Linia 221 Tirgu Jiu-Turceni-Filiasi

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.009
67
Dupa cum am aratat deja am facut un drum Filiasi-Carbunesti-Tirgu Jiu si m-am intors,la avarie pe linia 221.

Am plecat din Tirgu Jiu, urmeaza linia 202 racordul dinspre Copacioasa, lucrarile la centura auto

DSCF8179_zpsgr5kpx4f.jpg
DSCF8180_zps1hlzg55y.jpg
DSCF8183_zpsa9cjhbas.jpg
DSCF8184_zpsa2c2rgdm.jpg


in statia Amaradia facem cruce cu 1823, linia cealalalta vine de la Birsesti
DSCF8189_zpsemmjhpt2.jpg
DSCF8194_zps3qeir58b.jpg
DSCF8196_zpsfhsriepj.jpg


Multe opriri pe linia asta sint in dreptul unor treceri la nivel.

DSCF8207_zpsonfnqft5.jpg


Inainte de Cirbesti apare o linie de tragere

DSCF8208_zpsg9ud1qlo.jpg
DSCF8210_zpspbq5nfhx.jpg
DSCF8211_zpsb8gf3nw2.jpg


interesant ca gara seamana cu cele de pe Videle

DSCF8212_zpsz7hoqgyi.jpg

DSCF8216_zpseundvzgl.jpg


la orizont vad Rovinarii

DSCF8220_zpsrdy7ssf2.jpg


DSCF8221_zpsargrq04l.jpg
DSCF8223_zpspozvnimm.jpg
DSCF8225_zpscfum5vrr.jpg


Si in Rogojelu apare o linie de tragere

DSCF8228_zpsyt8lsdm3.jpg
DSCF8229_zpskm08rvqk.jpg
DSCF8231_zpsidbnseax.jpg


de aici incepe o ploaie care ma va insoti pina la Craiova
DSCF8231_zpsidbnseax.jpg
DSCF8232_zps89qhrg9n.jpg


Ca si pe cealalata linie si pe sectia asta multe linii in gari sint cimitire de vagoane, in Rogojelu este si un viaduct neterminat peste statia CFR

DSCF8236_zpsqh2hiplp.jpg
DSCF8243_zps74uo1uuz.jpg

DSCF8247_zpspduu742a.jpg
DSCF8250_zpsjge71kul.jpg
DSCF8255_zps8fuk4si4.jpg
DSCF8257_zpsdboafkwt.jpg
DSCF8258_zps3nr3iydn.jpg
DSCF8262_zpslb8bpntv.jpg
DSCF8267_zpsw33ytcmy.jpg
DSCF8270_zpsn5oitpyf.jpg
DSCF8271_zpscrro3xt0.jpg
DSCF8273_zpskeqxfhno.jpg


inainte de Plopsoru este o statie de incarcare a vagoanelor, erau si 3 locomotive DA

DSCF8278_zpsz1axroib.jpg
DSCF8281_zpsd5vox6pw.jpg
DSCF8283_zpsoew6c6x5.jpg
DSCF8286_zpshgzc0xnj.jpg
DSCF8293_zpsmv1ncskd.jpg
DSCF8297_zpszojdtvmq.jpg
DSCF8298_zpsewppkffv.jpg


Turceni linia de la Dragotesti, se racordeaza inainte de pod
apoi un sir de vagoane iar la urma apare un peron la linia cu vagoane de marfa, poate cindva acolo erau garate trenurile locale ca sa lase libere celelalte linii

DSCF8301_zpsgd2cymxa.jpg
DSCF8303_zpsugwufkio.jpg
DSCF8304_zpslxumje30.jpg
DSCF8307_zpsmzqb7lc1.jpg
DSCF8308_zpsjsdvckew.jpg
DSCF8310_zpsi3koqq4f.jpg
DSCF8312_zpsqqckmrep.jpg
DSCF8315_zps2v4sa99q.jpg
DSCF8316_zpspg1oxa1l.jpg
DSCF8317_zpscpmdn87m.jpg


Turceni in sine a fost un complex feroviar, o linie industriala ne insoteste pe o distanta lunga

DSCF8326_zpsmfqcbcwh.jpg
DSCF8328_zpsfy9nkkg4.jpg
DSCF8330_zpsqooixwsz.jpg
DSCF8333_zpskc9ciut8.jpg


intr-un final linia care ne urmeaza de la Turceni intra intr-o fosta statie tehnica unde toate liniile sint demontate.

