- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
Dus-întors, cu trenul, de la Bucureşti şi până la ââŹÂOraşul cu salcâmiââŹÂ<i></i>
23-24 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Bucureşti Nord ââŹâ Buzău - Brăila<i></i>
în perioada 22-24 mai 2009, Festivalul Poeziei Ruse s-a organizat la Brăila. Am decis să plec în zorii zilei de sâmbătă spre Brăila, aveam să petrecem pe tren o distanţă de 227 de kilometri (Bucureşti ââŹâ Buzău ââŹâ Brăila). Motivul principal al acestei vizite a fost participarea fratelui meu alături de trupa de teatru rusesc din Fălticeni la acest festival.
Al doilea motiv a fost acela de a vizita, din nou, frumosul oraş dunărean. Voiam neapărat să revăd faleza Dunării, acolo unde, tot cu ocazia organizării Festivalului Dansului şi Portului Ruşilor-Lipoveni din România de la începutul mileniului III, m-am plimbat de-a lungul falezei de pe Dunăre, precum şi pe frumoasa esplanadă cu Fântâna Arteziană. Imaginile vizuale şi emoţiile trăite în 2001 şi 2002 au fost reîmprospătate cu aceste fotografii din 2009.
Din punct de vedere feroviar, Brăila este conectată de Bucureşti prin 2 trasee principale, şi anume: Bucureşti ââŹâ Buzău ââŹâ Făurei ââŹâ Galaţi (M500, M702, M700) sau Bucureşti ââŹâ Urziceni ââŹâ Făurei ââŹâ Galaţi (M700, linie neelectrificată între Bucureşti şi Făurei). în acea dimineaţă m-am urcat în Trenul Rapid 875, Bucureşti Nord ââŹâ Galaţi, compus din vagoane confortabile, cu câte 5-6 locuri în compartiment. Călătoria dus-întors este prezentată în imaginile şi rândurile de mai jos. Vizionare plăcută!<i></i>
Locomotiva LDE1300 în Brăila, pe malul Dunării<i></i>

07:00<i></i>
Era o dimineaţă răcoroasă şi deşi eram în luna mai, tot trebuia să ai o geacă pe tine. O geacă în care îţi ţii aparatul de fotografiat şi cu ajutorul căruia reuşeşti să-ţi enervezi iubita că stai pe geam la pozat trenuri. HmmââŹÂŚ pasiunea asta de FeRoviaR te bagă în multe belele. ĂËi cu Poliţia, şi cu părinţii, şi cu iubita.
Plecare din Gara de Nord<i></i>

Semafor verde pentru Trenul Rapid 875, Bucureşti ââŹâ Galaţi<i></i>

în paralel, Trenul Accelerat 1745, Bucureşti Nord - Satu Mare<i></i>

Locomotiva electrică Clasa 47 no. 231 la Trenul de Satu Mare<i></i>

O Săgeată Albastră intrând în Gara de Nord<i></i>

Generalul locomotivelor electrice româneşti, la datorie<i></i>

LDH-uri în Revizia de Vagoane Griviţa<i></i>

07:30<i></i>
în fine, am rămas în compartiment şi ne făceam planuri pentru cele două zile care urma să le petrecem în oraşul cu salcâmi al lui Mihail Sebastian.
Vagoane Fals-e în Brazi<i></i>

Locomotiva electrică 40-0650-8 în Ploieşti Triaj<i></i>

08:40<i></i>
în Buzău, locomotiva trenului Rapid Bucureşti Nord ââŹâ Galaţi a staţionat câteva minute şi a schimbat direcţia de mers de la Sud la Nord, mergând acum de la Vest la Est.
Mărfare în Staţia Buzău<i></i>

LDH 81-0118-0 în Buzău<i></i>

Locomotiva electrică 41-0731-4<i></i>

09:10<i></i>
De la Buzău, Trenul Rapid trecea fără oprire prin staţiile Tăbărăşti, Bentu, Cilibia, Movila Oii, C.A. Rosetti, Vizireni, urmând să facă o oprire la Făurei.
Staţia Cilibia<i></i>

09:40<i></i>
După 168 de kilometri şi alte 168 de minute petrecute în Rapidul de Galaţi, am ajuns la Făurei. Din tren, am fotografiat depoul de locomotive.
DA 1116 si LDE EGM 900 în Depoul de Locomotive de la Făurei<i></i>

