Mocanitza Bulgareasca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

karpaty

Active Member
26 Noiembrie 2008
130
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
In circuitul cu Balkan Flexipass am mers si cu mocanitza din Bulgaria , pleaca din statia Septemvri spre Dobrinichte , parcurge 125 km in 5 ore
Sa incepem cu pozele












Cam atat despre mocanitza Bulgareasca :D
 
Cale de rulare excelent intretinuta. Daca ma uit la pozele de la noi, de ex. la cele cu CFF Viseu (cea mult laudata) vad doar o linie scalciata in ultimul hal (fiind vorba totusi de o linie exploatata intens forestier si turistic) iar unele instalatii feroviare par adevarate tiganii. Se pare ca la orice capitol suntem pe ultimul loc. Nu suntem in stare sa facem nimic ca la carte, dar nici sa mentinem ceea ce am primit mostenire de la altii.
 
Cristi, eu zic totusi hai sa ne multumim ca inca mai sunt si la noi chiar si asa. Sa nu uitam ca in niste vremuri si intr-o tara din asta, o astfel de minune nu poate fi mentinuta in viata decat cu eforturi supraomenesti si cu multa munca si mult timp oferita de unii din pura bunavointa.
 
Eu subscriu totusi la ce a scris cristi_m, mai ales ca la noi CFR nu doar ca nu a intretinut reteua ingusta ci a abandonat-o complet.

Locomotiva de ingusta e produsa la Faur, nu?
 
Lokomotiva lor din cate am inteles e facuta la noi pentru ei iar viteza de circulatie ajunge la 50 km/h si vagoanele sunt modernizate in interior , la ei se poate la noi nu se mai poate nimik , s-a abandonat tot
 
Inca n-ati inteles ca fierul e mai rentabil decat sa misti trenuri pe el?
Indianu' de la Galati de asta a investit la noi. E ieftin fierul vechi si este mult....
 
Nu cred ca mai este atita, fabricile s-au topit, flota s-a topit, aburoasele si vagoanele s-au topit, unele sine s-au topit.

Acuma cred ca o sa mai fie ceva, daca se inchid linii o sa mai fie sine de prin statii, poduri, podete, placi turnante de la capetele de linii, coloane de apa, vagoane etc

ooooo viitor de aur...
 
Probabil ca acolo cfi uneste niste localitati destul de importante care nu au legatura la cf normala.
Daca situatia asta ar fi existat la noi atunci s-ar fi trecut la ecartament normal, ca sa se mai demonstreze inca o data ca partidul muncitoresc invinge natura.
 
Pai hai sa deviem de la subiect, Abrud si Cimpeni nu erau legate de Turda prin linie ingusta?Si Agnita?
 
V3R a spus:
Salutare.

Foarte frumoase pozele, sa inteleg ca aceasta mocanita circula constant?

Daca da, cam care este pretul unui bilet?

Da circula zilnic sunt 4 perechi pe zi pentru 125 km , referitor la bilet nu stiu cat este eu am avut BALKAN FLEXIPASS care e valabil pe ROMANIA BULGARIA GRECIA SERBIA MUNTENEGRU SI TURCIA deci nu am platit nimik in plus si e mai convenabil decat sa mergi cu bilet pentru fiecare tren un bilet costa 81 euro pentru 5 zile de criculatie in decurs de o luna deci poti merge o zi stai undeva 3 apoi iara pleci inca o zi si tot asa sau poti merge 5 zile continue sau mai e varianta INTERRAIL pe o singura tara si pentru bulgaria 3 zile te costa 50 de euro banuiesc , daca te hotarasti sa faci un tur in bulgaria te ajut cu mai multe informatii eu am fost in toate tarile balcanice cu balkanul flexipass poti sa citesti tot la jurnal de calatorie :) . Poti intra si pe www.bdz.bg vrei sa vezi mersul trenurilor din bulgaria
:D :D
 
Locomotive care sunt/au fost pe aceasta linie
Clasa 75
Citez povestea:
"To replace steam traction on the narrow gauge BDZ ordered 10 diesel-hydraulic locos from Henschel in Germany. They are based on a meter gauge version built for Spain, Thailand and Togo. The fleet entered service in 1975 between Septemvri and Dubriniste."

Clasa 76-Realizata la FAUR
Citez povestea:
"The mashines of this class , made by factory 23TH AUGUST WERKE - Bucuresti (now FAUR) were moved on the line Cherven Briag - Oriahovo , but with a decreasing a passenger and freight conveyance on this line , the locomotives for 760 mm were got across in Septemvri , have restored and damaged.From 15 mashines , there are only 4 - 005 , 006 , 011 and 012.Before several months , the Argeninian company sold 3 of them.Onto the locomotives have done a general overhaul , painted and they`ll pass over a trial tests.After that , the 3 mashines will move in harbour of Burgas , load up on boats and will go Agrentina. "

Clasa 77-Realizata la FAUR
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/narrow_gauge/diesel/77/BDZ_77005_Jakoruda_4.jpg

Clasa 80-HENSCHEL AG - Kassel-exemplar unic
Clasa 81-Sovietice, de manevra -10 buc
Clasa 92-Manevra

Au mai fost niste automotoare Ganz

Liniile din Viseu sunt de alt tip decat cele din Bulgaria, care se vede ca au I-ul mai inalt si ciuperca mai lata. Rezulta tonaje si viteze mai mari. (a se vedea rulajul mocanitei de la Viseu intre gara si depou, cand ruleaza pe linie CF similara celei de ecartament normal).
Linia din Bulgaria vad ca face legatura intre localitati, si probabil nu are o concurenta masiva din partea auto, ca altfel nu cred ca BDZ o tinea de dragul turistilor. In cazul Viseu, cand va disparea exploatarea lemnului, cred ca viata liniei va fi sub un mare semn de intrebare, mai ales daca mai apar viituri ca cea din 2008.