste cu smirghel , pana la forma dorita.
Ca idee, despre marimea rezervoarelor, atat cilindrice, precum si sferice, capace fixe sau flutuante (rezervoarele care par deschise, au de fapt capacul jos ) :

 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Iata si imaginile cu cel mai mic dintre module finalizat, este vorba desprecel cu dimensiunea de 50x50 cm.
Am adaptat un kit destinat traficului feroviar pentru trafic auto, adica mi-a convenit mai mult pozitionarea auto din considerente de spatiu.
In rest dupa weathering, ceva figurine, masini, stalpi de iluminat.

[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]

Va urma descrierea celorlalte componente.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salutare,
revin cu al doilea modul finalizat al acestei serii.
Este un modul gara, care contine celebra deja gara livrata in kit Piko, care insa a fost customizata de catre mine ca si colorit, un depozit de materiale, si o cladire anexa, tot Piko.

Modulul este prevazut cu o linie principala, una secundara, peroanele aferente. Mai am plantat si o linie darapanata, cu bucati de sina lipsa, pe care se gaseste vegetatie precum si un set de vagoane de marfa ruginite si dezafectate, pline cu fier vechi.

Mai trebuie completat insa acest modul cu ceva, dupa ce am facut pozele am constata lipsurile, si anume: o trecere peste linii pentru a se ajunge la linia a doua, si ceva mai multa vegetatie verde in zona parasita.

Structura este cea de baza, placa de polistiren extrudat de 3 cm peste un cadru din lemn de brad, rigle gata cumparate si finisate, o ranforsare suplimentara transversala precum si u bucata de polistiren care sa nu permita incovoierea suprafetei montata pe acea traversa din lemn.

[/URL]

Am pregatit gara prin revopsire si prin aplicarea de fixativ pe anumite zone, pentru a da acea situatie de vopsea coscovita de vreme si umiditate. Tehnica a mai fost povestita, se da un prim strat de vopsea sau se foloseste culoarea de baza a pieselor daca este cazul, apoi un strat de fixativ si noul strat. Se intervine cu solventul de rigoare, de exemplu apa pentru revell sau alcool pentru vallejo, vopsele acrilice ambele, solventul intrand prin vopsea si atacand si stratul de fixativ pe care il umfla.

[/URL]
[/URL]
[/URL]

Evident vopsirea cu negru la interior determina ca dupa iluminare lumina sa nu fie vizibila prin peretii translucizi.

[/URL]

La vagoanele distruse, s-a aplicat aceeasi tehnica, suplimentarinsa dupa coscovirea vopselelor superficiale, am facut unele washuri cu nuante inchise.

Componentele au fost asezate ulterior pe suprafata modulului.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Iata cam ce a iesit, ca si vedere de zi:

[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]