M510:Inundatii langa linia Falticeni-Dolhasca [2008]

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
666
1
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
iulie 2008 – Scurt㒠plimbare FeRoviaR㒠pe linia secundar㒠510, Fă’lticeni – Dolhasca<i></i>

în vara anului 2008, Că’ile Ferate din România au avut foarte mult de suferit . Numeroase linii din Moldova şi nu numai au fost afectate grav sau mai puţin grav, producând închideri temporare de linii. Spre exemplu, linia 510, Fă’lticeni – Dolhasca, a fost închis㒠pentru câteva zile datorit㒠colmată’rii unor poduri şi podeţe de-a lungul liniei. Din fericire, cei 26 de kilometri de cale ferat㒠au fost redaţi circulaţiei dup㒠câteva zeci de ore de la punerea în pericol a siguranţei circulaţiei. Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre , care şi – 2010 – rugineşte fă’r㒠ca peste ea s㒠mai circule vreun tren.

în fine, revenind la oraşul de pe Åžomuz, v㒠reamintesc c㒠Fă’lticeniul a fost legat feroviar de Dolhasca şi mai departe de restul ţă’rii la 10 octombrie 1887. în Mica Monografie a Că’ilor Ferate din România, gă’sim scris cu litere italice: „La 10 octombrie 1887, populaţia din Fă’lticeni a întâmpinat cu flori şi urale sosirea primului tren în vechiul Târg Moldovenesc.” Poate c㒠în prezent fă’lticenenii nu mai întâmpin㒠cu flori şi urale trenul care vine şi pleac㒠zilnic din gară’, dar cu siguranţ㒠îl aşteapt㒠pentru a se deplasa rapid, sigur şi ieftin spre Dolhasca sau spre staţiile de pe parcurs: Vă’meni, Dolheşti, Arghira sau Preuteşti.
<i></i>

Trenul Personal Dolhasca – Fă’lticeni<i></i>



12:50<i></i>

Fiind în plin㒠vacanţ㒠de vară’, mi-am luat bicicleta şi am pornit la o scurt㒠plimbare. Am vrut s㒠vă’d ce s-a stricat sau ce s-a reparat pe calea ferat㒠în urma ieşirii din matc㒠a Åžomuzului. Punctul meu de oprire a fost intersecţia Drumului Judeţean 208 cu calea ferată’.

Un pod ce-şi usca traversele la soare dup㒠ce-a fost inundat<i></i>


Râul Åžomuz, înc㒠ieşit din matcă’<i></i>


Trecerea la nivel cu calea ferat㒠de la Ciorsaci<i></i>


Vedere spre Dolhasca<i></i>


Pod rutier peste râul Åžomuz<i></i>


Umflat㒠de ploi, apa gonea rapid dinspre Fă’lticeni spre Dolhasca<i></i>


înainte, apa avea aici 2 metri, îns㒠în imagine dep㒺ea 4 metri<i></i>



13:00<i></i>

Revenind la calea ferat㒠şi gă’sind ră’spuns la curiozitatea ce-o aveam de-acasă’, m-am pus pe un dâmb de lâng㒠trecerea la nivel şi am aşteptat trecerea trenului de după’-amiază’. Acesta obişnuia s㒠plece la 12:30 din Dolhasca şi s㒠ajung㒠în Fă’lticeni la 13:15.

Municipiul Fă’lticeni, vă’zut de la 4 kilometri depă’rtare<i></i>


Semnalul fix vs. semnalul mobil de atenţionare pentru semnalizarea lucră’rilor la linie<i></i>


Vedere că’tre Dolhasca<i></i>


Vedere că’tre Fă’lticeni<i></i>



Dup㒠câteva momente de aşteptare, din zare se iveşte Trenul Personal 5535, Dolhasca – Fă’lticeni. Din , acesta era deservit de un automotor diesel Siemens Desiro 642 VT. Deci, dup㒠câteva zile de pauz㒠în care operatorii responsabili de întreţinerea şi reparaţia liniei 510 şi-au fă’cut datoria, trenul a circulat din nou pe aceast㒠secţie secundară’.

Trenul Personal Dolhasca – Fă’lticeni<i></i>






Spre Fă’lticeni<i></i>




Să’geata albastră’, dispă’rând în drumul ei spre punctul terminus<i></i>



13:10<i></i>

La întoarcerea spre casă’, am ză’rit la podul prezentat în cea de-a doua imagine o echip㒠de operatori ai CFR Infrastructur㒠lucrând la linie.

Porţiune de linie restricţionat㒠la 30 km/h<i></i>



Dragii mei cititori, v㒠mulţumesc pentru atenţia acordat㒠şi v㒠invit s㒠citiţi şi urmă’toarele reportaje care sunt pe linia de producţie: Excursie FeRoviaR㒠Fă’lticeni – Bicaz, Excursie FeRoviaR㒠Suceava – Beclean pe Someş şi multe alte surprize. Sau, de ce nu, poate aveţi dorinţa în lista din dreapta blogului unde gă’siţi scurtă’turi la precedentele povestiri FeRoviaRe legate de Că’ile Ferate Române!