Marklin 3384 Am 4/4 (V 200) conversie din AC in DC

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
988
912
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Am primit de la un amic o locomotiva Marklin Am 4/4 (V200) pentru conversie din AC in DC.
Rotile au fost depresate din boghiuri , apoi fiecare roata a fost prinsa in unversal si majorata de la 2.5mm la 3.2mm .
Dupa majorare a fost presat tubul din plastic in butucul rotii , introdusa osia prin boghiu, montata o saiba din plastic in spatele rotii bucsate si presata roata pe osie.
Dupa ce toate osiile au fost presate , a urmat reasamblarea locomotivei, modificarea patinei in culegatoare de tensiune pe interiorul rotilor si modificarea catorva legaturi la motor pentru un scurt test in DC.
Lucrarea mea se incheie aici mai departe ,proprietarul si-a exprimat dorinta de a modifica circuitul electric pentru digital.
Poze , unele nu stiu ce au ca se vad distorsionat si un mic filmulet cu locomotiva ruland in sistem DC.


















 
Ultima editare:

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
206
143
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Felicitari! Cu alte cuvinte ... ".. si daca e Marklin? Nu conteaza, stie sa mearga si pe 2L, in sistem DC/DCC, trebuie doar putin educat" . ;) :D
Am gasit la un moment dat locomotiva asta la un pret bun pe Ebay si in stare noua, dar am renuntat la idee, deoarece trebuia sa ii cumpar axe pentru DC/kit HLA, etc si totalul nu imi facea cu ochiul.
Din cate stiu, in configuratia actuata de motor, e mai greu sau imposibil de trecut in digital (ma refer la bobina minunata). Nu poate fi inlouita cu un magnet de Hamo, de exemplu?
 
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
988
912
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Multumesc.
Incet , incet devin spaima Marklinurilor:D:D:D.

In configuratia actuala , cu bobina nu prea merge in digital. Trebuie trecut de la electromagnet la magnet permanent ,ca sa o treci in digital, cel mai bine un kit Marklin 60941.Am sa fac un filmulet cu locomotiva BR 96 cum ruleaza la viteza foarte mica cu decodorul Zimo, nu are nici un fel de sacadare sau smucituri.
Am legat asa provizoriu bobina de la stator cu periile de la rotor doar ca sa o probez, chiar daca inversam alimentarile pe sina, ea tot intr-un sens pleca.
 
Ultima editare:

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
206
143
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Daca initial nu aveam incredere in combinatia HLA/Zimo si eram aproape convins ca motoarele MaTrix functioneaza cel mai bine cu ESU, niste "lectura" suplimentara mi-a cam schimbat parerea. Ca sa ma conving, cu prima ocazie cumpar un Zimo si il pun la probe cu materialul rulant din dotare (cel mai probabil va fi pe 21pini). Pentru locomotiva prezentata se cere in mod clar un kit 60941 si eventual un upgrade al luminilor.(schema elvetiana / lumini comutabile separat). Ar mai fi ceva de munca la ea, dar rezultatul ar putea fi cel putin imbucurator.
 
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
988
912
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Am incarcat doua filmulete cu locomotivele BR 96 , primul film cea cu Zimo , cel de-al doilea cu tOm.
Nu stiu daca o sa se vada ,dar cea dotata cu tOm este mai zgomotoasa la rulaj(zumzait la motor) si are o mica sacadare care nu stiu daca este vizibila pe filmare.


 
Ultima editare: