- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
De la Rădăuţi la Cacica<i></i>
23 august 2009 -=- Cacica şi căile ei ferate electrificate<i></i>
Am fost invitat într-o zi ââŹÂspecialăââŹÂ de august, 23, la ziua de naştere a unui bun prieten ââŹÂferoviarââŹÂ, care locuia la Rădăuţi. De la Fălticeni la Rădăuţi am călătorit 106 kilometri cu trenul (Personalul Fălticeni ââŹâ Dolhasca, iar apoi Personalul Iaşi ââŹâ Putna). Pe atunci el îmi spunea că un oficial al urbei Rădăuţi a afirmat că ââŹÂNu este nevoie de cale ferată în Rădăuţi!ââŹÂ Ei bineââŹÂŚ după vreo 3 ani, aşa a fost.
în fine, al meu prieten mi-a propus o călătorie până la Cacica, unde pe lângă vizitarea Salinei, a băilor sărate şi a bisericii catolice (pe la exteriorââŹÂŚ), am poposit câteva momente şi în staţia Cacica. Aceasta este o gară din traseul căii ferate Dărmăneşti ââŹâ Câmpulung Moldovenesc, aflată în partea de sud a Bucovinei, pe văile râurilor Soloneţ şi Moldova.
O cale ferată construită chiar la ordinul împăratului Franz Joseph I al Austro-Ungariei. De la cca. 300 de metri altitudine (din Dărămăneşti), linia urcă şi coboară şi iar urcă până la Cacica, unde ajunge la altitudinea de aproximativ 400 de metri.<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=EM9iRdK8iUA
Intrare în Rădăuţi cu trenul<i></i>

Un tren personal intra în staţia Cacica<i></i>

08:00 ââŹâ 10:00<i></i>
Somnoroşi, duminică de dimineaţă ne-am lăsat cuprinşi de muzica roţilor de tren. Aveam aparatul foto la îndemână şi am mai fotografiat, pe ici, pe colo, vehiculele feroviare româneşti.
în gara Suceava Nord ââŹâ Iţcani<i></i>

82-0452-1 ieşind din Depoul Suceava Nord<i></i>

Intrare în remiza de locomotive Dorneşti<i></i>

Locomotive LDE pe liniile remizei de la Dorneşti<i></i>

Locomotiva LDE 60-1029-2 a Depoului Paşcani<i></i>

Aceeaşi locomotivă, vedere laterală<i></i>

Locomotiva LDE 60-0939-3 la intrare în Egger<i></i>

Statuia lui Bogdan I, întemeietorul Moldovei<i></i>

Intrare în Rădăuţi cu trenul tras de o locomotivă modernizată<i></i>

13:00<i></i>
Porţiunea de 22 de kilometri de la Dărmăneşti la Cacica face parte din calea ferată inaugurată la 1 mai 1888, Hatna (Dărmăneşti) altitudine 294 metri ââŹâ Capu Satului (Câmpulung Est), altitudine 637 metri. Construcţia ei a fost motivată de exploatarea bogăţiilor din teritoriu şi transportarea acestora spre beneficiul Imperiului Austro-Ungar.
în drum spre Cacica<i></i>

Biserica romano-catolică din Cacica<i></i>

Mina Cacica<i></i>

Gara din Cacica<i></i>

Peronul staţiei Cacica şi linia 1 - vedere spre Suceava<i></i>

Vedere spre Păltinoasa<i></i>

Vedere spre Suceava cu vagoane părăsite<i></i>

Fusul unei osii de vagon de marfă<i></i>

Aici, la Cacica, staţie premergătoare vârfului de pantă de la Capu Codrului, de la inaugurarea ei şi până când au apărut primele locomotive cu aburi cu autonomie mai mare pentru apă şi cărbune (gen seria 140.100), exista o instalaţie de alimentare cu apă şi cărbune.
Staţia Cacica<i></i>

