Locomotiva cu abur BR 52 Piko – imbunatatiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
Locomotiva cu abur BR 52 Piko – imbunatatiri


O locomotiva deosebit de frumoasa, cu un tender special. Realizata in perioada de glorie a lui Piko, masina se prezinta excelent, mai ales ca a fost tinuta in cutie ani de zile de catre un colectionar din Germania, de unde a ajuns direct in depoul PanArin. Din pacate, fabricantul nu a dotat masina cu lumini in tender, fapt care ii scade din realism. Tractiunea este in tender, integral pe cele 4 osii (din care una cu cauciucuri de aderenta) montate in doua boghie. Culegerea de tensiune se face separat in tender, pentru tractiune si separat in cazan, pe numai doua osii, pentru iluminarea farurilor frontale. Initial lumina a fost pe bec, insa in Atelierele PanArin, acest neajuns a fost inlaturat prin inlocuirea cu iluminare pe led-uri.
Tenderul generos cu spatiu, este asezat pe un sasiu incapator, cu spatiu suficient intre platforma sasiului si rama pe care se aseaza greutatea de plumb. De asemeni, si in laterale exista un joc suficient pentru a introduce o placa de circuit cu led-urile de iluminare. Sub motor, un alt spatiu de circa 5 mm inaltime permite montarea unei placi de decodor. In acest spatiu am montat puntea redresoare, iar in lateral, intre podeaua sasiului si greutate am montat rezistorul de 980 ohmi cu care sunt inseriate cele doua led-uri smd cu care am dotat lampile finale rosii.
Lumina farurilor a presupus eliminarea sistemului de lamele care transmiteau tensiunea la bec. In spatiul de sub frem am montat puntea redresoare iar sub/in cazan am fixat resistenta de 980 ohmi cu care este inseriat ledul alb-cald ce trimite lumina in prisma farurilor. Picioarele de curent ~ale puntii de diode sunt indoite si taiate la dimensiune chiar sub lamele de contact ce aduc lumina de la roti, astfel incat nimic nu este lipit si totul se demonteaza cu usurinta in vederea unei eventuale digitalizari. Practic tot grupul punte-rezistor-led se extrage simplu, indreptand picioarele puntii si tragand in sus de grup din locasul de sub cazan…

Articol complet!
 
La 01.5 si 52 poti imbunatati non stop, noroc ca stai bine cu timpul. Din pacate, la Marea Firma am putut admira Numai 2 (doua!!!) aburoase care nu pun probleme. BR 89 si Br 94. Piko , asa cum au mai scris multi alti colegi pe forum , se pricep la gama Clasic in mod special la electrice. Sper ca vor bea apa dupa FLM, Liliput, Trix, ca sa nu mai enumar si Brawa, ca se supara redegistii :evil:
 
Locomotiva cu abur BR 52 Piko – schimbare motor


Am continuat lucrul la eleganta BR 52 de la Piko, careia ceva vreme in urma i-am montat iluminarea le led-uri. Astazi am inlocuit motorul de tractiune, motor care, desi curatat si reconditionat, dadea in continuare rateuri si se bloca. Trebuie mentionat ca macheta este un produs Piko, din vechea generatie, dotat cu motor cu colector discoidal, destul de greoi, zgomotos si mare consumator. Daca am reusit sa fac rost de un motoras, tot Piko, pentru Br 55-G7, am facut testele de rigoare si dupa ce am constatat concordanta intre puterea motorului si viteza, am decis folosirea acestuia. Prima faza a fost aceea de modificare a axului rotorului, care la acest motoras nu iesea in ambele capete. Am extras deci rotorul si am inlocuit axul prea scurt si care iesea numai pe o parte, folosind o spita de bicicleta, de diametru identic, ax pe care l-am montat astfel incat sa iasa in ambele parti ale motorului. Dupa testarea motorasului, am procedat la montarea lui pe locomotiva. Pentru asta am imaginat si creat un dispozitiv de prindere realizat pe baza unei placute de circuit, pe care am fixat bobinele de soc, precum si lamele de contact pentru colectarea tensiunii de pe colectoarele originale care treceau pe sub motorul sau. Pe aceasta placuta am montat si o bucata de plexiglas, sub ea, in care am practicat o gaura filetata pentru a prinde intreg ansamblul de fundul cutiei de la tender. Pe partea superioara am fixat electromotorul cel nou. Cuplele folosite pentru transmisia cardanica sunt cele originale, fixate cu picatura pe axul motorului electric.

Lucrarea executata a dus la o locomotiva mult mai silentioasa, mai puternica si mai putin consumatoare de energie. de asemenea, deasupra motorului s-a creat un spatiu gol, suficient pentru montarea unui decodor pentru digital. In acest fel, frumoasa locomotiva a primit o noua sansa.



Si filmul http://www.youtube.com/watch?v=ri1Eu03Aew4