Locomotivele EA AF 10012 CFR şi EA AF 10016 BDZ : desfacerea carcasei, gresare boghiuri şi montare decodor digital, H0 1:87

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
848
153
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
No servus !
Acum cca 3 ani , cu ajutorul unui prieten şi în bună cunoştinţă de cauză, am reuşit să îmi procur 2 x locomotive EA de la Amintiri Feroviare :
- EA CFR , cod AF 10012
- EA BDZ, cod AF 10016
Până anul acesta, au stat nerulate şi fără decoder digital.
M-am decis acum câteva zile că este timpul pentru a le rula şi a le trece în digital.
Va urma...
Marius.
 

Atașamente

  • 20210422_234312.jpg
    20210422_234312.jpg
    227,3 KB · Vizualizări: 18
Ultima editare:
Salut,
Am ales să montez în fiecare EA câte un decodor Lenz Silver cu 8 pini.
Carcasa se va desface respectând instrucțiunile de pe hârtia ce vine cu locomotiva, sunt foarte bune.
Am descoperit că plasticul carcasei este foarte rezistent, totuşi ....nu recomand mişcări forţate !
ATENŢIE !!!
...la desfacerea carcasei se vor avea în vedere poziționarea degetelor faţă de accesoriile de pe acoperişul locomotivei....aceste accesorii sunt fragile şi se pot rupe la o manevrare neatentă !

Când am desfăcut carcasa, am rămas surprins de-a dreptul :
-pentru a putea monta decoderul, eram nevoit să desfac 2 x mufe şi să dezlipesc 6 x fire !
În fine, trecând peste şocul inițial, am făcut focul şi am încălzit letconul :) ...
Am montat cele 2 decodoare relativ repede, am refăcut legăturile electrice şi le-am scos la joacă !
Va urma...
Marius.
PS : Inutil să mai precizez că pe foaia de instrucțiuni NU scrie că pentru a monta un decodor digital este nevoie de a dezlipi cele 6 fire + desfacerea a 2 x mufe ...
 

Atașamente

  • 20210422_223204.jpg
    20210422_223204.jpg
    342,5 KB · Vizualizări: 17
  • 20210422_213437.jpg
    20210422_213437.jpg
    348,6 KB · Vizualizări: 14
  • 20210422_213441.jpg
    20210422_213441.jpg
    262,2 KB · Vizualizări: 12
  • 20210422_213445.jpg
    20210422_213445.jpg
    298,5 KB · Vizualizări: 14
  • 20210422_214007.jpg
    20210422_214007.jpg
    307,8 KB · Vizualizări: 13
  • 20210422_214009.jpg
    20210422_214009.jpg
    297,6 KB · Vizualizări: 12
  • 20210422_214011.jpg
    20210422_214011.jpg
    298,6 KB · Vizualizări: 10
  • 20210422_232040.jpg
    20210422_232040.jpg
    336,8 KB · Vizualizări: 13
Ultima editare:
Salut,
În interiorul carcasei BDZ, am găsit şi o surpriză :
- cineva desenase nişte semne pe tavanul interior :)
BONUS : ca să pot monta şi cupla tip " Piko hoop " în portcupla EA-uaului BDZ, a trebuit mai întâi să ....iau la pilă cupla!
No , am mai bifat ceva !
Va urma...
Marius.
 

Atașamente

  • 20210422_234136.jpg
    20210422_234136.jpg
    281,7 KB · Vizualizări: 15
  • 20210422_234141.jpg
    20210422_234141.jpg
    248,4 KB · Vizualizări: 14
  • 20210422_235209.jpg
    20210422_235209.jpg
    228,5 KB · Vizualizări: 14
  • 20210422_235213.jpg
    20210422_235213.jpg
    187,2 KB · Vizualizări: 12
  • 20210422_235220.jpg
    20210422_235220.jpg
    196,4 KB · Vizualizări: 11
  • 20210422_235356.jpg
    20210422_235356.jpg
    262,6 KB · Vizualizări: 12
Salut,
Am scos la joacă cele 2 x EA-uri AF.
La EA-ul CFR, am imaginat un tren turistic cu 4 x vagoane Aafld producție Trains-Addicted + ( ulterior ) un vagon WIT, producție Radu Popescu.
La EA-ul BDZ, am ataşat vagoane de marfă BDZ de la firmele AF, ACME şi Makette.
Marius.
Va urma...
 

