- 25 Mai 2007
- 1.865
- 230
- WEBSITE
- http://r161trains.wordpress.com/
- YAHOO
- radu161
- LOCATION
- Bucuresti/Arad
LDE 2100 EGM
63-1298-7
Proiectul locomotivei a fost inceput in 2009, iar in 2010 am prezentat pentru prima oara o carcasa la expozitia de la Balatonfured. In acelasi timp, am intampinat problema achizitionarii de locomotive donatoare pentru locomotivele CFR LDE 4000, si implicit am ajuns sa nu mai am baza de motorizare pentru LDE 2100 EGM, care era planuita a primi acelasi tip de boghiuri.
De aici a pornit ideea de a realiza o motorizare proprie, complet de 0, pentru a depinde cat mai putin de producatorii de machete. Un prim pas a fost realizarea angrenajelor complet din rasina pentru automotoarele tip Malaxa 900, pe o singura osie. In contunuare am facut diverse teste astfel incat sa pot realiza un boghiu cu 3 osii motorizat. La inceputul lui 2014 am reusit sa fac primele teste reusite cu boghiul motorizat ce urma sa echipeze locomotiva.
Intre timp am realizat o a doua carcasa, mai corecta fata de cea din 2010, ce a devenit master pentru serie. Modelul prezentat mai jos a fost inceput in primavara lui 2014 si a fost terminat la mijlocul lunii august, la timp pentru a fi prezentat la expozitia de la Balatonfured, la 5 ani de la inceperea proiectului.
Modelul prezentat mai jos este un prototip de test pentru motorizare si nu are montate inca toate accesoriile, in special cele din zona de jos a carcasei (furtune si prize), pentru a nu risca sa le rup cand mai scot sasiul pentru verificari si eventuale ajustari.
Postul 1:
Postul 2:
Vedere de sus:
Vedere de jos:
63-1298-7
Proiectul locomotivei a fost inceput in 2009, iar in 2010 am prezentat pentru prima oara o carcasa la expozitia de la Balatonfured. In acelasi timp, am intampinat problema achizitionarii de locomotive donatoare pentru locomotivele CFR LDE 4000, si implicit am ajuns sa nu mai am baza de motorizare pentru LDE 2100 EGM, care era planuita a primi acelasi tip de boghiuri.
De aici a pornit ideea de a realiza o motorizare proprie, complet de 0, pentru a depinde cat mai putin de producatorii de machete. Un prim pas a fost realizarea angrenajelor complet din rasina pentru automotoarele tip Malaxa 900, pe o singura osie. In contunuare am facut diverse teste astfel incat sa pot realiza un boghiu cu 3 osii motorizat. La inceputul lui 2014 am reusit sa fac primele teste reusite cu boghiul motorizat ce urma sa echipeze locomotiva.
Intre timp am realizat o a doua carcasa, mai corecta fata de cea din 2010, ce a devenit master pentru serie. Modelul prezentat mai jos a fost inceput in primavara lui 2014 si a fost terminat la mijlocul lunii august, la timp pentru a fi prezentat la expozitia de la Balatonfured, la 5 ani de la inceperea proiectului.
Modelul prezentat mai jos este un prototip de test pentru motorizare si nu are montate inca toate accesoriile, in special cele din zona de jos a carcasei (furtune si prize), pentru a nu risca sa le rup cand mai scot sasiul pentru verificari si eventuale ajustari.
Postul 1:
Postul 2:
Vedere de sus:
Vedere de jos: