In data de 17-03-2007 am plecat cu Razvan zis Breinu sa facem un tur de forta pe liniile patriei.
Am luat acceleratul de Iasi insa nu am reusit sa ne luam bilet, asa incit am rezolvat cu conductorul pina la Arad.Ideea a fost de a merge pe linia de Brad.
Pe drum ne-am razgindit si am zis sa mergem la Satu Mare sau la Vascau.
In Arad eu m-am pus la coada la bilete insa ar fi fost culmea sa si ajung la casa, aglomeratia fiind de nedescris si desigur putine case deschise.
Ne-am gindit sa vorbim cu conductorul daca putem rezolva pina la Cluj Napoca urmind ca acolo sa vedem noi.
Deja timpul trecea si nu ne puteam decide unde sa mergem odata ce am plecat de acasa.Asadar ne-am gindit sa mergem pe linia mica de Rodna Veche ca si asa acceleratul mergea prin apropierea ei.
Zis si facut, am luat cafeaua obligatorie si am urcat in tren.
Acesta cu 65-0920-0 la tractiune a plecat din Arad.Azimut Cluj Napoca, inca ne puteam razgindi in privinta traseului.
Pe drum am facut uneori si poze
in Arad citeva locomotive
va mai amintiti trenul care a lovit un TIR compus din vagoane MAV
in Utvinisul Nou Unifertrans aduce carbune pentru CET Arad care are 3 locomotive
In Ciumeghiu parca eram intr-un centru important din toate punctele de vedere, 5 trenuri la un moment dat se aflau intr-o gara situata la marginea unei comune. Personalul de la Oradea pentru Vascau era sosit cuplat cu cel pentru Arad insa cu 83 la urma.Prin urmere 83 este dezlegata si se retrage pe ultima linie pentru ca la urma trenului sa se cupleze motorul 973 sosit de la Sintana la Ciumeghiu. Este decuplat si trenul de Vascau care ia distanta.83-0400-8 asteapta ca trenul de Vascau sa plece pentru a se cupla la trenul de Arad.
In tot acest timp acceleratul de Iasi asteapta Sageata Cluj Napoca - Timisoara Nord pentru a avea cale libera
in Salonta intilnim localul MAV
Va mai amintiti vagoanele vechi din Oradea
Liber din Oradea
trecem prin Triajul Oradei
un LDH de la MAV la depozitul MOL din Tileagd
intre Vadul Crisului si Suncuius
In Suncuius facem cruce cu un personal si la EM pozez un LDH ...galben, nu e ceva nou insa cu ani in urma am pozat si unul rosu care nu mai e pe acolo
de la Suncuius la Stina de Vale
Ne apropiem de Ciucea
cimentare vechi
liber din Ciucea
castelul lui Octavian Goga fost prim ministru o scurta perioada.Desigur aparatul de clima e mai nou :lol:
Cariera de Poieni a fost o buna perioada de timp furnizor de piatra pentru CFR.Cind CFR era ceva in tara asta.Traiasca prietenia intre popoare, suuus de tot am zarit un BELAZ, dar poza nu e prea buna trenul avind viteza
in Huedin niste vagoane vechi
spre Aghires peisajul e frumos printr-o succesiune de curbe trenul coboara spre Cluj Napoca
in Aghires, Bega Grup la fel ca in Suncuius are locomotive
tot in Aghires erau unii la lucru la materialul marunt, dar ghinion nu am prins decit puradeii
Baciu Triaj este electrificat
Sosim in Cluj Napoca
un vagon de bagaje, cindva aveau multe pe o linie in statia mica
si inca unu care e deja veteran
40-0699-5 de Depoul Suceava Nord este cuplata la garnitura
la drum, heeei ce e cu aceasta basculanta NIKE mai ales ca forma este sudata intre nervurile benei
Dej Calatori
in Dej calatori sint si vagoane vechi
Ne continuam drumul pina la Beclean pe Somes cunoscind faptul ca mai exista Beclean pe Olt
Aici intilnim personalul Bistrita Nord-Vatra Dornei.Decidem sa nu il luam ca sa avem timp de poze in Ilva Mica
ne atrage atentia cifra clasei de tip vechi din metal
dar parca tot vagonul e altfel, usile sint simple nu duble
desigur dintr-un tren paralel nu puteam sa prind tot vagonul
plecam si zaresc o tragere deja ,,privatizata" si ingradita
zona e cunoscuta pentru ca cei mai multi sint plecati in Europa la lucru, ei isi fac case
prea tirziu observ si pe unu din cei ramasi
Sosim in Ilva Mica
Surpriza, vechea gara e de tip MAV clasa a III- a semn ca zona a fost in Imperiu.Pacat insa ca nu e si ingrijita
In gara era o oarecare acalmie desi erau diverse locomotive, gasim pe o linie pe 40-0263-0 care a adus acceleratul Bucuresti-Ciceu- Sighetul Marmatiei si in speta si grupa de Rodna Veche, in mod ciudat iata ca CFR se ingrijeste ca pe linia Ilva Mica -Rodna Veche sa circule trenuri, deplasind pentru aceasta 4 vagoane tocmai din capitala.Acestea sosesc dimineata, locomotiva se gareaza pe o abatere se incuie :lol: , vagoanele penduleaza ziua remorcate de 89 iar seara electrica le preia si le duce in regim personal pina la Nasaud de unde devione accelerat se cupleaza in Beclean pe Somes cu grupa de la Sighet.
