M802 - Poftiti in...autobuzul ROMAN Ciulnita-Slobozia [2011]

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
666
1
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Excursie FeRoviaR㒠Bucureşti Obor – Ciulniţa – Că’lă’raşi<i></i> [Noiembrie, 2011]<i></i>



Am pornit într-o zi de toamn㒠(în acea zi de toamn㒠în care frigul se abate asupra teritoriului României şI în care îţi aduci aminte de acţiunea de a dârdâi) într-o că’lă’torie FeRoviaRă’, ală’turi de colegul meu, Ionuţ, că’tre Că’lă’raşi. Am vă’zut o mulţime de lucruri interesante, pe care le-am asamblat cu drag într-un montaj de 15 minute pentru a putea fi vizionat de că’tre dumneavoastră’.

Calea ferat㒠Bucureşti – Ciulniţa – Că’lă’raşi Port a fost inaugurat㒠pe 17 noiembrie 1886, în timp ce noi eram prezenţi pe aceast㒠rut㒠pe 11.11.2011, deci în apropierea celor 125 de ani de la înfiinţare. Cel mai lung aliniament din România, paralel cu fluviul Dună’rea şi cu râul Ialomiţa, Bucureşti – Ciulniţa este parcurs acum cu viteze de pân㒠la 140 km/h de rapidele Bucureşti – Constanţa şi retur, în timp ce trenurile Personal cu vagoane construite în 1970 accelereaz㒠pân㒠la 90-100 km/h.

Aşadar, primii fulgi de nea din iarna 2011-2012 au că’zut şi în Gara Ciulniţa, acolo unde din 11 linii active în 1998, erau disponibile circulaţiei doar 2! Stadiul lucră’rilor de reconstrucţie a infrastructurii se pot observa în cele câteva cadre din montaj şi probabil c㒠veţi înţelege de ce treaba merge cum… merge. Dac㒠treaba cu infrastructura merge cum merge, despre ramura Comercial a CFR pot spune numai cuvinte ”de laudă’”. La vă’zul camerei de filmat, controlorii de bilete au dat sfoară’-n ţară’… pardon… în cele dou㒠vagoane de că’lă’tori tractate de o locomotiv㒠diesel-electric㒠sub linie de contact (!) c㒠este supracontrol. Cu doar 10 minute înainte de plecarea Trenului de dimineaţ㒠că’tre Că’lă’raşi, toţi că’lă’torii acestuia aveau bilet de că’lă’torie… o daun㒠uriaşă’ administrat㒠buzunarelor ceferiştilor de pe teren.

Ajunşi la punctul de interes al că’lă’toriei, Că’lă’raşi, merit㒠s㒠amintesc existenţa de aici a unui depou de locomotive diesel-hidraulice, diesel-electrice şi electrice din proprietatea Constantin Grup. Imaginile sunt dureroase, zeci de locomotive lă’sate de izbelişte, ală’turi de altele modernizate şi vopsite recent gata-gata s㒠calce pe că’ile ferate române. Tot demn㒠de remarcat este şi grandioasa gar㒠de că’lă’tori Că’lă’raşi dat㒠în folosinţ㒠pe 18 iunie 1988, la care se anunţ㒠un nou program de recondiţionare şi reconstrucţie. Pentru… ce?!

Dup㒠câteva clipe petrecute în Că’lă’raşi – un oraş plă’cut şi frumos dup㒠pă’rerea mea – ne-am întors în gar㒠pentru că’lă’toria că’tre casă’. Vagoanele cu sticl㒠Saint Gobain Glass erau garate pe una dintre liniile staţiei, în timp ce o că’lă’toare ”cu bilet” m㒠îndeamn㒠s㒠filmez şi fabrica la care înc㒠mai lucreaz㒠oamenii locului.

Dup㒠238 de kilometri, ajungem înapoi în Bucureşti Obor cu un tren de Constanţa în care am gustat o că’ldur㒠prietenoasă’, am ajuns la timp şi am că’lă’torit în siguranţă’. Și dac㒠nu v-am convins pân㒠acum s㒠aruncaţi un ochi la videoclip, v㒠mai spun c㒠în cele 15 minute vi se înfă’ţişeaz㒠stadiul unei că’i ferate dublat㒠în 1984 (Ciulniţa – Că’lă’raşi), o linie fă’r㒠restricţii de viteză’, pornirea şi fumul pe care îl scoate un LDH70 construit tot prin 1970, o locomotiv㒠electric㒠izolat㒠care circul㒠fă’r㒠disc roşu – fine de tren, la cum naşii fluier㒠plecarea dintr-un autobuz ROMAN în faţa Gă’rii Ciulniţa…

Deci, vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=iS6KGnrV_W0
 

dimitrov

Well-Known Member
Trenulist
26 August 2007
588
1
"mishu88".....nu gă’sesc ce s㒠deschid, legat de Bucureşti-Ciulniţa-Că’lă’raşi...........tot ce pot dschide este "Iarna pe uliţele de fier ale României"....filmul are numai 9 minute faţ㒠de 15 cât spuneai de "Ciulniţa"........
 

dimitrov

Well-Known Member
Trenulist
26 August 2007
588
1
"mishu88"....dup㒠intervenţia ta, de acum, şi link-ul din prima postare apare "albastru" şi se deschide de data asta.......Mulţumesc mult! Să’nă’tate şi la "mai multe"....