M-am pregatit sa merg la re redeschiderea liniei Oradea -Cheresig dar nu am mai ajuns, asa ca am zis ca merg miine zi.
N-am mai avut rabdare o noapte si m-am aradit catre Craiova cu gindul sa ajung la Calafat.
Am plecat cu 1696 care dupa cum se stie merge la mare deci trenul era plin.
Dar asta e farmecul calatoriei aici o femeie a plecat de la vaci sa caute de lucru in Braila, dincoace o cunostinta din satul vecin, locul meu e linga un chinez care citeste Biblia si vine de la Cristurul Secuiesc
, dincolo 3 copii ragiiati cu mame la fel de pline de fite.Si tot asa.
Ajung la Craiova.E mult de stat. Gara nu are sala de asteptare dupa normele europene care prevad sa nu stai prin gari ci sa schimbi trenul.
trenul de Calafat e de abia la 07.52.
buun, merg la etajul garii unde gasesc niste banci fara spatar.
gara Craiova a fost refacuta cu un fel de boxe pentru spatii de servicii dar probabil din cauza preturilor nimeni nu le inchiriaza.

IR 1826

personalul de Rosiori Nord cu 3 vagoane clasa I, vorba e care facea oficul de clasa aII-a?

de la ce sint recuperate tampoanele opritoarelor fixe?

Dupa plecarea trenului au aparut problemele: aparatul foto, nu l-am luat pe al meu care nu e in stare buna dupa ce l-am dat de pamint la Lupeni, asa ca am imprumutat un BENQ. Am zis ca merg pe automat dar nu focuseaza prea repede n-are vizor asta e cel mai greu, nu am stiut sa-l manevrez cu lumina cu mersul trenului. Scuze pentru calitatea pozelor.
Halta Bordei, 3 directii diferite, linia electrificata este firul care (cred) duce la fabrica de locomotive pe vechiul traseu al liniei.
Desi sint 3 directii de mers din care una cu linie dubla si o cale de manevra , bariera este manuala. De altfel linia e plina de cabine cu acar la bariera.

Dupa Bordei urmeaza Jiu unde e racordul banu Maracine, deja vedeam silozul , dar am constatat ca nu iasa poze bune in miscare, pina m-am ocupat de asta a venit controlul insotit de o femeie supracontrol, a trecut statia Jiu si trenul iar a oprit, seful de tren a dat plecarea dar de pe partea mea nu am vazut nimic special. Dar nu a fost asa...
Apoi urmeaza Podari, o insiruire de cabine de acar.
uuups alta problema: toate liniile directe sint pe linia 1 deci foarte greu de pozat cladirile statiilor.
La Podari se remarca nistre termopane albe.

linia urca pe o coasta spre Salcuta, gara nu am prins-o.

Dupa Salcuta urmeaza Dealul Robului, oare are legatura marile intinderi de vie de la Segarcea? nu pot poza Stabilimentul Domeniul Coroanei din cauza vitezei si a vegetatiei.

din motive de coborire pasageri nu prind la dus nici Segarcea Nord.
In Segarcea se lucra la un nou siloz linga cel vechi, greu cu pozatul din motive de damigene goale care trebuie coborite si desigur linia 1.

toate statiile din parcurs au acelasi tip de cladire, difera ornamentele si toate sint insotite de acest tip de cladire, care in unele locuri sint abandonate, sau locuinte, sau Politie.

urmeaza alta halta, dar dupa Segarcea viteza scade si mersul devine plictisitor, prin intinderile nesfirsite de ogoare cu porumb si floarea soarelui.

viile particularilor nu sint nici pe departe ca cele de la Segarcea.

Portaresti, aici un siiir de vagoane de marfa asteapta ceva

probabil autogenul

Linia coboara

si ajunge la Urzica Mare

apoi la Afumati unde HM pare desfiintata de putina vreme, sint toate liniile semnalele, doar spre bailesti mai e acar in cabina care inchide bariera, statia are si un turn de apa, dar mi se pare mai recent.

o parte din Silistea Crucii e locuinta, o parte e abandonata. Interesant ca e cu faianta, chiar si veceul e tor cu faianta d-asta mica

Boureni

Apoi ajungem la Bailesti. Aici la siloz erau vagoane CFR Marfa, se vad in poza si tot CFR Marfa erau si la siloz in Motatei.