Ramificaţie linie ferată neelectrificată<i></i>

Cele trei linii electrificate din staţia Cacica<i></i>

Macazul 7 din staţia Cacica<i></i>

Macazul 5 şi un semafor mecanic<i></i>

Se arăta la faţă Trenul Personal 5737, Suceava - Ilva Mică<i></i>

Locomotiva electrică 40-0139-2 intrând în Cacica<i></i>

Vagoane 20-59 la Personal<i></i>

Apariţie aparent surprinzătoare a vagonului cuşetă 50-30 pentru un tren Personal<i></i>

Cacica, fiind staţia situată la piciorul rampei dintre Cacica şi Strigoaia, pentru remorcarea trenurilor de marfă şi de călători, se folosea multipla tracţiune. Astfel, erau necesare construcţii specifice, de exemplu o remiză pentru locomotive, un castel pentru apă, un canal de revizie.
Mersul trenurilor din staţia Cacica<i></i>

Semafor mecanic de intrare în staţia Cacica dinspre Păltinoasa<i></i>

Calea ferată Cacica ââŹâ Păltinoasa<i></i>

După ce circulaţia trenurilor de călători şi de marfă a fost mutată din 1966 pe noua linie Suceava ââŹâ Stroieşti ââŹâ Păltinoasa, dar mai ales după electrificarea liniei Suceava ââŹâ Cacica ââŹâ Păltinoasa din 1994, interesul pentru instalaţia de apă a scăzut.
Tortul cu căpşuni pentru Robert<i></i>

Vă mulţumesc pentru atenţie! Urmează în articolul viitor să vă prezint despre o călătorie cu trenul între Suceava şi Cacica!<i></i>
Bibliografie<i></i>:
1. Timu George, ââŹÂHaizerii din ĂĹĄara de SusââŹÂ, Editura AXA, 2009
2. Mărgineanu Gabriel, Lacriţeanu ĂËerban, ââŹÂTracţiunea feroviară pe Regionala Căi Ferate Iaşi 1869-1995ââŹÂ, Bucureşti, Editura AGIR, 2010
23 august 2009 -=- Cacica şi căile ei ferate electrificate<i></i>
Am fost invitat într-o zi ââŹÂspecialăââŹÂ de august, 23, la ziua de naştere a unui bun prieten ââŹÂferoviarââŹÂ, care locuia la Rădăuţi. De la Fălticeni la Rădăuţi am călătorit 106 kilometri cu trenul (Personalul Fălticeni ââŹâ Dolhasca, iar apoi Personalul Iaşi ââŹâ Putna). Pe atunci el îmi spunea că un oficial al urbei Rădăuţi a afirmat că ââŹÂNu este nevoie de cale ferată în Rădăuţi!ââŹÂ Ei bineââŹÂŚ după vreo 3 ani, aşa a fost.
în fine, al meu prieten mi-a propus o călătorie până la Cacica, unde pe lângă vizitarea Salinei, a băilor sărate şi a bisericii catolice (pe la exteriorââŹÂŚ), am poposit câteva momente şi în staţia Cacica. Aceasta este o gară din traseul căii ferate Dărmăneşti ââŹâ Câmpulung Moldovenesc, aflată în partea de sud a Bucovinei, pe văile râurilor Soloneţ şi Moldova.
O cale ferată construită chiar la ordinul împăratului Franz Joseph I al Austro-Ungariei. De la cca. 300 de metri altitudine (din Dărămăneşti), linia urcă şi coboară şi iar urcă până la Cacica, unde ajunge la altitudinea de aproximativ 400 de metri.<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=EM9iRdK8iUA
Intrare în Rădăuţi cu trenul<i></i>

Un tren personal intra în staţia Cacica<i></i>

08:00 ââŹâ 10:00<i></i>
Somnoroşi, duminică de dimineaţă ne-am lăsat cuprinşi de muzica roţilor de tren. Aveam aparatul foto la îndemână şi am mai fotografiat, pe ici, pe colo, vehiculele feroviare româneşti.
în gara Suceava Nord ââŹâ Iţcani<i></i>

82-0452-1 ieşind din Depoul Suceava Nord<i></i>

Intrare în remiza de locomotive Dorneşti<i></i>

Locomotive LDE pe liniile remizei de la Dorneşti<i></i>

Locomotiva LDE 60-1029-2 a Depoului Paşcani<i></i>

Aceeaşi locomotivă, vedere laterală<i></i>

Locomotiva LDE 60-0939-3 la intrare în Egger<i></i>

Statuia lui Bogdan I, întemeietorul Moldovei<i></i>

Intrare în Rădăuţi cu trenul tras de o locomotivă modernizată<i></i>

13:00<i></i>
Porţiunea de 22 de kilometri de la Dărmăneşti la Cacica face parte din calea ferată inaugurată la 1 mai 1888, Hatna (Dărmăneşti) altitudine 294 metri ââŹâ Capu Satului (Câmpulung Est), altitudine 637 metri. Construcţia ei a fost motivată de exploatarea bogăţiilor din teritoriu şi transportarea acestora spre beneficiul Imperiului Austro-Ungar.
în drum spre Cacica<i></i>

Biserica romano-catolică din Cacica<i></i>

Mina Cacica<i></i>

Gara din Cacica<i></i>

Peronul staţiei Cacica şi linia 1 - vedere spre Suceava<i></i>

Vedere spre Păltinoasa<i></i>

Vedere spre Suceava cu vagoane părăsite<i></i>

Fusul unei osii de vagon de marfă<i></i>

Aici, la Cacica, staţie premergătoare vârfului de pantă de la Capu Codrului, de la inaugurarea ei şi până când au apărut primele locomotive cu aburi cu autonomie mai mare pentru apă şi cărbune (gen seria 140.100), exista o instalaţie de alimentare cu apă şi cărbune.
Staţia Cacica<i></i>

Ramificaţie linie ferată neelectrificată<i></i>

Cele trei linii electrificate din staţia Cacica<i></i>

Macazul 7 din staţia Cacica<i></i>

Macazul 5 şi un semafor mecanic<i></i>

Se arăta la faţă Trenul Personal 5737, Suceava - Ilva Mică<i></i>

Locomotiva electrică 40-0139-2 intrând în Cacica<i></i>

Vagoane 20-59 la Personal<i></i>

Apariţie aparent surprinzătoare a vagonului cuşetă 50-30 pentru un tren Personal<i></i>

Cacica, fiind staţia situată la piciorul rampei dintre Cacica şi Strigoaia, pentru remorcarea trenurilor de marfă şi de călători, se folosea multipla tracţiune. Astfel, erau necesare construcţii specifice, de exemplu o remiză pentru locomotive, un castel pentru apă, un canal de revizie.
Mersul trenurilor din staţia Cacica<i></i>

Semafor mecanic de intrare în staţia Cacica dinspre Păltinoasa<i></i>

Calea ferată Cacica ââŹâ Păltinoasa<i></i>

După ce circulaţia trenurilor de călători şi de marfă a fost mutată din 1966 pe noua linie Suceava ââŹâ Stroieşti ââŹâ Păltinoasa, dar mai ales după electrificarea liniei Suceava ââŹâ Cacica ââŹâ Păltinoasa din 1994, interesul pentru instalaţia de apă a scăzut.
Tortul cu căpşuni pentru Robert<i></i>

Vă mulţumesc pentru atenţie! Urmează în articolul viitor să vă prezint despre o călătorie cu trenul între Suceava şi Cacica!<i></i>
Bibliografie<i></i>:
1. Timu George, ââŹÂHaizerii din ĂĹĄara de SusââŹÂ, Editura AXA, 2009
2. Mărgineanu Gabriel, Lacriţeanu ĂËerban, ââŹÂTracţiunea feroviară pe Regionala Căi Ferate Iaşi 1869-1995ââŹÂ, Bucureşti, Editura AGIR, 2010