Nu stiu ce se intimpla pe aici, nu mai calatoreste lumea sau nu mai scrie pe unde a fost?
Dupa cum v-am spus la alt topic, in vara am facut un turneu pe linia Tecuci-Faurei.
incerc aici o prezentare ad-hoc, fara pretentii jurnalistice.
Am plecat din Vaslui cu A 1664 compus din 3 vagoane
linia pina la Birlad este foarte buna si trenul alearga destul de bine, asa incit cu geamul deschis e o senzatie ca odinioara, mai ales dupa ce treci cu 30 la ora pe linia 500.
In mod ciudat desi e loc linia e dubla doar din Munteni, unde la semnalul prevestitor in sens contrar ne intilnim cu IC 561.
trenul opreste in statia Crasna
Avantajul faptului ca nu sint calatori e acela ca pot circula cu geamurile deschise si la compartiment si la culoar. Dar ce vad ? o oglinda DB.
Semnalizarea este CED pina in Banca unde sint surprins de semnalizarea mecanica, dar pina acolo mai pozez cite ceva din peisaj.
Inainte de Zorleni, un incendiu obtureaza vederea spre linia Falciu care se vede pe dealuri, in mod ciudat Zorleni are CED, doar Banca a ramas izolata cu semnalizare mecanica
Pe rambleul cu tufisuri e linia de Falciu, am pozat-o in coborire, mai direct mai cu zoom
In fine printr-o traversare dubla jonctiune linia e in Zorleni
Trenul opreste in Zorleni, pentru ordin de circulatie. <<pentru pasaj>> ii spune IDM-ul mecanicului
Birlad.
la peron vad doua lucrari tip clasic
Aici se schimba partida trenului, acesta stationeaza 5 minute, statia Birlad e goala, probabil o amintire a ceea ce fost cindva, o cabina de acar e acum locuinta. Apoi linia de Galati siii.... o aripa de ploaie, uau, cu zoom reusesc sa prind una desi cealalta era in actiune, dar e buna si asta....
Din Birlad linia e simpla, cu mai multe portiuni in care viteza e mai mica decit pina aici, in timp ce ma uit pe geam cit e de lung aliniamentul prin spatele gradinilor, vad in ultima clipa ca am ajuns la Tecuci Nord.
intotdeauna am cautat sa vad un indicator << Impingerea trenului inceteaza>> pentru locomotivele nelegate la tren si frina, dar m-am uitat in zonele de munte, greseala, uite unde e unu, Tecuci Nord frate, nu la munte.
Contrar a ceea ce stiam, statia are chiar o cladire nu doar un peron unde se intilnesc cele 2 fire
Dar nu e doar atit, aici se vind bilete. insa daca statia Brad avea sistem electronic, statia Tecuci Nord vinde bilete scrise de mina, chiar cu locuri rezervate, desi oprirea trenului nu e trecuta in oficios.
Acuma, drept e ca nu am cautat sa vad ce e aceea SCONTRARE, cum scrie pe bilet.
, ramificatia e acoperita de acest semnal
Pentru viteze de la CFR pot sa spun ca de aici trenul iarasi o ia la alergat. Nu inteleg logica statiei Cosmesti, are doar 4 macaze.
Apoi trenul coboara spre podul peste Siret.
Avind in vedere ca la iesire face un S precum si distanta pina la taluzul rambleului, cred ca podul nu este pe amplasamentul initial, spun asta pentru ca in albia majora pe stinga in sensul de mers, se vad niste urme a ceea ce pare a fi fost un pilon.
nu se vede prea bine in poza si la intoarcere nu am reusit sa mai prind.
e o mare diferenta de nivel intre malul sting si cel drept al Siretului Poza e in amonte de aceea e invers
Pe dreapta niste nuci.
vine si un tren, pacat ca e un stilp
racordul spre Focsani
si un tren pleaca din Marasesti spre Focsani
In fine cobor in Marasesti si intreb la casa si pe un lacatus cum ajung la mausoleu.
pai daca nu e apa in canal, direct daca e apa roata pe pod.
In prima faza nu imi dau seama despre ce canal e vorba, si zic sa incerc pe direct.
trec citeva linii si cind colo surpriza, in iarba ce era acolo, nu era domle un cimp, un izlaz ci erau o gramada de linii de marfa pina la un dig, urc pe dig si .. asta era uitasem Canalul Siret Baragan.
poze de pe dig
aval