ce se intimpla aici? am uitat ca trebuie sa soseasca personalul lasat in urma, asa incit abia apuc sa pozez usa in cauza
trenul nostru
locomotive
ce sint astea?
Mergem si in spatele garii, gasim linii industriale la o fabrica de lemn, lucru destul de interesant sa circule tren si prin spatele cladirii, dar de fapt care e spatel si care e fata garii??
AVIZ
S'a redeschis restaurantul garei.
Servire de calitate
Bauturi si licheruri fine!
Asadar ne-a luat frigul si oboseala si noi nici macar nu am inceput calatoria de 24 km pentru care facusem deja 461 km.Unirea poporul a facut-o.
Dupa ce am iesit din restaurantul garei am luat personalul spre Ilva Mica
linia spre Vatra Dornei ramine in dreapta
prima oprire
Singeorz Bai
Cormaia
Maieru
Anies
si cap de linie Rodna Veche
Modernizarea ajunge si aici
aici se termina linia la Rodna Veche
era si o locomotiva de manevra
Se lasa seara in munti, e frig mai e ceva timp pina pleaca trenul, aici nu era restaurant in gara, pe linga o masina de muncitori
gasim o crisma locala
Uite capatul liniei, asta-i drumul garii
Ajungem in gara luam trenul si plecam, in Ilva Mica 40-0263-0 preia trenul, noi coborim in Salva si luam acceleratul de la Sighetul Marmatiei care cu 65-1013-5 ne duce la Cluj Napoca.
mai trece repede una de la marfa
Dimineata ajungem in Timisoara Nord
Rapidul de la Bucuresti era sosit
si ca de obicei in garile noastre diverse ciori sau cioroi
Aparat foto Sony DSC-H2
Am luat acceleratul de Iasi insa nu am reusit sa ne luam bilet, asa incit am rezolvat cu conductorul pina la Arad.Ideea a fost de a merge pe linia de Brad.
Pe drum ne-am razgindit si am zis sa mergem la Satu Mare sau la Vascau.
In Arad eu m-am pus la coada la bilete insa ar fi fost culmea sa si ajung la casa, aglomeratia fiind de nedescris si desigur putine case deschise.
Ne-am gindit sa vorbim cu conductorul daca putem rezolva pina la Cluj Napoca urmind ca acolo sa vedem noi.
Deja timpul trecea si nu ne puteam decide unde sa mergem odata ce am plecat de acasa.Asadar ne-am gindit sa mergem pe linia mica de Rodna Veche ca si asa acceleratul mergea prin apropierea ei.
Zis si facut, am luat cafeaua obligatorie si am urcat in tren.
Acesta cu 65-0920-0 la tractiune a plecat din Arad.Azimut Cluj Napoca, inca ne puteam razgindi in privinta traseului.
Pe drum am facut uneori si poze
in Arad citeva locomotive
va mai amintiti trenul care a lovit un TIR compus din vagoane MAV
in Utvinisul Nou Unifertrans aduce carbune pentru CET Arad care are 3 locomotive
In Ciumeghiu parca eram intr-un centru important din toate punctele de vedere, 5 trenuri la un moment dat se aflau intr-o gara situata la marginea unei comune. Personalul de la Oradea pentru Vascau era sosit cuplat cu cel pentru Arad insa cu 83 la urma.Prin urmere 83 este dezlegata si se retrage pe ultima linie pentru ca la urma trenului sa se cupleze motorul 973 sosit de la Sintana la Ciumeghiu. Este decuplat si trenul de Vascau care ia distanta.83-0400-8 asteapta ca trenul de Vascau sa plece pentru a se cupla la trenul de Arad.
In tot acest timp acceleratul de Iasi asteapta Sageata Cluj Napoca - Timisoara Nord pentru a avea cale libera
in Salonta intilnim localul MAV
Va mai amintiti vagoanele vechi din Oradea
Liber din Oradea
trecem prin Triajul Oradei
un LDH de la MAV la depozitul MOL din Tileagd
intre Vadul Crisului si Suncuius
In Suncuius facem cruce cu un personal si la EM pozez un LDH ...galben, nu e ceva nou insa cu ani in urma am pozat si unul rosu care nu mai e pe acolo
de la Suncuius la Stina de Vale
Ne apropiem de Ciucea
cimentare vechi
liber din Ciucea
castelul lui Octavian Goga fost prim ministru o scurta perioada.Desigur aparatul de clima e mai nou :lol:
Cariera de Poieni a fost o buna perioada de timp furnizor de piatra pentru CFR.Cind CFR era ceva in tara asta.Traiasca prietenia intre popoare, suuus de tot am zarit un BELAZ, dar poza nu e prea buna trenul avind viteza
in Huedin niste vagoane vechi
spre Aghires peisajul e frumos printr-o succesiune de curbe trenul coboara spre Cluj Napoca
in Aghires, Bega Grup la fel ca in Suncuius are locomotive
tot in Aghires erau unii la lucru la materialul marunt, dar ghinion nu am prins decit puradeii
Baciu Triaj este electrificat
Sosim in Cluj Napoca
un vagon de bagaje, cindva aveau multe pe o linie in statia mica
si inca unu care e deja veteran
40-0699-5 de Depoul Suceava Nord este cuplata la garnitura
la drum, heeei ce e cu aceasta basculanta NIKE mai ales ca forma este sudata intre nervurile benei
Dej Calatori
in Dej calatori sint si vagoane vechi
Ne continuam drumul pina la Beclean pe Somes cunoscind faptul ca mai exista Beclean pe Olt
Aici intilnim personalul Bistrita Nord-Vatra Dornei.Decidem sa nu il luam ca sa avem timp de poze in Ilva Mica
ne atrage atentia cifra clasei de tip vechi din metal
dar parca tot vagonul e altfel, usile sint simple nu duble
desigur dintr-un tren paralel nu puteam sa prind tot vagonul
plecam si zaresc o tragere deja ,,privatizata" si ingradita
zona e cunoscuta pentru ca cei mai multi sint plecati in Europa la lucru, ei isi fac case
prea tirziu observ si pe unu din cei ramasi
Sosim in Ilva Mica
Surpriza, vechea gara e de tip MAV clasa a III- a semn ca zona a fost in Imperiu.Pacat insa ca nu e si ingrijita
In gara era o oarecare acalmie desi erau diverse locomotive, gasim pe o linie pe 40-0263-0 care a adus acceleratul Bucuresti-Ciceu- Sighetul Marmatiei si in speta si grupa de Rodna Veche, in mod ciudat iata ca CFR se ingrijeste ca pe linia Ilva Mica -Rodna Veche sa circule trenuri, deplasind pentru aceasta 4 vagoane tocmai din capitala.Acestea sosesc dimineata, locomotiva se gareaza pe o abatere se incuie :lol: , vagoanele penduleaza ziua remorcate de 89 iar seara electrica le preia si le duce in regim personal pina la Nasaud de unde devione accelerat se cupleaza in Beclean pe Somes cu grupa de la Sighet.
ce se intimpla aici? am uitat ca trebuie sa soseasca personalul lasat in urma, asa incit abia apuc sa pozez usa in cauza
trenul nostru
locomotive
ce sint astea?
Mergem si in spatele garii, gasim linii industriale la o fabrica de lemn, lucru destul de interesant sa circule tren si prin spatele cladirii, dar de fapt care e spatel si care e fata garii??
AVIZ
S'a redeschis restaurantul garei.
Servire de calitate
Bauturi si licheruri fine!
Asadar ne-a luat frigul si oboseala si noi nici macar nu am inceput calatoria de 24 km pentru care facusem deja 461 km.Unirea poporul a facut-o.
Dupa ce am iesit din restaurantul garei am luat personalul spre Ilva Mica
linia spre Vatra Dornei ramine in dreapta
prima oprire
Singeorz Bai
Cormaia
Maieru
Anies
si cap de linie Rodna Veche
Modernizarea ajunge si aici
aici se termina linia la Rodna Veche
era si o locomotiva de manevra
Se lasa seara in munti, e frig mai e ceva timp pina pleaca trenul, aici nu era restaurant in gara, pe linga o masina de muncitori
gasim o crisma locala
Uite capatul liniei, asta-i drumul garii
Ajungem in gara luam trenul si plecam, in Ilva Mica 40-0263-0 preia trenul, noi coborim in Salva si luam acceleratul de la Sighetul Marmatiei care cu 65-1013-5 ne duce la Cluj Napoca.
mai trece repede una de la marfa
Dimineata ajungem in Timisoara Nord
Rapidul de la Bucuresti era sosit
si ca de obicei in garile noastre diverse ciori sau cioroi
Aparat foto Sony DSC-H2