Mehano

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Salut,
Se pare ca la firma Mehano ceva nu prea este in regula:
http://www.eurofound.europa.eu/emcc/erm/static/factsheet_11863.htm?template=searchfactsheets
 

Catalinzz

Active Member
11 Martie 2008
171
0
Buzau/Bucuresti
LOCATION
Buzau/Bucuresti
Mehano, a Izola-based toy manufacturer, has announced that it is to close and dismiss all its 160 workers. 20 employees are likely to be re-employed for maintanance activities. Mehano has struggled financially for the last ten years.

Oricum...daca faceau si ei trenuri de calitate nu ajungeau aici.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Din pacate calitatea nu are nimic in comun cu ceea ce se intampla acum pe piata. Un exemplu concludent este industria automobilistica, unde au de suferit atat producatorii marcilor de lux cat si acelor de toata ziua (a se vedea situatia din Romania).

Poti sa faci produse de top, dar piata sa nu le mai ceara pentru ca se adreseaza unui domeniu afectat de aceasta minunata criza economica, astfel incat sa ai probleme serioase.

Am mai spus-o, este o parere personala, daca la nivel de start seturi mehano avea intr-adevar lacune de calitate (dar conforme cu sectorul de piata caruia se adresau), produsele din gama prestige sunt (zic eu) de calitate ok.
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Aici trebuie sa-ti dau dreptate .Au facut cateva bune (Blue Tiger sau G2000 ) dar se pare ca nu a fost deajuns......Programul SUA este sub toata critica :-x .Nici dincolo nu mai au vanzari .....oare de ce ?Deoarece sunt alti producatori unde platesti doar putin in plus ,dar ai o calitate muuuuuult mai buna .
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Da, in principiu asa este, dar tare ma tem ca in conditiile actuale acesta sa nu fie doar inceputul :D .
 

BOGDAN I

Well-Known Member
Trenulist
9 Ianuarie 2016
955
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Catalinzz - nu fa afirmatii fara fond .
Nu vreau sa dau exemple de produse mehano prestige foarte reusite ca iar ajungem la discutia inteminabila cu cine este cel mai tare la fabricat trenulete , dar pentru informatia ta si marii producatori de trenulete gen FLM " s-au afiliat " cate 2,3 formand un grup sau au fost cumparate de unul mai puternic financiar nu neaparat calitativ..Toate acestea sunt urmari ale ofertei prea mari pe piata si scaderea puterii de cumparare .Este valabil in toate domeniile (auto,IT etc) .
Se cheama criza economica iar informativ mehano are stocuri maricele la toti importatorii si distribuitorii lor de trenulete , si nu ca nu s-ar vinde asta iti garantez sau poti intreba pe cineva "Impingatorul de cutiute" si iti v-a spune exact acelasi lucru .
Eu cred ca Mehano o sa fie preluat de cineva , eu asa o vad pe viitor
 

Catalinzz

Active Member
11 Martie 2008
171
0
Buzau/Bucuresti
LOCATION
Buzau/Bucuresti
Nu am vrut sa fiu chiar asa de ''rece'' in afirmatia ca MEHANO nu este o firma cu produse de calitate ci m-am referit in raport cu alte produse ; dupa mine MEHANO s-ar afla pe ultimul. Nu am vazut pana acum nici un produs MEHANO Prestige asa ca nu stiu cum arata. Asa ca am fost dus de val. Imi cer scuze.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Catalinzz stai linistit, nu asta-i problema. La urma urmei este si o chestie de gusturi. Este pacat ca un producator de machete, indiferent de locul sau ajunge intr-o astfel de situatie. Ma gandesc ce sa va intampla si cu machetele statice, probabil ceva similar pe piata.

Si asa Romania nu era foarte bine reprezentata in domeniu, acu iarasi o sa ramanem cu ani de zile in urma tarilor "ceva mai civilizate" din acest punct de vedere, tocmai cand speram intr-o dezvoltare lenta dar continua :D .
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
0
cluj
LOCATION
cluj
In viitorul apropiat multi producatori vor avea probleme si asta va fi si in detrimentul nostru.Lumea se gandeste la haleala, chirie, facturi, apoi la suportul financiar destinat hobby-ului.Cine va produce pe stoc ori e sinucigas, ori inconstient.
Ma intreb de ce la noi, cu atata cfr si iubitori de trenuri ,in afara de jalnicele modele Lugoj s-a mai gandit cineva sa produca trenulete? Ce-ar fi sa ne gandim sa ne asociem toti trenulistii si sa ne apucam de lucru, chiar la serii mici.Sunt atatia oameni priceputi in tara asta: matriteri, consilieri tehnici, mecanici, electronisti... Ar fi ceva ! Dezbatem? ;-) :?: :idea:
 