Locomotiva electrică EA-535 în Făurei<i></i>

11:10<i></i>
Tare m-a uimit ce mi-a fost dat să văd pe malul Dunării la Brăila, pe Faleza fluviuluiââŹÂŚ Trei locomotive diesel care aparţineau de Transcombi staţionau pe o linie adiacentă Portului Brăila. Acestea erau într-o stare exterioară foarte bună, bănuind că au suferit de curând o reparaţie generală. Vă las să le admiraţi!
Trei locomotive roşii ca focul la malul Dunării în Brăila<i></i>

LDE1300 no. 019 ce aparţine de Transcombi Brăila<i></i>


LDH 1250 CP no. 313 pe malul Dunării<i></i>

LDH 1250 CP no. 158 din Portul Brăila<i></i>

Locomotiva LDE1300 în Brăila<i></i>

După ce mi-am încântat ochiul cu ceva vehicule FeRoviaRe, acum urma să-mi delectez sufletul cu Esplanada Brăilei. O construcţie impresionantă, cu un circuit de fântâni arteziene care îţi lasă guraââŹÂŚ apă, la propriu şi la figurat. Jocurile ritmice în care era implicată apa te ţinea atent câteva minute bine, mai ales privind la Fântâna arteziană din partea cu oraşul. Eu îi ziceam ââŹÂFântâna cu îngeriââŹÂ care zboară printre ceruri, îngerii fiind acele forme din bronz, iar cerurile fiind apa care ieşea sacadat din instalaţie.
Fântâna arteziană din Centrul Brăilei<i></i>

Festivalul Poeziei Ruse Brăila<i></i>

Tramvai între Brăila şi Lacu Sărat<i></i>

După ce am participat, admirat şi felicitat echipa Fălticeniului la Festivalul Poeziei Ruse din Brăila (câteva cuvinte puteţi citi aici despre eveniment), am plecat de la Brăila spre Bucureşti. De data aceasta am ales să plecăm cu un Accelerat care avea să ajungă la 17:29 în capitală.
13:30<i></i>
Clădirea gării din Brăila are o arhitectură sofisticată, cu multe forme care aduc, subtil, a formă de ambarcaţiune. De curând (2012-2013), gara Brăila a intrat în renovare. Mai multe detalii puteţi citi pe blogul lui ĂËtefan Dache, pasionat FeRoviaR de-al locului.
Gara din Brăila<i></i>

Staţia Brăila, văzută dinspre linii<i></i>

Mersul Trenurilor din Brăila<i></i>

13:40<i></i>
Am ajuns în gară cu o oră mai devreme (aşa e când eşti într-un oraş pe care nu-l cunoşti, cauţi să pleci mai devreme spre un loc ca să fii sigur că ajungi la timp), aşa că am fotografiat cam tot ce era interesant în perimetrul staţiei Brăila. Printre vedete, amintesc vagoane de marfă Fals şi Falns ale ServTrans.
Vagon Falns lângă macii staţiei Brăila<i></i>

Vagon Fals al SERVTRANS Invest<i></i>

Mărfar în Brăila<i></i>

Boghiu Y25Cs în Brăila<i></i>

Suspensie primară de vagon de marfă pus pe boghiuri Y25Cs<i></i>

Sigla Servtrans Invest<i></i>

14:40<i></i>
în sfârşit, după lungi aşteptări, Trenul cu pricina care avea să ne ducă spre capitală sosea cu surle şi trâmbiţe în Gara Brăila. Cu stupoare, am observat că era compus din vagoane 26-16. Vă mărturisesc sincer că în cei 228 de kilometri parcurşi în 180 de minute (o viteză medie de 76 km/h), am avut una dintre cele mai lungi călătorii cu trenul. Nu ca distanţă fizică, ci ca şi confort: aglomeraţie mare, spaţiu restrâns, îmi venea să mă dau jos după numai 50 de km. Vagoanele etajate NU sunt pentru trafic de mediu şi lung parcurs!!
Trenul Accelerat 1674, Galaţi - Buzău ââŹâ Bucureşti, tractat de locomotiva EA1-804<i></i>

