Modalitate de iluminare a vagoanelor de calatori

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
A

Anonymous

Guest
Va prezint aici o modalitate personala de iluminare a oricarui vagon de calatori (in acest caz, un CFR Tillig tip Y), poate va este cumva de ajutor si voua, cei care nu ati gasit alte solutii.
 
O prezentare clara, logica, concisa.
Am o intrebare: ai apucat a testa in timp cum se comporta vagonul dupa rularea indelungata pe portiuni curbe, adica daca nu exista sansa de a se diminua sau pierde contactul electric?
 
Am testat si in timp dar la curbe nu sunt probleme diferite fata de liniile drepte. Singurele cazuri, in care mai mult se intrerupe decat se diminueaza lumina in vagoane, sunt cele in care pe sine se depune mizerie sau chiar cauciuc de la gumele locomotivelor, dar nu e asa deranjant, ca de obicei curat sinele, si se intampla foarte rar chestia asta. O modalitate de combatere a intreruperii efective a luminii ar fi conectarea in paralel cu grupele de leduri a cate unui condesator, dar de capacitate mai mare, si intervine apoi problema unde-l mai pun. ca sa nu stric nici aspectul natural al vagonului, de aceea spun ca e o problema infima care pe mine personal nu ma deranjeaza.

Schema montajului e simpla ca buna ziua, doar ca problema este decodorul. Aici nu ma bag in a da schema decodorului pentru ca nici eu nu o am pe foaie sau in alta parte si nici nu vreau sa stric afacerea celor ce se ocupa cu asa ceva. Cum am precizat acolo, decodorul l-am achizitionat de pe internet de la magazinul lui HGD, la care nu am facut decat sa conectez ledurile in serie, in grupe de cate trei, conform celor 3 iesiri ale decodorului. Am sa pun pe site si o schema despre cum sunt acestea conectate. Nu am facut-o pana acum ca am zis ca e prea simpla pentru a mai fi precizata, dar pe viior o voi face si pe asta, si de asemenea am sa incerc sa mai postez si alte scheme, poate vor ajuta cuiva care e in pana de idei. Sper ca aceste prezentari sa fie in ajutorul multora si nu am nici un interes comercial.

Sant in osie nu se formeaza, doar atat am observat ca se formeaza pe osie o linie in acea zona care este de fapt rezultatul fracarii. Forta de apasare nu este mare si frecarea este neglijabila in cazul acesta. De multe ori am curatat osiile si observam ca nu se forma nici un sant nimic ci doar se indepara oxidul de pe osie care apare in timp... o curata, ca sa zic asa. Nu cred ca osiile sunt facute dintr-un materiat chiar atat de bun incat sa nu fie afectate de un pic de umiditate si aer pe o perioada mai indelungata de timp.

Costurile... :
1. Decodorul vagonului: 30 lei
2. Leduri albe (piranha flat top): 12 x 1,4 lei = 16.8 lei
3. Leduri galbene dreptunghiulare 3 x 0.8 lei = 2.4 lei

In rest... textolitul placat cu cupru si clorura ferica pentru corodat le aveam in casa de multi ani iar munca... a fost o placere personala :), astfel pot spune ca pe mine personal m-a costat in jur de 50 lei pentru fiecare vagon.