Statia Bailesti are o copertina, la intors v-o arat.
Intre timp am vorbit cu conductorul, i-am spus ca pozez doar ce e vechi pe liniile secundare. Dupa atita drum cu atita personal, vine si imi spune sa am grija ca unii intreaba de ce pozez si ca nu prea e voie.Sa am grija. Bine? bine.

Pina una alta imi amintesc ca a fost o halta Horticola in mers cindva. vad pe o parte o cladire si ceva grajduri, constructii agricole.

dincolo o ruina, cam KM 255 o fi fost Horticola h??

linia intra printr-o padure sau liziera de salcimi si ajunge in Motatei.

unele cladiri au altfel usa care se vede aici pe laterala aripii, o sa pun o poza unde se vede ca au un mic acoperis.

Petrache Lupu l-a vazut pe mosu aici la Maglavit. Acuma nu mai vine multa lume cu trenul. Pe stinga in directia de mers e o mare platforma betonata cu linie de incarcare dar macazul de acces este scos(spre Calafat) nu stiu daca vreodata a avut si in celalalt capat.

:lautar: surpraaaaiz

in sfirsit o gara de tara cu TMV, ba mai mult nimeni nu foloseste trenul aici la tara ca gara e departe de sat.
balize de electrificare, semnale mecanice abandonate, toata semnalizarea repere noi, cuuuul

Bun, dar unde duce pasajul?
Semnalul de intrare din directia Poiana Mare

exact la ramificatie, ma lasa acumulatorii spre mirarea mea.Bazat ca la apartul meu ca ma tin aproape un turneu nu aveam decit bateriile care au fost in aparat. Pina le-am schimbat....
uuups, un semnal? inseamna ca a fost statia Cobuz?

in timp ce trenul incepe sa coboare spre Calafat, un prevestitor

apoi un semnal de intrare, am crezut ca e semnalul de intrare in Calafat dar nu e asa, altceva e cu semnalele astea

Pe partea stinga ruine si urmele unor linii, care se separa de linia de calatori si intra intr-un fel se grupa de marfa, impreuna cu alte linii care vin de la cosurile din stinga pozei

Si totusi statia Calafat are acar si semnal de intrare, desi nu mai credeam dupa ce am pozat unul dezafectat,

Statia e trista, plina de vagoane abandonate, imburuienata, fara calatori, fara trenuri dupa ora 12,25.
Avind planuri de calatorie dau o fuga in oras sa imi cumpar alti acumulatori.

Domle tractor negru nu am mai vazut

Si ma intorc la gara

N-am mai avut rabdare o noapte si m-am aradit catre Craiova cu gindul sa ajung la Calafat.
Am plecat cu 1696 care dupa cum se stie merge la mare deci trenul era plin.
Dar asta e farmecul calatoriei aici o femeie a plecat de la vaci sa caute de lucru in Braila, dincoace o cunostinta din satul vecin, locul meu e linga un chinez care citeste Biblia si vine de la Cristurul Secuiesc
Ajung la Craiova.E mult de stat. Gara nu are sala de asteptare dupa normele europene care prevad sa nu stai prin gari ci sa schimbi trenul.
trenul de Calafat e de abia la 07.52.
buun, merg la etajul garii unde gasesc niste banci fara spatar.
gara Craiova a fost refacuta cu un fel de boxe pentru spatii de servicii dar probabil din cauza preturilor nimeni nu le inchiriaza.

IR 1826

personalul de Rosiori Nord cu 3 vagoane clasa I, vorba e care facea oficul de clasa aII-a?

de la ce sint recuperate tampoanele opritoarelor fixe?

Dupa plecarea trenului au aparut problemele: aparatul foto, nu l-am luat pe al meu care nu e in stare buna dupa ce l-am dat de pamint la Lupeni, asa ca am imprumutat un BENQ. Am zis ca merg pe automat dar nu focuseaza prea repede n-are vizor asta e cel mai greu, nu am stiut sa-l manevrez cu lumina cu mersul trenului. Scuze pentru calitatea pozelor.
Halta Bordei, 3 directii diferite, linia electrificata este firul care (cred) duce la fabrica de locomotive pe vechiul traseu al liniei.
Desi sint 3 directii de mers din care una cu linie dubla si o cale de manevra , bariera este manuala. De altfel linia e plina de cabine cu acar la bariera.