DSCF8336_zpsadaxhjqt.jpg

DSCF8340_zpslnbflvpf.jpg
DSCF8358_zpsmwntqrf9.jpg
DSCF8361_zpsjlnechww.jpg
DSCF8367_zpsspwzetvu.jpg


In Craiova stau de multa vreme niste vagoane galbene

DSCF8370_zps6yhfmn9z.jpg
DSCF8374_zpsyfuqkv0r.jpg
DSCF8378_zpsl1kz0b7w.jpg


afara vad un autobuz romanesc si merg sa il pozez, ma ud tot la picioare urmind sa ramin asa pina la ora 03 cind am ajuns acasa

DSCF8382_zpsxx1sbzqj.jpg

intre timp in gara sosise trenul marfar pe care l-am pozat in Tirgu Jiu

DSCF8382_zpsxx1sbzqj.jpg
DSCF8387_zpsrin14rc7.jpg
DSCF8389_zpsy0pzovf0.jpg
DSCF8392_zpsb95kpzfl.jpg

DSCF8397_zpsthwvrn6z.jpg

motoarele de la Bailesti, mai tirziu se cupleaza la trenul de Pitesti
DSCF8395_zpszgnd2yb8.jpg


Inainte de a urca in 1693 care soseste intirziat mai pozez pregatirile de plecare a trenurilor de Pitesti respectiv de Calafat la care se ataseaza grupa de Sofia care urma sa soseasca de la Budapesta cu trenul 73-2

DSCF8398_zpsb6ejemqe.jpg
DSCF8399_zpsouou7cnu.jpg


Trenul 1693 isi mai face intirziere ca Balota -drobeta Turnu Severin e cu 15 acuma asa ca sotia imi da un telefon de control pe la Baile Herculane.
30 de minute sint in grafic, trenul nu mai scoate de la Caransebes si nici de la Lugoj ca de acolo e cu 70 in loc de 120 dar la Chizatau locomotiva ne este luata pentru a aduce din curenta trenul de contra care ramasese defect. La 02.20 cobor din tren in Timisoara Nord.

Un turneu reusit.
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
89
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Salut Dan, e un model de gara datand de la sfarsitul anilor '40, mijlocul anilor '50 folosit in masa mai ales pe liniile din Muntenia cu diverse variatii. Mi se pare un desen extrem de discret, frumos, cu acel peron acoperit perfect adaptat la caldura Campiei Romane sau viscolele din iarna. Sigur il recunosti nu doar spre Videle, dar si spre Urziceni:

gara_zps60udah9n.jpg
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.009
67
Intradevar Catalin o cladire frumoasa in total contrast cu ce se proiecteaza si se executa azi. Dupa parerea mea chiar si proiectele proletare, spartane, economice si muncitoresti de tip Plopsoru sau Turceni sint in unele aspecte mai reusite decit Pitesti sau Rimnicu Vilcea.

Am fost foarte surprins sa gasesc o asemenea cladire pe aceasta linie despre care stiam ca s-a construit pentru carbune. Foarte greu am pozat din cauza usilor care nu se deschideau decit exact la oprirea trenului si se inchideau imediat, la care s-a adaugat ploaia.

Am fost pe linia 700 dar nu am poze, asa ca aceasta cladire intretinuta este un motiv de bucurie cind stiu ca de la Videle incolo unele s-au cam distrus iar la altele s-a intervenit cu zidarie inchizind cerdacul mai ales la cele care s-au vindut de catre CFR.

Oare pe linia 221 au mai fost astfel de cladiri pina la sporirea capacitatii?
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
89
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Dan,

in anii '50 s-au construit cladiri frumoase si bine proportionate. Poate ca erau aceiasi arhitecti care isi facusera mana in perioada interbelica, nu stiu sa-ti dau multe detalii pentru ca nu sunt in domeniu, insa in anii de care vorbesc mai sus regasim cladiri feroviare care pastreaza aceiasi linie din anii '30 cladiri frumos proportionate, inspirate din stilul traditional romanesc, finisate cu materiale de foarte buna calitate (vezi Harman, Prahova, Tarcau Neamt, Hunedoara, Bicaz...). Cum naiba reuseam atunci, dupa 4 ani de razboi si 10 ani de refacere dificila sa gasim banii si inteligenta sa construim asemenea bijuterii si acum construim nulitati....Gandeste-te la cladirea de la Dealul Stefanitei (terminata in '54) si apoi gandeste-te la ce au facut acum la Turnu Severin, sau Focsani...

Ce se intampla la Pitesti sau Valcea e o manea. O alta manea. Au luat o hala de magazin LIdl si au adaptat-o la functia de cladire feroviara de calatori...si aici ma opresc din comentarii pentru ca sincer nu cred ca asemenea initiative "ingineresti" merita macar timp de analiza.