Atentie mare, cel de-al doilea model prezentat mai sus este altceva, este fosta locomotiva Sächsische XI HT devenita BR 94.2001 - 2087 la DRG! Seamana un pic, dar e, cum s-ar zice alta gasca in alta traista!
Locomotiva despre care vorbim poate fi vazuta aici:
http://www.fleischmann.de/images/products/big/7091.jpg
Acelasi model Fleischmann la scara N, epoca II. Fata de locomotiva ajunsa la muzeu in Romania, diferente de detaliu, lipseste in mod evident clopotul, lipseste rezervorul orizontal de deasupra cazanului, in schimb apare un dom de nisip in plus. Oricum diferentele sunt de detaliu, locomotiva se poate "naturaliza" usor!
Ar mai fi de precizat ca au existat 15 asemenea locomotive la CFR sau chiar mai multe, intrucat din Austria au fost capturate de rusi un numar de 22 de locomotive.
Numerele care au fost cu siguranta la CFR sunt:
94.507
94.545 uzinele Ucea
94.556 uzina electrica Doicesti
94.649 IMMR Grivita Rosie Bucuresti, ulterior muzeu Sibiu
94.992 intreprinderea "Cristea Nicolae" Galati
94.1322
94.1708 intreprinderea "Cristea Nicolae" Galati
94.1717
94.1721 uzina electrica Doicesti
Intrucat nu au fost identificate in totalitate, alte numere posibile pentru CFR ar fi:
94.536
94.592
94.598
94.650
94.678
94.742
94.847
94.1090
94.1142
94.1202
94.1223
94.1341
94.1526
Toate locomotivele mentionate au fost utilizate initial la CFR, iar in ultimii ani au ajuns in incinte industriale, de unde s-au casat, cu exceptia celei pastrata in muzeu la Sibiu.
Salutari din Constanta,
Dorin