amonte
si poze din canal
aval
amonte
si o poza cu mausoleul
m-am intors in gara, am pozat un monument al ceferistilor, am si postat dar nu a generat interes
soseste si IC 751
ies pina in strada
si in fine e tras la peron si P 7577 pentru Galati
depoul e gol doar doua electrice pe o linie, apoi toate tragerile depoului pline de vagoane de piatra ale SERVTRANS
Abia ce vazusem bustul generalului la mausoleu, ca eram iar in zona. Statia Doaga cred ca a ajutat la miscxare pe vremuri pentru ca are 9 linii daca nu ma insel dar deja sint intufate semn ca nu se mai folosesc
Dupa cum va spuneam linia face un S pentru a se inscrie pe dodul dublu, iar la iesire de pe pod e o distanta pina la taluz, cred ca acolo a fost vechiul amplasament al linie. Nu am studiat insa problema in amanunt.
In mod sigur pe acest tronson LDH modernizat trage aprope de viteza lui maxima
Si dupa acest preambul
am ajuns la Tecuci, LVT-ul pentru Faurei iesea din depou, pe liniile placii mai erau 4 , iar liniile depoului erau pline de vagoane care asteapta ... o soarta
In gara R 661 tocmai se pregatea sa plece
alaturi de P 6586 pentru Panciu, masina EC 058 adusese R 661
intre timp a ajuns si LVT -ul in statie, ies pina in fata garii, alt monument, alte poze, alt topic aceeasi lipsa de interes.
Si trenul de Faurei.
m-am urcat in primul vagon, am vazut doar ceferisti, am remarcat ca nu pot deschide usile de la capatul spre vagonul 2 si am plecat in vagonul 2.
Am constatat urmatoarele, calatorii sint indrumati doar la urma iar in fata sin ceferisti care vin de la lucru sau merg la lucru pe sectie. de asemenea se deschid doar usile de la capetele cu post de conduce, dar se deschid si se inchid centralizat de catre mecanic.
linia 704
pe stinga liniei e cimp iar pe stinga linia incepe sa urce
Din acest moment nu am mai putut poza bine pentru ca nu am mai avut cum, multe poze le-am incercat pe geamul ala mic dar nu am reusit bine iar alte poze sint prin geamul cabinei mecanicului si mai departe prin parbriz. Daca mai adaugam si socurile la joante, tabloul e complet.
luat cu verificarea biletului am ratat fosta gara Rotunda pe care am luat-o cu zoom inapoi
linia continua sa urce
inapoi
Seful trenului imi spune sa trec in fata la urmatoarea oprire ceea ce si fac.
La Condrea e o balastiera in albia majora a riului
podul de la Suraia
statia Suraia a avut multe linii acum nefolosite
Desi nu are oprire in oficios trenul are introdusa oprire in Botirlau
urmeaza apoi Botirlau vechi adica fostul amplasament al statiei Botirlau in vremea cind avea multe linii. Pe amplasamentul actual oprirea a fost mutata mai tirziu la cererea putinilor calatori.
Cimp nesfirsit
La Tataranu a fost si o fabrica de zahar si mai exista o mica grupa tehnica paralela cu linia.
in Ciorasti cruce cu 6103
si o poza inapoi
iarasi cimp
In Balta Alba cruce cu A 1861
Am vazut si niste parazapezi
apoi Balta Alba
aici nu opreste, Drogu
urmeaza marile lacuri, linia trece printre doua lacuri, ma intreb daca initial nu o fi fost unul singur
Nisipurile, de aici porneau doua linii spre Faurei, una initiala prin apropierea inelului de la faurei, acum scoasa din uz si alta care se foloseste acum, care trece pe linga satul Horia.
IC 571 ma duce incet prin ciulinii Baraganului spre Bucuresti de acolo 695 intr-un vagon ca un autocar ma duce cumva pina la Timisoara Nord. spre casa
Dupa cum v-am spus la alt topic, in vara am facut un turneu pe linia Tecuci-Faurei.
incerc aici o prezentare ad-hoc, fara pretentii jurnalistice.
Am plecat din Vaslui cu A 1664 compus din 3 vagoane
linia pina la Birlad este foarte buna si trenul alearga destul de bine, asa incit cu geamul deschis e o senzatie ca odinioara, mai ales dupa ce treci cu 30 la ora pe linia 500.


In mod ciudat desi e loc linia e dubla doar din Munteni, unde la semnalul prevestitor in sens contrar ne intilnim cu IC 561.
trenul opreste in statia Crasna



Avantajul faptului ca nu sint calatori e acela ca pot circula cu geamurile deschise si la compartiment si la culoar. Dar ce vad ? o oglinda DB.
Semnalizarea este CED pina in Banca unde sint surprins de semnalizarea mecanica, dar pina acolo mai pozez cite ceva din peisaj.









Inainte de Zorleni, un incendiu obtureaza vederea spre linia Falciu care se vede pe dealuri, in mod ciudat Zorleni are CED, doar Banca a ramas izolata cu semnalizare mecanica
Pe rambleul cu tufisuri e linia de Falciu, am pozat-o in coborire, mai direct mai cu zoom









In fine printr-o traversare dubla jonctiune linia e in Zorleni


Trenul opreste in Zorleni, pentru ordin de circulatie. <<pentru pasaj>> ii spune IDM-ul mecanicului

Birlad.


la peron vad doua lucrari tip clasic


Aici se schimba partida trenului, acesta stationeaza 5 minute, statia Birlad e goala, probabil o amintire a ceea ce fost cindva, o cabina de acar e acum locuinta. Apoi linia de Galati siii.... o aripa de ploaie, uau, cu zoom reusesc sa prind una desi cealalta era in actiune, dar e buna si asta....




Din Birlad linia e simpla, cu mai multe portiuni in care viteza e mai mica decit pina aici, in timp ce ma uit pe geam cit e de lung aliniamentul prin spatele gradinilor, vad in ultima clipa ca am ajuns la Tecuci Nord.

intotdeauna am cautat sa vad un indicator << Impingerea trenului inceteaza>> pentru locomotivele nelegate la tren si frina, dar m-am uitat in zonele de munte, greseala, uite unde e unu, Tecuci Nord frate, nu la munte.

Contrar a ceea ce stiam, statia are chiar o cladire nu doar un peron unde se intilnesc cele 2 fire


Dar nu e doar atit, aici se vind bilete. insa daca statia Brad avea sistem electronic, statia Tecuci Nord vinde bilete scrise de mina, chiar cu locuri rezervate, desi oprirea trenului nu e trecuta in oficios.
Acuma, drept e ca nu am cautat sa vad ce e aceea SCONTRARE, cum scrie pe bilet.


Pentru viteze de la CFR pot sa spun ca de aici trenul iarasi o ia la alergat. Nu inteleg logica statiei Cosmesti, are doar 4 macaze.
Apoi trenul coboara spre podul peste Siret.


Avind in vedere ca la iesire face un S precum si distanta pina la taluzul rambleului, cred ca podul nu este pe amplasamentul initial, spun asta pentru ca in albia majora pe stinga in sensul de mers, se vad niste urme a ceea ce pare a fi fost un pilon.

nu se vede prea bine in poza si la intoarcere nu am reusit sa mai prind.

e o mare diferenta de nivel intre malul sting si cel drept al Siretului Poza e in amonte de aceea e invers

Pe dreapta niste nuci.