BOGDAN I

Well-Known Member
Trenulist
9 Ianuarie 2016
955
0
Brasov
LOCATION
Brasov
E buna ideea ta dar exista un dar - Raportul cost productie/bucata + oameni imlicati in proiect + cerinta pietei raportata la pret = Fail in Romania .
Exemple simple - Cati au cumparat VAGON CFR (piko etajat,cuseta roco ,rils minitehnik etc.) din membrii activi pe forum ,sau cati au avut curajul sa-si sacrifice DA-urile (PKP etc etc )si sa investeasca in a le transforma in CFR .
Na ca iar am deraiat de la subiect :x .
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
0
cluj
LOCATION
cluj
Nu ai deraiat, esti fix pe tema. De mult timp se tot screm cei de la Tillig sa scoata 060 DA. Si cand o sa fie disponibil, vor fi multe inconveniente- culoare, dispunerea acestora, zgomot, dimensiuni, rulaj, etc.
Consider ca eu am deraiat, poluand topicul cu subiect Mehano-probleme.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Acum, lasand la o parte caracterul nostalgic al acelor modele, produsele fabricate la Lugoj erau nereusite din punct de vedere al culorilor, formelor, solutiilor tehnice alese, pentru acea perioada dar mai ales pentru vremurile noastre.

Productia de modele in tara ar fi o idee buna, ceea ce a scris obiwan este in principiu corect, marea problema este insa cea a costurilor. Oameni capabili se mai gasesc (proiectare inclusiv cele de matrite) iar pe forumuri se gasesc adevarate enciclopedii umane in domeniu. Problema care se pune este aceea a costurilor extrem de mari pe care le presupune o matrita de calitatea celei cerute, pentru injectare de mase plastice. Daca asamblarea manuala este realizabila, deoarece munca in acest domeniu nu a fost niciodata extrem de bine platita, costurile matritei sunt insurmontabile pentru o firma mica.

Singura solutie ar fi ca cineva cu foarte multi bani (o firma bine infipta in perisajul romanesc) sa faca o investitie (mare), urmand a-si recupera banii intr-un timp lung, din vanzarile din tara si de ce nu din exporturi. La ora actuala cred insa ca un astfel de proiect este putin fiabil din pacate, pentru ca sunt probleme economice peste care fiecare incearca sa treaca cum poate.
 

Elef

Well-Known Member
Trenulist
18 Mai 2007
437
15
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Mehano nu e cea mai tare firma dar produsele care le-am vazut pana acum din gama Prestige sunt OK ca sa nu zic chiar foarte bine realizate.

Iar pentru sectorul low end, in fond trebuie sa il faca cineva si pe asta.Dau un singur exemplu: vreti sa cumperati copilului un trenulet.Nu cred ca o sa va duceti sa luati cine stie ce set scump(se presupune ca se joaca copilul cu el, nu tatal lui si prietenii acestuia) ci veti prefera un Mehano sau un Pico cat mai ieftin fiindca daca o sa testeze copilu' rezistenta la socuri ale modelelor nu o sa fie o tragedie.

Normal daca intram in sectorul jucariilor pentru oameni maturi atunci se schimba radical situatia.

Oricum in industria trenuletelor sunt probleme mari de tot.De exemplu cu toate produsele de calitate si oferta senzationala Roco a dat faliment.Daca tin bine minte si Marklin si Fleischmann au fost vandute fiindca aveau mari probleme financiare.
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Cum s-a spus mai sus ....multi dealeri au stocurile pline cu Mehano .Asa ceva este o prostie .Aceasta inseamna ca ai capital mort .....Multe firme americane nu mai produc nimic pe stoc.Se face un anunt .....in data de......soseste locomotiva cutare......Deci se face un "order-deadline " pana in ce data se primesc comenzi. Iar dupa aceea se produce .Si TOTUL !!!! se vinde dupa aceea. Daca marfa respectiva este un succes ,se repeta treaba cu alte numere de inscriptionare etc......Dupa acest sistem lucreaza acum firmele americane de trenulete.Se pare ca functioneaza mai bine ca sistemul european .Umplem stocurile si apoi vindem ....iar daca lumea nu mai cumpara din diferite motive ,atunci firma dintr-o data are probleme financiare .Deci ar trebui gandita treaba altfel ,aici la noi......nu degeaba au cazut atatea firme mai puternice ca Mehano !!!
 

navigator

Active Member
Trenulist
20 Octombrie 2007
137
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
stageexp, daca ar fi problema numai cu realizarea matritelor de calitate, dar nici plastic bun n-am vazut sa se toarne in romania. Ati vazut cum se deformeaza la racire in matrita un plastic prost. Si apoi, odata cu trecerea timpului si evaporarea unor solventi din el isi schimba proprietatile devenind fragil.