Vagoane de marfă între Brăila şi Făurei<i></i>

Depozit AGRO pe Magistrala 700<i></i>

15:20<i></i>
în fine, încercam să fiu calm şi să imortalizez ce puteam şi cum puteam prin geamurile prin care se reflectau călătorii din Trenul Accelerat 1674. Astfel, regăsiţi mai jos câteva fotografii cu depoul Făurei, dar şi cu staţia şi relieful locului.
Drezina CFR Infrastructură<i></i>

Locomotivă electrică de călători în faţa Depoului Făurei<i></i>

Staţia Făurei<i></i>

Vagoane cu cereale în Făurei<i></i>

Trenul Accelerat 1675 tractat de EA1-796<i></i>

15:30<i></i>
Făurei vine de la Faur, acesta din urmă fiind un târlaş de prin Transilvania venit cu oile în timpul transhumanţei. Făurei apare pe harta feroviară din teritoriul ĂĹĄărilor Române în 1872, când se inaugurează la 13 septembrie linia Buzău ââŹâ Galaţi. Se ştie, acest segment de linie făcea parte din ruta Suceava ââŹâ Roman ââŹâ Tecuci ââŹâ Galaţi ââŹâ Brăila - Făurei ââŹâ Buzău ââŹâ Bucureşti. Să nu uităm de Inelul de încercări Feroviare AFER la care participă vehicule de cale ferată construite sau modernizate şi care neapărat trebuie să facă testele specifice acreditării pentru circulaţia pe Căile Ferate Române (şi nu numai). Multe se pot spune despre Făurei, dar vă las pe voi să citiţi aici.
Gara din Făurei<i></i>

Castelul de apă din Făurei<i></i>

Vagon de marfă destinat transportului de cereale CARGILL<i></i>

La orizont, linia de cale ferată M700<i></i>

15:40<i></i>
Am observat ââŹâ cu drag ââŹâ câteva clădiri de gări cu o arhitectură clasică, construite cu cărămidă de Ciurea (Cilibia, Rosetti). îmi pare bine să văd că acestea încă mai există! Ar trebui incluse în Patrimoniul Naţional Cultural!
Staţia Rosetti<i></i>

Vechea staţie de la Rosetti<i></i>

Vechea staţie de la Cilibia<i></i>

Siloz Agricover în apropiere de Buzău şi vagoane Rils<i></i>

16:20<i></i>
100 de minute pentru 100 de kilometri. Ochi pentru ochi şi dinte pentru dinte. 1 kilometru pentru 1 minut. O viteză medie de 60 km/h, pe unele porţiuni trenul circulând cu 30 km/h. 30 km/h!!! Iar fondurile UE stau necheltuite! Stăteau, pentru că acestea s-au evaporat şi România nu mai are acces la ele. RUĂËINE, cei care staţi în birourile Ministerului doar ca să aşteptaţi ora 17 ca să mergeţi acasă! ĂËi, totodată, felicitări şi încurajez pe aceia care fac lucruri frumoase cu CFR!
Vagon etajat 26-26 la Trenul Accelerat Bucureşti Nord ââŹâ Galaţi<i></i>

Locomotiva electrică EA1-731 la intrare în Depoul de Locomotive Buzău<i></i>

Depoul de Locomotive Buzău<i></i>

Locomotiva electrică tricoloră de la CFR Călători, EA1-552<i></i>

16:40<i></i>
Aş vrea să remarc aici faptul că pe distanţa de 128 de km dintre Buzău şi Bucureşti Nord, trenul a mers mai repede, dar tot sub aşteptările unui tren Accelerat!
Utilaj CFR SSP 2005 SWR<i></i>

17:50<i></i>
ĂËi aşa, fotografiind câteva utilaje mai interesante pe calea ferată, am ajuns în Bucureşti Nord. Deşi am exasperat pe unii cu click-urile aparatului foto, doar aşa am putut face trecerea timpului mai uşoară şiââŹÂŚ în plus, las ceva în urma mea. Chiar şi nişte amărâţi de pixeli arşi şi mai prost încadraţi. Vă mulţumesc, totuşi, pentru atenţie dacă aţi ajuns să citiţi aceste rânduri! ĂĹĄinem aproape, va urmaââŹÂŚ
Vagon din uzul Administratiei CFR la Periş<i></i>

