Linii largi si incalecate de pe teritoriul Romaniei

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.062
26
galati
LOCATION
galati
Era si inainte de 89 tot linie dubla. Stiu ca trecea dincolo de pod, in fosta URSS. Mergeam in zona la pescuit, dar fiind zona de granita, era stricta. Garniturile cu minereu de fier pelete, erau foarte lungi. Rusii, in speta Ukraina, au avut grija sa ia din Basarabia aproape toata deschiderea lor la Dunare. Le-a lasat doar aprox 500m iesire, au cheu de marfuri acolo. Lacomia fostului imperiu de betivani nu are limite. Granita fostei Basarabii era la Nistru. Acum tot e Ukraina si Transnistria, enclava sovietica.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.947
41
Pe celalalt forum am citit ca s-a incalecat in 1991. Daca ar fi fost incalecata, de ce ar fi fost mentiunea de linie larga in mersul trenurilor?
Inainte era doar larga pina la Sighetul Marmatiei si apoi incalecata pina la Valea Viseului
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.062
26
galati
LOCATION
galati
Pe celalalt forum am citit ca s-a incalecat in 1991. Daca ar fi fost incalecata, de ce ar fi fost mentiunea de linie larga in mersul trenurilor?
Inainte era doar larga pina la Sighetul Marmatiei si apoi incalecata pina la Valea Viseului
Pai nu cred ca putea fi altceva. Prin 80, pana in 89, am copilarit pe acolo. Stiu clar ce inseamna linie dubla. Doar daca era linie dubla de cale larga!!! Dar ce rost avea? Erau 4 fire de linie, stiu clar, imi aduc aminte cat injuram cand ma prindea pe partea proasta si trebuia sa astept sa treaca garnitura lenesa si lunga. Podul de la Bazinul nou, a fost facut tocmai pentru a reduce timpul de asteptare peste linia dubla care venea de la Giurgiulesti pana in gara larga. Chiar am vazut odata un DA tractand vagoane romanesti catre vama Giurgiulesti. Dar nu stiu daca erau cele cu osii pt linia larga. In Galati au fost multe modificate, si in Gara Larga si in Sidex.