Atașamente

  • 20210423_002436.jpg
    20210423_002436.jpg
    250,3 KB · Vizualizări: 13
  • 20210423_003247.jpg
    20210423_003247.jpg
    279 KB · Vizualizări: 11
  • 20210423_003626.jpg
    20210423_003626.jpg
    328,6 KB · Vizualizări: 9
  • 20210423_003650.jpg
    20210423_003650.jpg
    351,5 KB · Vizualizări: 7
  • 20210423_003654.jpg
    20210423_003654.jpg
    361,3 KB · Vizualizări: 7
  • 20210423_003700.jpg
    20210423_003700.jpg
    295,1 KB · Vizualizări: 8
  • 20210423_003704.jpg
    20210423_003704.jpg
    262,1 KB · Vizualizări: 9
  • 20210423_180011.jpg
    20210423_180011.jpg
    270,6 KB · Vizualizări: 9
  • 20210423_180014.jpg
    20210423_180014.jpg
    249,8 KB · Vizualizări: 9
  • 20210423_180019.jpg
    20210423_180019.jpg
    248,1 KB · Vizualizări: 8
  • 20210423_180024.jpg
    20210423_180024.jpg
    251,8 KB · Vizualizări: 9
  • 20210423_180043.jpg
    20210423_180043.jpg
    267,3 KB · Vizualizări: 10
  • 20210423_180058.jpg
    20210423_180058.jpg
    300,1 KB · Vizualizări: 10
  • 20210430_015631.jpg
    20210430_015631.jpg
    284,2 KB · Vizualizări: 10
  • 20210430_015648.jpg
    20210430_015648.jpg
    345,2 KB · Vizualizări: 9
  • 20210430_015653.jpg
    20210430_015653.jpg
    358,2 KB · Vizualizări: 11
Ultima editare:
Servus,
No, am reuşit să gresez cele 2 EA-uri...cumva nu îmi plăceau cum se aud.
Unsoarea originală roşie este prezentă, dar se vede clar cã pinioanele aveau nevoie de unsoare nouă.
Cred că este prima gresare din viaţa lor.
--Am rămas surprins ce uşor am desfăcut capacul de deasupra pinioanelor ( cel prins în 6 cleme ).
--Am folosit o pensetă cu vârf ascuțit şi încovoiat + mult simţ de răspundere !
--Am folosit ulei Fleischmann 6599 pentru a gresa lagărele osiilor, iar pentru pinioane am folosit Hob-e-lube.
-- Am picurat un pic de ulei Flm şi între cele 2 pinioane de la osia din mijloc, fix în gaura ca să ajungã până la melc ( asta ca să nu mai desfac locomotiva ).
-- În fine, gresarea se face cu simţ şi se pune câte puțin.
PS : Mare atenție la montajul osiilor înapoi, lamelele de contact au tendinţa de a ieşi de pe ghidaj + la osia din mijloc e musai să ai grijă să îi pui lamela de contact cum trebuie !
Va urma...
Marius.
 