Lacul Periş Podişor<i></i>

23-24 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Bucureşti Nord ââŹâ Buzău - Brăila<i></i>
în perioada 22-24 mai 2009, Festivalul Poeziei Ruse s-a organizat la Brăila. Am decis să plec în zorii zilei de sâmbătă spre Brăila, aveam să petrecem pe tren o distanţă de 227 de kilometri (Bucureşti ââŹâ Buzău ââŹâ Brăila). Motivul principal al acestei vizite a fost participarea fratelui meu alături de trupa de teatru rusesc din Fălticeni la acest festival.
Al doilea motiv a fost acela de a vizita, din nou, frumosul oraş dunărean. Voiam neapărat să revăd faleza Dunării, acolo unde, tot cu ocazia organizării Festivalului Dansului şi Portului Ruşilor-Lipoveni din România de la începutul mileniului III, m-am plimbat de-a lungul falezei de pe Dunăre, precum şi pe frumoasa esplanadă cu Fântâna Arteziană. Imaginile vizuale şi emoţiile trăite în 2001 şi 2002 au fost reîmprospătate cu aceste fotografii din 2009.
Din punct de vedere feroviar, Brăila este conectată de Bucureşti prin 2 trasee principale, şi anume: Bucureşti ââŹâ Buzău ââŹâ Făurei ââŹâ Galaţi (M500, M702, M700) sau Bucureşti ââŹâ Urziceni ââŹâ Făurei ââŹâ Galaţi (M700, linie neelectrificată între Bucureşti şi Făurei). în acea dimineaţă m-am urcat în Trenul Rapid 875, Bucureşti Nord ââŹâ Galaţi, compus din vagoane confortabile, cu câte 5-6 locuri în compartiment. Călătoria dus-întors este prezentată în imaginile şi rândurile de mai jos. Vizionare plăcută!<i></i>
Locomotiva LDE1300 în Brăila, pe malul Dunării<i></i>

07:00<i></i>
Era o dimineaţă răcoroasă şi deşi eram în luna mai, tot trebuia să ai o geacă pe tine. O geacă în care îţi ţii aparatul de fotografiat şi cu ajutorul căruia reuşeşti să-ţi enervezi iubita că stai pe geam la pozat trenuri. HmmââŹÂŚ pasiunea asta de FeRoviaR te bagă în multe belele. ĂËi cu Poliţia, şi cu părinţii, şi cu iubita.
Plecare din Gara de Nord<i></i>

Semafor verde pentru Trenul Rapid 875, Bucureşti ââŹâ Galaţi<i></i>

în paralel, Trenul Accelerat 1745, Bucureşti Nord - Satu Mare<i></i>

Locomotiva electrică Clasa 47 no. 231 la Trenul de Satu Mare<i></i>

O Săgeată Albastră intrând în Gara de Nord<i></i>

Generalul locomotivelor electrice româneşti, la datorie<i></i>

LDH-uri în Revizia de Vagoane Griviţa<i></i>

07:30<i></i>
în fine, am rămas în compartiment şi ne făceam planuri pentru cele două zile care urma să le petrecem în oraşul cu salcâmi al lui Mihail Sebastian.
Vagoane Fals-e în Brazi<i></i>

Locomotiva electrică 40-0650-8 în Ploieşti Triaj<i></i>

08:40<i></i>
în Buzău, locomotiva trenului Rapid Bucureşti Nord ââŹâ Galaţi a staţionat câteva minute şi a schimbat direcţia de mers de la Sud la Nord, mergând acum de la Vest la Est.
Mărfare în Staţia Buzău<i></i>

LDH 81-0118-0 în Buzău<i></i>

Locomotiva electrică 41-0731-4<i></i>

09:10<i></i>
De la Buzău, Trenul Rapid trecea fără oprire prin staţiile Tăbărăşti, Bentu, Cilibia, Movila Oii, C.A. Rosetti, Vizireni, urmând să facă o oprire la Făurei.
Staţia Cilibia<i></i>

09:40<i></i>
După 168 de kilometri şi alte 168 de minute petrecute în Rapidul de Galaţi, am ajuns la Făurei. Din tren, am fotografiat depoul de locomotive.
DA 1116 si LDE EGM 900 în Depoul de Locomotive de la Făurei<i></i>

