Linia 215 Nadlac -Arad

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Dupa cum am mai spus, simbata 17-04-2010 am efectuat impreuna cu myster 2008, un turneu pe la Nadlac.

Am circulat cu tramvaiul, cu autobuzul si cu un TIR.(Ca off topic, zicea soferul ca Vinci -Actor s-a retras de la autostrada Comarnic, pentru ca UE vrea Sibiu -Pitesti, nu am luat in seama, dar zilele astea l-am auzit pe Berceanu ca tocmai acest traseu il intereseaza acum) :D

Gara Nadlac e in capatul orasului, chiar linga sosea, conductorul ne-a spus ca distanta pina in oras face ca foarte putina lume sa aleaga trenul.
Fata de drumul national care nu trece prin localitati de la Pecica pina la Nadlac, linia ferata uneste inca doua localitati.
Imediat dupa plecare am vazut ca se lucreaza la drumul dintre acestea, iar mai incolo cu zoom am prins chiar digul Muresului. Interesant nu? dincolo de Mures e linia Arad-Periam -Sinicolau Mare -Cenad.

Am mai remarcat ca linia e kilometrata incepind cu km 0 din Pecica spre Nadlac.

Cladirile garilor Seitin si Semlac sint locuinte acum, liniile au fost demontate.



Pe traseu vad o veche cladire industriala, probabil o moara.Arhitectura tipica, tot cu zoom pozez direct Muresul intr-o zona in care nu esre necesar indiguirea, iar apoi trecem de Cantonul nr. 9 h, care e de fapt postul de bariera. Cu greu prin boscheti gasesc Rovine Salas h, care deservea cindva un fost IAS iar mai apoi Pecica h, care deservea unitatea militara din apropiere.
Acum desi sint trecute in mers trenul nu mai opreste in ultimele doua, un tren pe zi avind oprire la cantonul 9.


Prind silozul din Pecica la care trebuie sa ajungem si imediat in viteza trenului, vechiul terasament al liniei spre Battonya, linia face o curba si intra in vechiul traseu.
Se cunoaste faptul ca linia spre Nadlac a fost construita si cu sina din dezafectarea acestui tronson. In Pecica la siloz o batrina se odihneste, statia e deja din alta epoca, tipic zonei Aradului cu elemete traforate, iar la iesirea din statie linia merge pe strada alaturi de o linie a Conpet, care are o statie de incarcare si desigur un LDH.( la fel ca in Biled si Valcani cum am prezentat deja)


In continuare linia trece pe linga un complex de porci , din care au mai ramas blocurile de locuinte, si ajunge la Ferma Ciala h, ferma asta de fapt a avut linie de racordare la alte foste unitati, este in apropierea Aradului si imi trece o idee utopica prin minte. Daca s-ar realiza un racord scurt, trenurile ar putea pendula spre Carrefour, Dedeman, Bricostore si alte stabilimente ce mai sint pe acolo. Dar imi dau seama ca e fara sens sa ma gindesc la asa ceva.


Mi se pare interesanta semnalizarea la din Arad Vest, semnalele de intrare in ambele capete sint luminoase iar cele de iesire mecanice.
In Arad Vest stam aproape 15 minute casa facem cruce, statia a fost un important nod pentru liniile industriale, acum e cam pustie.

De fapt Aradul a avut foarte multe linii industriale, chiar din Arad Vest linia spre Arad e dublata de o linie industriala la care se racordeaza alte unitati si altele, trecem linia de tramvai si apoi pe dreapta apar citeva linii de marfa ca o statie, nu stiu de cine apartine sau daca mai e folosita, insa din ea pleaca o linie pe care era garat un tren cu piatra al ICIM.



Cam atit despre aceasta calatorie.