Am mari indoieli asupra constructiei macazelor de la PECO dar si ROCO sau Model Power.
In cazul celor de la PECO am analizat modul de constructie al macazelor care este destul de pacatos deoarece are contacte "mobile" la ace care se oxideaza si practic nu mai fac contact.chestia asta face ca locomotivele sa se blocheze constant.
Am rezolvat problema in stilul meu insa nu stiu in ce masura sunt toti dispusi sau au indemanare la letcon si grija sa nu distruga prea mult calea si traversele.asa ca sper ca pozele sa vorbeasca de la sine:
1-acele au pe unul din capete niste "limbi" care intra sub sina alaturata in momentul comutarii ei,care dupa mai mult emetode de a pune terasamentul ,ori se oxideaza ori se izoleaza prin depunere de substante pentru lipit.


2- capetele dinspre inima macazului sunt unite de segmente prin clipsuri unde din nou se repeta povestea primului caz.

In ambele cazuri survine si degradarea aparuta cu timpul si anume oxidarea,ceea ce duce la "contacte imperfecte" sau intrerupte definitiv
3-poze cu rezolvarea definitiva a contactelor imperfecte(practic legaturile de cositor la suprafata se pot oxida dar contactul electric este perfect la interiorul legaturii.


4-nici macazele de la roco nu sunt satisfacatoare din acest punct de vedere ,survenind de asemenea aceleasi probleme in zonele de contact electric cu restul sinelor componente ale macazului:


dupa cum se observa zonele incercuite sunt predispuse oxidarii
5-macazele de la Model power (copie dupa roco parerea mea... macar sunt sinceri si au scris pe ele made in china) aceleasi probleme ca si la roco


6-spre final am lasat si ceva bun (din punct de vedere electric) la aspect si la unghiul de racord lasa de dorit(cel putin pentru mine)
contactele electrice se afla acea cutie mica ce se afla sub inima macazului.loc in care e putin probabil sa ajunga diverse materiale lichide ce pot grabi procesul de oxidare.cat despre oxidarea de la natura ridic un semn de :?:

7-ceea ce nu am avut ocazia sa vad pana acum sunt macazele de la Fleischmann.daca are cineva poze detaliate sau detine asa ceva si imi poate arata ar fi super.
8-mare intrebare pentru pasionatii de N si nu numai: Pana la urma ce factori influenteaza cel mai mult calitatea unui macaz.Cum interpretam calitatea? Dupa ce criterii alegem un macaz de calitate ?
Eu merg pe parta electrica.Mecanica mai pe la toate e buna pe ici pe colo...
In cazul celor de la PECO am analizat modul de constructie al macazelor care este destul de pacatos deoarece are contacte "mobile" la ace care se oxideaza si practic nu mai fac contact.chestia asta face ca locomotivele sa se blocheze constant.
Am rezolvat problema in stilul meu insa nu stiu in ce masura sunt toti dispusi sau au indemanare la letcon si grija sa nu distruga prea mult calea si traversele.asa ca sper ca pozele sa vorbeasca de la sine:
1-acele au pe unul din capete niste "limbi" care intra sub sina alaturata in momentul comutarii ei,care dupa mai mult emetode de a pune terasamentul ,ori se oxideaza ori se izoleaza prin depunere de substante pentru lipit.


2- capetele dinspre inima macazului sunt unite de segmente prin clipsuri unde din nou se repeta povestea primului caz.

In ambele cazuri survine si degradarea aparuta cu timpul si anume oxidarea,ceea ce duce la "contacte imperfecte" sau intrerupte definitiv
3-poze cu rezolvarea definitiva a contactelor imperfecte(practic legaturile de cositor la suprafata se pot oxida dar contactul electric este perfect la interiorul legaturii.


4-nici macazele de la roco nu sunt satisfacatoare din acest punct de vedere ,survenind de asemenea aceleasi probleme in zonele de contact electric cu restul sinelor componente ale macazului:


dupa cum se observa zonele incercuite sunt predispuse oxidarii
5-macazele de la Model power (copie dupa roco parerea mea... macar sunt sinceri si au scris pe ele made in china) aceleasi probleme ca si la roco


6-spre final am lasat si ceva bun (din punct de vedere electric) la aspect si la unghiul de racord lasa de dorit(cel putin pentru mine)
contactele electrice se afla acea cutie mica ce se afla sub inima macazului.loc in care e putin probabil sa ajunga diverse materiale lichide ce pot grabi procesul de oxidare.cat despre oxidarea de la natura ridic un semn de :?:

7-ceea ce nu am avut ocazia sa vad pana acum sunt macazele de la Fleischmann.daca are cineva poze detaliate sau detine asa ceva si imi poate arata ar fi super.
8-mare intrebare pentru pasionatii de N si nu numai: Pana la urma ce factori influenteaza cel mai mult calitatea unui macaz.Cum interpretam calitatea? Dupa ce criterii alegem un macaz de calitate ?
Eu merg pe parta electrica.Mecanica mai pe la toate e buna pe ici pe colo...