Locomotiva electrică EA-535 în Făurei<i></i>

11:10<i></i>
Tare m-a uimit ce mi-a fost dat să văd pe malul Dunării la Brăila, pe Faleza fluviuluiââŹÂŚ Trei locomotive diesel care aparţineau de Transcombi staţionau pe o linie adiacentă Portului Brăila. Acestea erau într-o stare exterioară foarte bună, bănuind că au suferit de curând o reparaţie generală. Vă las să le admiraţi!
Trei locomotive roşii ca focul la malul Dunării în Brăila<i></i>

LDE1300 no. 019 ce aparţine de Transcombi Brăila<i></i>


LDH 1250 CP no. 313 pe malul Dunării<i></i>

LDH 1250 CP no. 158 din Portul Brăila<i></i>

Locomotiva LDE1300 în Brăila<i></i>

După ce mi-am încântat ochiul cu ceva vehicule FeRoviaRe, acum urma să-mi delectez sufletul cu Esplanada Brăilei. O construcţie impresionantă, cu un circuit de fântâni arteziene care îţi lasă guraââŹÂŚ apă, la propriu şi la figurat. Jocurile ritmice în care era implicată apa te ţinea atent câteva minute bine, mai ales privind la Fântâna arteziană din partea cu oraşul. Eu îi ziceam ââŹÂFântâna cu îngeriââŹÂ care zboară printre ceruri, îngerii fiind acele forme din bronz, iar cerurile fiind apa care ieşea sacadat din instalaţie.
Fântâna arteziană din Centrul Brăilei<i></i>

Festivalul Poeziei Ruse Brăila<i></i>

Tramvai între Brăila şi Lacu Sărat<i></i>

După ce am participat, admirat şi felicitat echipa Fălticeniului la Festivalul Poeziei Ruse din Brăila (câteva cuvinte puteţi citi aici despre eveniment), am plecat de la Brăila spre Bucureşti. De data aceasta am ales să plecăm cu un Accelerat care avea să ajungă la 17:29 în capitală.
13:30<i></i>
Clădirea gării din Brăila are o arhitectură sofisticată, cu multe forme care aduc, subtil, a formă de ambarcaţiune. De curând (2012-2013), gara Brăila a intrat în renovare. Mai multe detalii puteţi citi pe blogul lui ĂËtefan Dache, pasionat FeRoviaR de-al locului.
Gara din Brăila<i></i>

Staţia Brăila, văzută dinspre linii<i></i>

Mersul Trenurilor din Brăila<i></i>

13:40<i></i>
Am ajuns în gară cu o oră mai devreme (aşa e când eşti într-un oraş pe care nu-l cunoşti, cauţi să pleci mai devreme spre un loc ca să fii sigur că ajungi la timp), aşa că am fotografiat cam tot ce era interesant în perimetrul staţiei Brăila. Printre vedete, amintesc vagoane de marfă Fals şi Falns ale ServTrans.
Vagon Falns lângă macii staţiei Brăila<i></i>

Vagon Fals al SERVTRANS Invest<i></i>

Mărfar în Brăila<i></i>

Boghiu Y25Cs în Brăila<i></i>

Suspensie primară de vagon de marfă pus pe boghiuri Y25Cs<i></i>

Sigla Servtrans Invest<i></i>

14:40<i></i>
în sfârşit, după lungi aşteptări, Trenul cu pricina care avea să ne ducă spre capitală sosea cu surle şi trâmbiţe în Gara Brăila. Cu stupoare, am observat că era compus din vagoane 26-16. Vă mărturisesc sincer că în cei 228 de kilometri parcurşi în 180 de minute (o viteză medie de 76 km/h), am avut una dintre cele mai lungi călătorii cu trenul. Nu ca distanţă fizică, ci ca şi confort: aglomeraţie mare, spaţiu restrâns, îmi venea să mă dau jos după numai 50 de km. Vagoanele etajate NU sunt pentru trafic de mediu şi lung parcurs!!
Trenul Accelerat 1674, Galaţi - Buzău ââŹâ Bucureşti, tractat de locomotiva EA1-804<i></i>