Dupa Bordei urmeaza Jiu unde e racordul banu Maracine, deja vedeam silozul , dar am constatat ca nu iasa poze bune in miscare, pina m-am ocupat de asta a venit controlul insotit de o femeie supracontrol, a trecut statia Jiu si trenul iar a oprit, seful de tren a dat plecarea dar de pe partea mea nu am vazut nimic special. Dar nu a fost asa...
Apoi urmeaza Podari, o insiruire de cabine de acar.
uuups alta problema: toate liniile directe sint pe linia 1 deci foarte greu de pozat cladirile statiilor.
La Podari se remarca nistre termopane albe.


linia urca pe o coasta spre Salcuta, gara nu am prins-o.


Dupa Salcuta urmeaza Dealul Robului, oare are legatura marile intinderi de vie de la Segarcea? nu pot poza Stabilimentul Domeniul Coroanei din cauza vitezei si a vegetatiei.




din motive de coborire pasageri nu prind la dus nici Segarcea Nord.
In Segarcea se lucra la un nou siloz linga cel vechi, greu cu pozatul din motive de damigene goale care trebuie coborite si desigur linia 1.

toate statiile din parcurs au acelasi tip de cladire, difera ornamentele si toate sint insotite de acest tip de cladire, care in unele locuri sint abandonate, sau locuinte, sau Politie.


urmeaza alta halta, dar dupa Segarcea viteza scade si mersul devine plictisitor, prin intinderile nesfirsite de ogoare cu porumb si floarea soarelui.

viile particularilor nu sint nici pe departe ca cele de la Segarcea.

Portaresti, aici un siiir de vagoane de marfa asteapta ceva


probabil autogenul

Linia coboara

si ajunge la Urzica Mare

apoi la Afumati unde HM pare desfiintata de putina vreme, sint toate liniile semnalele, doar spre bailesti mai e acar in cabina care inchide bariera, statia are si un turn de apa, dar mi se pare mai recent.


o parte din Silistea Crucii e locuinta, o parte e abandonata. Interesant ca e cu faianta, chiar si veceul e tor cu faianta d-asta mica

Boureni

Apoi ajungem la Bailesti. Aici la siloz erau vagoane CFR Marfa, se vad in poza si tot CFR Marfa erau si la siloz in Motatei.





Statia Bailesti are o copertina, la intors v-o arat.
Intre timp am vorbit cu conductorul, i-am spus ca pozez doar ce e vechi pe liniile secundare. Dupa atita drum cu atita personal, vine si imi spune sa am grija ca unii intreaba de ce pozez si ca nu prea e voie.Sa am grija. Bine? bine.

Pina una alta imi amintesc ca a fost o halta Horticola in mers cindva. vad pe o parte o cladire si ceva grajduri, constructii agricole.

dincolo o ruina, cam KM 255 o fi fost Horticola h??

linia intra printr-o padure sau liziera de salcimi si ajunge in Motatei.




unele cladiri au altfel usa care se vede aici pe laterala aripii, o sa pun o poza unde se vede ca au un mic acoperis.

Petrache Lupu l-a vazut pe mosu aici la Maglavit. Acuma nu mai vine multa lume cu trenul. Pe stinga in directia de mers e o mare platforma betonata cu linie de incarcare dar macazul de acces este scos(spre Calafat) nu stiu daca vreodata a avut si in celalalt capat.



in sfirsit o gara de tara cu TMV, ba mai mult nimeni nu foloseste trenul aici la tara ca gara e departe de sat.
balize de electrificare, semnale mecanice abandonate, toata semnalizarea repere noi, cuuuul





Bun, dar unde duce pasajul?





Semnalul de intrare din directia Poiana Mare



exact la ramificatie, ma lasa acumulatorii spre mirarea mea.Bazat ca la apartul meu ca ma tin aproape un turneu nu aveam decit bateriile care au fost in aparat. Pina le-am schimbat....


uuups, un semnal? inseamna ca a fost statia Cobuz?

in timp ce trenul incepe sa coboare spre Calafat, un prevestitor


apoi un semnal de intrare, am crezut ca e semnalul de intrare in Calafat dar nu e asa, altceva e cu semnalele astea

Pe partea stinga ruine si urmele unor linii, care se separa de linia de calatori si intra intr-un fel se grupa de marfa, impreuna cu alte linii care vin de la cosurile din stinga pozei


Si totusi statia Calafat are acar si semnal de intrare, desi nu mai credeam dupa ce am pozat unul dezafectat,

Statia e trista, plina de vagoane abandonate, imburuienata, fara calatori, fara trenuri dupa ora 12,25.




Avind planuri de calatorie dau o fuga in oras sa imi cumpar alti acumulatori.




Domle tractor negru nu am mai vazut

Si ma intorc la gara
