- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
Excursie FeRoviaRă Bucureşti Obor ââŹâ Ciulniţa ââŹâ Călăraşi<i></i> [Noiembrie, 2011]<i></i>
Am pornit într-o zi de toamnă (în acea zi de toamnă în care frigul se abate asupra teritoriului României şI în care îţi aduci aminte de acţiunea de a dârdâi) într-o călătorie FeRoviaRă, alături de colegul meu, Ionuţ, către Călăraşi. Am văzut o mulţime de lucruri interesante, pe care le-am asamblat cu drag într-un montaj de 15 minute pentru a putea fi vizionat de către dumneavoastră.
Calea ferată Bucureşti ââŹâ Ciulniţa ââŹâ Călăraşi Port a fost inaugurată pe 17 noiembrie 1886, în timp ce noi eram prezenţi pe această rută pe 11.11.2011, deci în apropierea celor 125 de ani de la înfiinţare. Cel mai lung aliniament din România, paralel cu fluviul Dunărea şi cu râul Ialomiţa, Bucureşti ââŹâ Ciulniţa este parcurs acum cu viteze de până la 140 km/h de rapidele Bucureşti ââŹâ Constanţa şi retur, în timp ce trenurile Personal cu vagoane construite în 1970 accelerează până la 90-100 km/h.
Aşadar, primii fulgi de nea din iarna 2011-2012 au căzut şi în Gara Ciulniţa, acolo unde din 11 linii active în 1998, erau disponibile circulaţiei doar 2! Stadiul lucrărilor de reconstrucţie a infrastructurii se pot observa în cele câteva cadre din montaj şi probabil că veţi înţelege de ce treaba merge cumââŹÂŚ merge. Dacă treaba cu infrastructura merge cum merge, despre ramura Comercial a CFR pot spune numai cuvinte ââŹÂde laudăââŹÂ. La văzul camerei de filmat, controlorii de bilete au dat sfoară-n ţarăââŹÂŚ pardonââŹÂŚ în cele două vagoane de călători tractate de o locomotivă diesel-electrică sub linie de contact (!) că este supracontrol. Cu doar 10 minute înainte de plecarea Trenului de dimineaţă către Călăraşi, toţi călătorii acestuia aveau bilet de călătorieââŹÂŚ o daună uriaşă administrată buzunarelor ceferiştilor de pe teren.
Ajunşi la punctul de interes al călătoriei, Călăraşi, merită să amintesc existenţa de aici a unui depou de locomotive diesel-hidraulice, diesel-electrice şi electrice din proprietatea Constantin Grup. Imaginile sunt dureroase, zeci de locomotive lăsate de izbelişte, alături de altele modernizate şi vopsite recent gata-gata să calce pe căile ferate române. Tot demnă de remarcat este şi grandioasa gară de călători Călăraşi dată în folosinţă pe 18 iunie 1988, la care se anunţă un nou program de recondiţionare şi reconstrucţie. PentruââŹÂŚ ce?!
După câteva clipe petrecute în Călăraşi ââŹâ un oraş plăcut şi frumos după părerea mea ââŹâ ne-am întors în gară pentru călătoria către casă. Vagoanele cu sticlă Saint Gobain Glass erau garate pe una dintre liniile staţiei, în timp ce o călătoare ââŹÂcu biletââŹÂ mă îndeamnă să filmez şi fabrica la care încă mai lucrează oamenii locului.
După 238 de kilometri, ajungem înapoi în Bucureşti Obor cu un tren de Constanţa în care am gustat o căldură prietenoasă, am ajuns la timp şi am călătorit în siguranţă. ĂËi dacă nu v-am convins până acum să aruncaţi un ochi la videoclip, vă mai spun că în cele 15 minute vi se înfăţişează stadiul unei căi ferate dublată în 1984 (Ciulniţa ââŹâ Călăraşi), o linie fără restricţii de viteză, pornirea şi fumul pe care îl scoate un LDH70 construit tot prin 1970, o locomotivă electrică izolată care circulă fără disc roşu ââŹâ fine de tren, la cum naşii fluieră plecarea dintr-un autobuz ROMAN în faţa Gării CiulniţaââŹÂŚ
Deci, vizionare plăcută!
http://www.youtube.com/watch?v=iS6KGnrV_W0

Am pornit într-o zi de toamnă (în acea zi de toamnă în care frigul se abate asupra teritoriului României şI în care îţi aduci aminte de acţiunea de a dârdâi) într-o călătorie FeRoviaRă, alături de colegul meu, Ionuţ, către Călăraşi. Am văzut o mulţime de lucruri interesante, pe care le-am asamblat cu drag într-un montaj de 15 minute pentru a putea fi vizionat de către dumneavoastră.