Vagoane de marfă între Brăila şi Făurei<i></i>

Depozit AGRO pe Magistrala 700<i></i>

15:20<i></i>
în fine, încercam să fiu calm şi să imortalizez ce puteam şi cum puteam prin geamurile prin care se reflectau călătorii din Trenul Accelerat 1674. Astfel, regăsiţi mai jos câteva fotografii cu depoul Făurei, dar şi cu staţia şi relieful locului.
Drezina CFR Infrastructură<i></i>

Locomotivă electrică de călători în faţa Depoului Făurei<i></i>

Staţia Făurei<i></i>

Vagoane cu cereale în Făurei<i></i>

Trenul Accelerat 1675 tractat de EA1-796<i></i>

15:30<i></i>
Făurei vine de la Faur, acesta din urmă fiind un târlaş de prin Transilvania venit cu oile în timpul transhumanţei. Făurei apare pe harta feroviară din teritoriul ĂĹĄărilor Române în 1872, când se inaugurează la 13 septembrie linia Buzău ââŹâ Galaţi. Se ştie, acest segment de linie făcea parte din ruta Suceava ââŹâ Roman ââŹâ Tecuci ââŹâ Galaţi ââŹâ Brăila - Făurei ââŹâ Buzău ââŹâ Bucureşti. Să nu uităm de Inelul de încercări Feroviare AFER la care participă vehicule de cale ferată construite sau modernizate şi care neapărat trebuie să facă testele specifice acreditării pentru circulaţia pe Căile Ferate Române (şi nu numai). Multe se pot spune despre Făurei, dar vă las pe voi să citiţi aici.
Gara din Făurei<i></i>

Castelul de apă din Făurei<i></i>

Vagon de marfă destinat transportului de cereale CARGILL<i></i>

La orizont, linia de cale ferată M700<i></i>

15:40<i></i>
Am observat ââŹâ cu drag ââŹâ câteva clădiri de gări cu o arhitectură clasică, construite cu cărămidă de Ciurea (Cilibia, Rosetti). îmi pare bine să văd că acestea încă mai există! Ar trebui incluse în Patrimoniul Naţional Cultural!
Staţia Rosetti<i></i>

Vechea staţie de la Rosetti<i></i>

Vechea staţie de la Cilibia<i></i>

Siloz Agricover în apropiere de Buzău şi vagoane Rils<i></i>

16:20<i></i>
100 de minute pentru 100 de kilometri. Ochi pentru ochi şi dinte pentru dinte. 1 kilometru pentru 1 minut. O viteză medie de 60 km/h, pe unele porţiuni trenul circulând cu 30 km/h. 30 km/h!!! Iar fondurile UE stau necheltuite! Stăteau, pentru că acestea s-au evaporat şi România nu mai are acces la ele. RUĂËINE, cei care staţi în birourile Ministerului doar ca să aşteptaţi ora 17 ca să mergeţi acasă! ĂËi, totodată, felicitări şi încurajez pe aceia care fac lucruri frumoase cu CFR!
Vagon etajat 26-26 la Trenul Accelerat Bucureşti Nord ââŹâ Galaţi<i></i>

Locomotiva electrică EA1-731 la intrare în Depoul de Locomotive Buzău<i></i>

Depoul de Locomotive Buzău<i></i>

Locomotiva electrică tricoloră de la CFR Călători, EA1-552<i></i>

16:40<i></i>
Aş vrea să remarc aici faptul că pe distanţa de 128 de km dintre Buzău şi Bucureşti Nord, trenul a mers mai repede, dar tot sub aşteptările unui tren Accelerat!
Utilaj CFR SSP 2005 SWR<i></i>

17:50<i></i>
ĂËi aşa, fotografiind câteva utilaje mai interesante pe calea ferată, am ajuns în Bucureşti Nord. Deşi am exasperat pe unii cu click-urile aparatului foto, doar aşa am putut face trecerea timpului mai uşoară şiââŹÂŚ în plus, las ceva în urma mea. Chiar şi nişte amărâţi de pixeli arşi şi mai prost încadraţi. Vă mulţumesc, totuşi, pentru atenţie dacă aţi ajuns să citiţi aceste rânduri! ĂĹĄinem aproape, va urmaââŹÂŚ
Vagon din uzul Administratiei CFR la Periş<i></i>

Lacul Periş Podişor<i></i>
