- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
Excursie FeRoviaRă Braşov ââŹâ Făgăraş - Sibiu<i></i>, [Februarie, 2012]<i></i>
Fiind date condiţiile atmosferice specifice iernii, orice persoană care îndrăgeşte călătoria cu trenul şi căreia îi place să transpună peisajele observate în imagini statice şi motrice, va întâlni un mare impediment. De fapt, dacă ne gândim mai bine, chiar două: o dată înfruntarea frigului de către propriile mâini, ochi, urechi, degete ş.a.m.d., iar a doua oară ââŹâ scandalul pe care îl provoacă ceilalţi călători în compartiment.
în consecinţă, momentele următoare prezintă Magistrala 200, parcursă de la Braşov la Sibiu, din perspectiva pasionatului care ââŹÂstă cuminteââŹÂ, la locul lui. Cei 149 de kilometri îmbracă în ochii privitorului peisajul ĂĹĄării Făgăraşului dacă ne referim la localitatea de mijloc dintre cele două centre urbane, sau a ĂĹĄării Oltului, dacă vrem să evidenţiem cursul apei faţă de care circulă trenurile în paralel de peste 110 ani.
Dacă la începutul secolului XX erau în vogă locomotivele cu aburi, la începutul secolului XXI, tracţiunea diesel este ââŹÂreginăââŹÂ pe această linie încă neelectrificată. Aşadar, întâlnim locomotive diesel 060-DA cu motor Sulzer, automotoare Desiro Siemens ââŹÂSăgeata AlbastrăââŹÂ sau chiar automotoarele modernizate ADH 11 la Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca.
Staţiile de cale ferată se încadrează într-o ţinută modestă, chiar cochetă dacă ne referim la cele care reprezintă aşezările Brădet, Perşani, ĂËercaia, Ucea sau Avrig. Vitezele de mers sunt şi ele modeste, nu se depăşeşte 80 km/h, iar în zona Valea Homorod ââŹâ Perşani, sunt amplasate restricţii de sub 15 km/h.
După ce trecem Oltul, intrăm în Zona Sibiului, care ne aşteaptă cu o sumedenie de locuri cu tradiţie şi farmec autohton, pregătite să fie vizitate. însă reportajul se termină aici, cu promisiunea că prezentarea Magistralei 200 va continua până la Curtici şi, de ce nu, până mai departe!
http://www.youtube.com/watch?v=NpwhUzS4ct0

Fiind date condiţiile atmosferice specifice iernii, orice persoană care îndrăgeşte călătoria cu trenul şi căreia îi place să transpună peisajele observate în imagini statice şi motrice, va întâlni un mare impediment. De fapt, dacă ne gândim mai bine, chiar două: o dată înfruntarea frigului de către propriile mâini, ochi, urechi, degete ş.a.m.d., iar a doua oară ââŹâ scandalul pe care îl provoacă ceilalţi călători în compartiment.
în consecinţă, momentele următoare prezintă Magistrala 200, parcursă de la Braşov la Sibiu, din perspectiva pasionatului care ââŹÂstă cuminteââŹÂ, la locul lui. Cei 149 de kilometri îmbracă în ochii privitorului peisajul ĂĹĄării Făgăraşului dacă ne referim la localitatea de mijloc dintre cele două centre urbane, sau a ĂĹĄării Oltului, dacă vrem să evidenţiem cursul apei faţă de care circulă trenurile în paralel de peste 110 ani.
Dacă la începutul secolului XX erau în vogă locomotivele cu aburi, la începutul secolului XXI, tracţiunea diesel este ââŹÂreginăââŹÂ pe această linie încă neelectrificată. Aşadar, întâlnim locomotive diesel 060-DA cu motor Sulzer, automotoare Desiro Siemens ââŹÂSăgeata AlbastrăââŹÂ sau chiar automotoarele modernizate ADH 11 la Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca.
Staţiile de cale ferată se încadrează într-o ţinută modestă, chiar cochetă dacă ne referim la cele care reprezintă aşezările Brădet, Perşani, ĂËercaia, Ucea sau Avrig. Vitezele de mers sunt şi ele modeste, nu se depăşeşte 80 km/h, iar în zona Valea Homorod ââŹâ Perşani, sunt amplasate restricţii de sub 15 km/h.
După ce trecem Oltul, intrăm în Zona Sibiului, care ne aşteaptă cu o sumedenie de locuri cu tradiţie şi farmec autohton, pregătite să fie vizitate. însă reportajul se termină aici, cu promisiunea că prezentarea Magistralei 200 va continua până la Curtici şi, de ce nu, până mai departe!
http://www.youtube.com/watch?v=NpwhUzS4ct0