Calea ferată Bucureşti ââŹâ Ciulniţa ââŹâ Călăraşi Port a fost inaugurată pe 17 noiembrie 1886, în timp ce noi eram prezenţi pe această rută pe 11.11.2011, deci în apropierea celor 125 de ani de la înfiinţare. Cel mai lung aliniament din România, paralel cu fluviul Dunărea şi cu râul Ialomiţa, Bucureşti ââŹâ Ciulniţa este parcurs acum cu viteze de până la 140 km/h de rapidele Bucureşti ââŹâ Constanţa şi retur, în timp ce trenurile Personal cu vagoane construite în 1970 accelerează până la 90-100 km/h.
Aşadar, primii fulgi de nea din iarna 2011-2012 au căzut şi în Gara Ciulniţa, acolo unde din 11 linii active în 1998, erau disponibile circulaţiei doar 2! Stadiul lucrărilor de reconstrucţie a infrastructurii se pot observa în cele câteva cadre din montaj şi probabil că veţi înţelege de ce treaba merge cumââŹÂŚ merge. Dacă treaba cu infrastructura merge cum merge, despre ramura Comercial a CFR pot spune numai cuvinte ââŹÂde laudăââŹÂ. La văzul camerei de filmat, controlorii de bilete au dat sfoară-n ţarăââŹÂŚ pardonââŹÂŚ în cele două vagoane de călători tractate de o locomotivă diesel-electrică sub linie de contact (!) că este supracontrol. Cu doar 10 minute înainte de plecarea Trenului de dimineaţă către Călăraşi, toţi călătorii acestuia aveau bilet de călătorieââŹÂŚ o daună uriaşă administrată buzunarelor ceferiştilor de pe teren.
Ajunşi la punctul de interes al călătoriei, Călăraşi, merită să amintesc existenţa de aici a unui depou de locomotive diesel-hidraulice, diesel-electrice şi electrice din proprietatea Constantin Grup. Imaginile sunt dureroase, zeci de locomotive lăsate de izbelişte, alături de altele modernizate şi vopsite recent gata-gata să calce pe căile ferate române. Tot demnă de remarcat este şi grandioasa gară de călători Călăraşi dată în folosinţă pe 18 iunie 1988, la care se anunţă un nou program de recondiţionare şi reconstrucţie. PentruââŹÂŚ ce?!
După câteva clipe petrecute în Călăraşi ââŹâ un oraş plăcut şi frumos după părerea mea ââŹâ ne-am întors în gară pentru călătoria către casă. Vagoanele cu sticlă Saint Gobain Glass erau garate pe una dintre liniile staţiei, în timp ce o călătoare ââŹÂcu biletââŹÂ mă îndeamnă să filmez şi fabrica la care încă mai lucrează oamenii locului.
După 238 de kilometri, ajungem înapoi în Bucureşti Obor cu un tren de Constanţa în care am gustat o căldură prietenoasă, am ajuns la timp şi am călătorit în siguranţă. ĂËi dacă nu v-am convins până acum să aruncaţi un ochi la videoclip, vă mai spun că în cele 15 minute vi se înfăţişează stadiul unei căi ferate dublată în 1984 (Ciulniţa ââŹâ Călăraşi), o linie fără restricţii de viteză, pornirea şi fumul pe care îl scoate un LDH70 construit tot prin 1970, o locomotivă electrică izolată care circulă fără disc roşu ââŹâ fine de tren, la cum naşii fluieră plecarea dintr-un autobuz ROMAN în faţa Gării CiulniţaââŹÂŚ
Deci, vizionare plăcută!
http://www.youtube.com/watch?v=iS6KGnrV_W0