vine si un tren, pacat ca e un stilp


racordul spre Focsani


In fine cobor in Marasesti si intreb la casa si pe un lacatus cum ajung la mausoleu.
pai daca nu e apa in canal, direct daca e apa roata pe pod.
In prima faza nu imi dau seama despre ce canal e vorba, si zic sa incerc pe direct.
trec citeva linii si cind colo surpriza, in iarba ce era acolo, nu era domle un cimp, un izlaz ci erau o gramada de linii de marfa pina la un dig, urc pe dig si .. asta era uitasem Canalul Siret Baragan.
poze de pe dig


aval


amonte

si poze din canal
aval


amonte


si o poza cu mausoleul

m-am intors in gara, am pozat un monument al ceferistilor, am si postat dar nu a generat interes





soseste si IC 751

ies pina in strada

si in fine e tras la peron si P 7577 pentru Galati

depoul e gol doar doua electrice pe o linie, apoi toate tragerile depoului pline de vagoane de piatra ale SERVTRANS

Abia ce vazusem bustul generalului la mausoleu, ca eram iar in zona. Statia Doaga cred ca a ajutat la miscxare pe vremuri pentru ca are 9 linii daca nu ma insel dar deja sint intufate semn ca nu se mai folosesc


Dupa cum va spuneam linia face un S pentru a se inscrie pe dodul dublu, iar la iesire de pe pod e o distanta pina la taluz, cred ca acolo a fost vechiul amplasament al linie. Nu am studiat insa problema in amanunt.


In mod sigur pe acest tronson LDH modernizat trage aprope de viteza lui maxima


Si dupa acest preambul

In gara R 661 tocmai se pregatea sa plece

alaturi de P 6586 pentru Panciu, masina EC 058 adusese R 661


intre timp a ajuns si LVT -ul in statie, ies pina in fata garii, alt monument, alte poze, alt topic aceeasi lipsa de interes.




Si trenul de Faurei.

m-am urcat in primul vagon, am vazut doar ceferisti, am remarcat ca nu pot deschide usile de la capatul spre vagonul 2 si am plecat in vagonul 2.
Am constatat urmatoarele, calatorii sint indrumati doar la urma iar in fata sin ceferisti care vin de la lucru sau merg la lucru pe sectie. de asemenea se deschid doar usile de la capetele cu post de conduce, dar se deschid si se inchid centralizat de catre mecanic.

linia 704

pe stinga liniei e cimp iar pe stinga linia incepe sa urce


Din acest moment nu am mai putut poza bine pentru ca nu am mai avut cum, multe poze le-am incercat pe geamul ala mic dar nu am reusit bine iar alte poze sint prin geamul cabinei mecanicului si mai departe prin parbriz. Daca mai adaugam si socurile la joante, tabloul e complet.
luat cu verificarea biletului am ratat fosta gara Rotunda pe care am luat-o cu zoom inapoi

linia continua sa urce


inapoi

Seful trenului imi spune sa trec in fata la urmatoarea oprire ceea ce si fac.
La Condrea e o balastiera in albia majora a riului



podul de la Suraia

statia Suraia a avut multe linii acum nefolosite


Desi nu are oprire in oficios trenul are introdusa oprire in Botirlau


urmeaza apoi Botirlau vechi adica fostul amplasament al statiei Botirlau in vremea cind avea multe linii. Pe amplasamentul actual oprirea a fost mutata mai tirziu la cererea putinilor calatori.



Cimp nesfirsit



La Tataranu a fost si o fabrica de zahar si mai exista o mica grupa tehnica paralela cu linia.



in Ciorasti cruce cu 6103



si o poza inapoi

iarasi cimp




In Balta Alba cruce cu A 1861





Am vazut si niste parazapezi

apoi Balta Alba





aici nu opreste, Drogu




urmeaza marile lacuri, linia trece printre doua lacuri, ma intreb daca initial nu o fi fost unul singur







Nisipurile, de aici porneau doua linii spre Faurei, una initiala prin apropierea inelului de la faurei, acum scoasa din uz si alta care se foloseste acum, care trece pe linga satul Horia.




IC 571 ma duce incet prin ciulinii Baraganului spre Bucuresti de acolo 695 intr-un vagon ca un autocar ma duce cumva pina la Timisoara Nord. spre casa
