Link-uri utile in domeniul istoriei si literaturii feroviare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Film mut cu un tren de calatori in gara Galati in 1944. Locomotiva un 140.2 Skoda.

http://www.facebook.com/photo.php?v=10151256990806215&set=o.204598859555726&type=3&theater

de pe o minunata pagina de facebook dedicata istoriei Galatiului....
 
He-he! nenea ala chiar imi scapase, cu ochii la cate modele CFR-izabile se perindau!
 
Un link util pentru amatorii de istorie:
http://www.earth.unibuc.ro/harti/
Aici gasiti harti vechi pentru diverse zone din tara. Eu am aflat niste amanunte interesante cu ajutorul lor.
Nu e chiar istorie, dar va mai arat inca un link cu poze aeriene. Are orase care nu sunt acoperite de google earth sau bing.
http://geoportal.ancpi.ro/geoportal/viewer/index.html
 
Radu161 a spus:
Un link util pentru amatorii de istorie:
http://www.earth.unibuc.ro/harti/

recunosc, m-ai lasat fara cuvinte.... Stiam de existenta hartilor sovietice si despre cateva din "hartile directoare de tragere"...dar nu stiam ca cineva le-a pus cap-la-cap. Este o radiografie a Vechiului Regat prin jurul lui 1890-1895-1900 (sunt compilate harti din acelasi deceniu), toate hartile intr-una singura....

Multumesc pentru link.
 
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/3felmeres.htm
Asta c㒠tot vorbim despre hă’rţi - s-ar putea s㒠mai fi fost postat. Imperiul Austro-Ungar - tot la 1:200 000
@Radu: nu merg, în afar㒠de planurile de tragere şi de cele sovietice. Ar fi fost interesante cele 1:2000 Gauss-Kruger. Eu nu m-am prins cum funcţionează’. Mersi anticipat de ajutor.
 
Cele Gauss-Kruger sunt caroiaje aplicate peste suprafata hartii.Cand apropiati sau departati , din mouse,, uitati-va in stanga la Gauss-Kruger :wink:
Apoi, ca sa vedeti caroiajele, bifati patratelul din dreptul scarii .Cand vreti alt tip de harta, refresh si bifati iarasi patratelul din dreptul optiunii dorite.
 
Boon, fă’cut cum zici tu şi nimic... doar caroiaj, fond roz şi codul caroului. Se iau de altundeva carourile respective?
Mihai
 
http://earth.unibuc.ro/download/atlasul-cailor-de-comunicatii-1897

din capitolul acesta: http://earth.unibuc.ro/index.php?s=download&c=dow_harti_vechi
Mare lucru n-am înţeles... poate ajut㒠pe cineva. Ultimele, austriece, sunt cele postate de mine mai sus un pic dar mai conţin şi alte informaţii.

Mihai
 
@cosmin: la mine nu! s㒠nu te induc㒠în eroare layerul "hă’rţi de bază’" sau oricare din altele bifate pe lâng㒠Gauss şi prietenul lui.
 
Pă’i da, dar codurile? nu ar trebui s㒠fie ceva în genul carourilor cadastrale la 1/2000?
Oricum am impresia c㒠poluă’m topicul... :D
 
Mai departe nu stiu ce sa zic.
Am mai descoperit un aspect interesant: apare traseul fostei linii militare Fratesti-Zimnicea, denumita pe harta "Calea ferata Rusa 77-78".
De asemenea, apare o linie ce se desprinde din traseul Giurgiu-Videle, ce ajunge intr-un punct denumit "Magazia". Pe imaginile de pe Google Earth se pot vedea niste ruine in locul respectiv.

Daca exista un interes pentru discutii legate de aceste harti se poate face un subiect separat ca sa nu-l stricam pe asta.
 
O lista interesanta cu exporturile de la Staudinger:

http://www.vagonarske-muzeum.cz/pdf/tabulky/export.pdf

de pe :

http://www.vagonarske-muzeum.cz/index.php?t=3&clanek=vagonka

Remarcati lista cu vagoane exportate intre 1901-1915 pentru Romania.

Pe site-ul gazda apar si vagoane de posta fabricate pentru CFR, cu seriile D si Dp, precum si un vagon de marfa pe 2 osii.

P.S...revin cu o intrebare.Vagoanele de posta aveau litera D si/sau F...mai tarziu le gasim cu literele T sau/si F.Cand s-a schimbat aceasta codificare?