Atașamente

  • 20210428_223731.jpg
    20210428_223731.jpg
    438,7 KB · Vizualizări: 10
  • 20210428_215116.jpg
    20210428_215116.jpg
    617,7 KB · Vizualizări: 10
  • 20210428_215121.jpg
    20210428_215121.jpg
    444,8 KB · Vizualizări: 9
  • 20210428_215129.jpg
    20210428_215129.jpg
    696,9 KB · Vizualizări: 9
  • 20210428_222305.jpg
    20210428_222305.jpg
    640,8 KB · Vizualizări: 9
  • 20210428_222312.jpg
    20210428_222312.jpg
    406,7 KB · Vizualizări: 8
  • 20210428_222327.jpg
    20210428_222327.jpg
    536,1 KB · Vizualizări: 9
  • 20210428_222646.jpg
    20210428_222646.jpg
    392,6 KB · Vizualizări: 10
  • 20210428_222620.jpg
    20210428_222620.jpg
    365,1 KB · Vizualizări: 10
  • 20210428_223751.jpg
    20210428_223751.jpg
    330,9 KB · Vizualizări: 8
  • 20210428_223746.jpg
    20210428_223746.jpg
    339,4 KB · Vizualizări: 9
No servus !
Am vrut să vă arăt cum am făcut eu gresarea boghiurilor ambelor EA-uri AF.
--Am desfăcut întâi carcasa, am întors şasiul cu "burta-n sus" şi am desfăcut masca boghiului. --Este important să ai o sursă bună de lumină, te va ajuta enorm.
--Apoi, cu ajutorul unei pensete curbate la vârf ( se găsesc de cumpărat ) , cu ambele vârfuri ale pensetei unite, am început să deschid , prima dată, clipsurile de pe lateralele boghiului ( sunt 4 x clipsuri câte 2x clipsuri pe fiece parte !) ( eu am găsit că îmi este cel mai uşor să desfac boghiul cu acest tip de pensetă curbată, poate voi aveți altceva , nu ştiu... )
--Am arătat în poză şi cum țin eu mâna şi unde țin degetele, credeți-mă...vă va fi de ajutor !
--Apoi , după ce cele 4 x clipsuri de pe laterale au fost desfăcute, se începe a se desface cele 2 x clipsuri din capetele boghiului ( câte 1 x clips pe fiecare capăt ).
--NU recomand să se înceapă operațiunea cu desfacerea clipsurilor din capetele boghiului...nu veți reuşi şi , mai mult ca sigur, veți rupe clipsul !
Toată operațiunea se va realiza cu SIMŢ DE RĂSPUNDERE !
DACĂ NU cedează din prima, NU insişti cu mai multă forţă....pentru că sigur vei rupe ceva sau îți va aluneca mâna nu ştiu unde !!!
Marius.
PS : Am desfăcut EA-ul BDZ doar pentru a face aceste poze explicative .
PPS : Dacă tot vă luați pensete, este bine să aveți şi pensete non-magnetice ...vă vor ajuta enorm în munca de modelist feroviar şi nu numai.
 

Atașamente

  • 20210430_003057.jpg
    20210430_003057.jpg
    602,6 KB · Vizualizări: 12
  • 20210430_003126.jpg
    20210430_003126.jpg
    717,9 KB · Vizualizări: 11
  • 20210430_003742.jpg
    20210430_003742.jpg
    318,4 KB · Vizualizări: 11
  • 20210430_003745.jpg
    20210430_003745.jpg
    321,4 KB · Vizualizări: 10
  • 20210430_003844.jpg
    20210430_003844.jpg
    339,3 KB · Vizualizări: 11
  • 20210430_003905.jpg
    20210430_003905.jpg
    339,9 KB · Vizualizări: 17
@Frank_L ,
Mulțumesc de apreciere.
Nu aveam somn :) şi în plus se adunase " material foto de postat ".
Iarăşi, nu am mai văzut până acum demontajul unei locomotive EA AF cu explicații ajutătoare, aşa că mi-am zis că dacă postez, poate ajută pe cineva explicațiile mele.
Iarăşi, colegul şi Adminul forumului @crystyv mă rugase să postez iarăşi şi pe forum ceva interesant, aşa că iată-mă ! ;)
Marius.
PS:
Şi eu mă uit pe lucrările tale la N, este fantastic ce muncă de calitate faci la o scară aşa mică !
===============
English translation :
@Frank_L ,
Thank you for the good words.
I could not sleep :) , besides it was pilling up " photo material good for posting".
Still, I did not encounter until now any dismantling and servicing of an EA AF lokomotive with helping explanations, so I decided to take the bull by the horn :) and write down what I know, maybe this will help other railway modellers.
Besides, our colleague and forum Admin @crystyv asked me if I can post something interesting on the forum, so here I am.
Marius.
PS: I am also looking for your N scale works, it is amazing the quality work you do on a such small scale.
 
