Locomotive de epocă de la Muzeul Dej Triaj, vândute de CFR Marfă. Apel pentru salvarea lor

"CFR" nu mai exista de 25 de ani. Exista CFR Infra, CFR Calatori, CFR Marfa, Cenafer, SAAF, SFT, toate cu o sanatate financiara mai mult sau mai putin precara, unele in redresare, altele in faliment, altele in lichidare.

Materialul rulant de care e vorba acum este al CFR Marfa si e sechestrat de ANAF de ani buni. Nu e scos la vanzare de CFR Marfa ci de ANAF. Nu CFR Marfa hotaraste ce material se vinde atunci cand e pus sub sechestru.
 
Ma rog, CFR Marfa, pentru mine nu schimba cu mult esenta situatiei.
Dintre toate bunurile CFR Marfa, cum de au fost sechestrate tocmai astea? De ce nu alt material rulant? De ce nu cladiri? (sau asta o fi doar o mica parte din totalul bunurilor sechestrate...)
 
Ma rog, CFR Marfa, pentru mine nu schimba cu mult esenta situatiei.

O schimba radical. Sunteti inca cu miile in lumea virtuala care inca n-ati inteles ca CFR nu mai exista din secolul trecut.
Dintre toate bunurile CFR Marfa, cum de au fost sechestrate tocmai astea? De ce nu alt material rulant? De ce nu cladiri? (sau asta o fi doar o mica parte din totalul bunurilor sechestrate...)

Au fost sechestrate peste 7500 de bunuri ale CFR Marfa, nu "tocmai astea". E vorba de 8 obiecte de interes istoric din 7500.
 
Sunt constient ca sunt implicatii, de aceea am fost atent sa scriu "pentru mine". Eu ma refer la esenta situatiei, ideea ca niste piese istorice sunt pe calea de a fi pierdute (in vreun fel sau altul).
Ca ele sunt in proprietatea lui Ionica SRL sau Gica SRL nu e extraordinar de relevant. Legal, cu siguranta.
Nu cred ca majoritatea populatiei care admira niste exponate intr-un muzeu are habar sau o intereseaza cine e adevaratul proprietar al exponatului. Ca e a muzeului, a statului, a unui colectionar privat, imprumutat, etc

Interesant ca sunt sechestrate atat de multe bunuri, o informatie care ajuta la intregirea imaginii, multumesc.
 
508 locomotive si 7153 vagoane marfa sunt pe lista.

OT
S-a vandut si pana acum material rulant CFR MARFA.
Cateva exemple :


- "
CFR Marfa a solicitat ANAF executarea vagoanelor aflate in conservare sub sechestru, vagoane neutilizate in activitatea de transport marfa.

ANAF a inceput executarea, incepand cu anul 2022, pentru un numar de 177 vagoane, care stationau in Portul Constanta, pe linii de cale ferata pe care le-au blocat timp de 20 de ani.


Veniturile programate din vanzarea activelor si alte operatii de capital, in valoare de 316.125.000 lei, respectiv veniturile din vanzarea altor active corporale, in valoare de 316.125.000 lei, au fost estimate in crestere cu 3.858,48%, respectiv o crestere de la suma de 7.984.000 lei (anul 2022) la suma de 316.125.000 lei (anul 2023), ca urmare a executarii silite a unui numar de 8.288 vagoane, evaluate de catre KPMG si aflate in curs de executare de catre ANAF.

Pentru anul 2023, CFR Marfa, a solicitat ANAF executarea unui numar de 8.288 de vagoane, situate pe raza punctelor de lucru din intreaga tara. Pretul de pornire in organizarea licitatiilor de catre ANAF, pentru vanzarea vagoanelor, este pretul stabilit de catre KPMG in raportul de evaluare intocmit. Valoarea evaluata pentru vagoanele supuse executarii, este de 81.591.520 euro, (aproximativ 399 milioane lei). Pentru estimarea veniturilor pe anul 2023 din vanzarea vagoanelor de catre ANAF, s-a luat in calcul, incasarea a 75% din valoarea evaluata, avand in vedere faptul ca nu toate vagoanele se vand la prima licitatie.

In anul 2023, s-au vandut de catre ANAF, 100 de vagoane si exista anunturi de vanzare prin licitatie in localitatile: Constanta, Braila, Dej, Zalau, Galati si alte locatii."