Mulțumesc și eu pentru acest superb material, @sesamcave !
41.gif

Năzdrăvana mea 060-EA by Amintiri Feroviare, din prima generație, a trecut și ea prin aventuri similare, așa că...știu ce-i aia
4.gif
 
Scuze pt.poluarea topicului dar nu am stiut unde sa postez problema mea, am descoperit ca am aceasta piesa rupta ,orice sfat sau idee pt.reparatie , este binevenita . 9950184E-17C0-4D6C-AB58-2E335215029A.jpeg21594D22-F7DD-4232-9982-7495702A55AD.jpegMentionez ca este turnata dintr-un plastic care nu se poate lipi ....
 
Delrin. Un plastic bun, dar cand s-a rupt s-a rupt. Depinde cat este de fina. Eu am reusit de cateva ori sa aplic genul de lipire ca la pvc. Incalzite capetele rupte pana la topire, apoi unite. Daca e subtire, nu prea merge. Am lipit asa cupla de TT, cardan la N, care au tinut fara probleme
 
Daca nu se gaseste ca piesa de schimb, proiectare/scanare si print 3D :)
 
Salut,

Tinuta piesa intre doua degete (sau alt dispozitiv :) ) strans si trecut cu varful letconului perpendicular pe crapatura.
Cat de fierbinte sa fie letconul, cat de tare sa apesi cu el si de cate ori sa efectuezi trecerea, tine din pacate (sau din fericire! ;) ) numai de tine.
Ideea este sa aduci astfel un pic de plastic dintr-o parte a crapaturii catre cealalta parte (o sudura, practic), fara a deforma piesa in dimensiunile ei esentiale. Ca va avea o cicatrice (sau mai multe) de la contactul cu letconul, nu conteaza - nu se uita nimeni in burta locomotivei sa vada cat de frumoasa e piesa respectiva.

Aici, de regula, se mentioneaza "Punere in practica pe propria raspundere". Dar daca ajungi sa incerci ce scrie mai sus si se distruge piesa, ma poti contacta pe forum, imi prezinti piesa distrusa si eu iti ofer una noua la schimb.

Succes!
Niki

51232146904_eba2fa6a3f_c.jpg
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: AdyAero
Sper să nu vorbesc prostii, dar la hgd.ro parcă aveau piesa respectivă în metal.

După lipiri și sudări, va crăpa din nou. Este piesa care preia efortul dintre șasiu și bogiu...
 
Multumesc tuturor pt.sfaturi. O sa aplic metoda lipirii descrisa de Niki G .
Daca se distruge asta este ,oricum caut una noua fiindca nu suport sa vad locomotiva defecta in vitrina .
 
  • Like
Reacții: gamitzu
Asta ziceam, oricum este stricata. Eu obisnuiesc sa bat o ansade pistop cu ciocanul pana ajunge la 0.1mm.o pileam apoi un pic, sa fie cat mai subtire. O pineam intre celde doua fete ale fisurii, incalzeam ansa si la topire, cand fumega un pic, trageam afara si tineam presat pana la racire. La mine a lucrat. Dupa lipire, curatam bavura cu o lama si atat. A tinut la cuple de TT si alte piese fara probleme. La cardan aveam torsiune, la cupla tragea vag fara probleme. Poti face probe intai pe un plastic asemanator, pana ghicesti temp optima.
 
Tinuta piesa intre doua degete (sau alt dispozitiv :) ) strans si trecut cu varful letconului perpendicular pe crapatura.
Cat de fierbinte sa fie letconul, cat de tare sa apesi cu el si de cate ori sa efectuezi trecerea, tine din pacate (sau din fericire! ;) ) numai de tine.

Multumesc tuturor pt.sfaturi. O sa aplic metoda lipirii descrisa de Niki G .
Subscriu la metoda "Letcon" descrisa de Niki.
Plus ca sa intaresti poti face un corset din tabla subtire din alama (sau din o conserva) pe care il lipesti peste inelul rupt. Dupa asta inelul se ingroasa un pic deci verifica intai daca are loc cand este montat.
 
Ultima editare: