jimbolia

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.054
87
Miercuri am fost la Jimbolia. Am proifitat de o chestie m-am lipit de fotbalisti si m-am dus.

Pina ei au jucat am mers in gara. Pe motiv de Åžengă’n gara e ingradit pe tot perimetrul si intesata cu camere de supraveghere.Intre liniile de calatori si cele de marfa e un gard mai mic.
Peste tot camere si garduri si ,,No entry”
No entry here , no entry dere pe unde se entry in gara ? si apoi limba noastra nu este una fonetica? Se scrie cum se aude?

In gara s-a incropit un muzeu. Nu insist cu pozele pentru ca este déjà un topic aici
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10258&highlight=jimbolia
Am ajuns in gara, e impartita intre Politia de Frontiera si CFR, iarasi no entry.pe toate usile
Au sosit doua Malaxe si am intrat dupa partida, am intrebat daca e aloued sa pozam afara? Ies no problem.
Exponatele sint atit de descompletate incit locomotiva nu are cupla si cirlig in fata si nici macar biele.

Un turn de apa cu o instalatie exterioara. Nu am stiut sa-i explic colegului care nu avea rabdare prin gara cum functiona macaraua. Avea tender dar cum se alimenta cu carbuni daca era contragreutate si se mai si invirtea? Apoi cum ii puneau contragreutatea daca intre vagonul cu contragreutate si macara este tenderul?

Interiorul cabinei locomotivei este devastat nu poti intra dar sint locuri pe unde poti baga aparatul


Muzeul e inchis , cu cheia e mai complicat, dar sint doua semnale, pitice iar cel cu brat are bratul pus invers. Sint pitice pentru ca restul fierului din catarge a ajuns la fier vechi probabil.



In curtea muzeului feroviar, un compactor de asfalt, soselele a invadat caile ferate

Oare ce o fi asta pe acoperis? Klimanlage? noooo


In mod surprinzator in gara era ….. o marfa, cine ar fi crezut ca mai merge marfa pe aici.
Un GFR cu vagoane VMT(Vitrometan Victoria)
Dup ace au sosit Malaxele marfa a plecat. Malaxele s-au regarat din fata garii, pe o tragere.

Am plecat din gara.
Trecerea la nivel pozata din masina, se vad trei linii, spre Lovrin, spre Timisoara si una tehnica cea mai apropiata de masina

Trecem liniile si se vad liniile spre Lovrin in curba si cea spre Timisoara cu un macaz spre linia tehnica din poza de mai inainte

De linga stadion, pozez semnalul de intrare din directia Lovrin



semnalul de intrare din directia Timisoara, se observa si o cabina de acar dar si un fel de macara.



Brusc semnalul de intrare se pune pe liber



ura de departe vad si trenul



dar si celalalt semnal se pune pe liber



de la Timisoara , purcelusii vin mai grabiti



vine si Lovrinul



Trec liniile si vad ca in trenurile sint garate pe directa, cel putin cel de la Timisoara e pe directa



daca e asa atunci de ce semnalul a avut 2 brate ridicate????

Va mai amintiti linia a treia pozata la bariera? e linia pe care stau acum Malaxele care trece soseaua, primeste linia care se desprinde din linia Timisoara(macazul de la bariera) si continua spre macaraua aia de care vorbeam. Pe ea sint eu la pozat.Malaxele se vad mai greu la orizont, daca ar pleca ar ajunge direct la mine.

Dupa macaz se desprinde alta linie, aia din care lipseste o sina.


Linia aia abandonata pe care stau Malaxele o fi fost linia directa cindva?, iata o poza spre Timisoara linia are o curba



Linia din dreapta conform wikimapia e linia triunghiului de intoarcere



Sincer nu m-am implicat sa merg pe acolo pentru ca e politie de frontiera peste tot.

Doua lucruri mi s-au parut ciudate: de ce s-a uitat acarul cu binoclul dupa cele doua Malaxe asteptind sa soseasca? s-au s-a uitat la bariera sa vada daca e inchisa?
De ce a fost primit trenul cu doua brate ridicate daca a intrat pe directa??

Imediat dupa sosire pina sa imbarcam fotbalistii trenurile au si plecat inapoi. Cu se zice s-au dus de unde au venit.



La fel si noi.
 
Vagonul acela platforma scurt cu patru osii transporta cumva ceva contragreutate de macara?
 
dantm a spus:
...Apoi cum ii puneau contragreutatea daca intre vagonul cu contragreutate si macara este tenderul?...

Probabil asa cum se face si la automacarale.Se pune macaraua in functiune, se caleaza (stabilizare/nivelare) si se ridica greutatea, se aseaza pe un loc anume, in spatele macaralei (spatele, cand aceasta revine la pozitia 0), se pune macaraua in punctul 0 si se aplica greutatea (mecanic sau manual, parghii scripeti etc.)

Spun probabil, pentru ca nu nu am avut ocazia sa vad astfel de manevre pe calea ferata, insa cred ca este acelasi lucru precum la automacarale.
 
Exact asta era principiul. Calarea se facea prin 4 sau 8 puncte de reazem in functie de masa ce trebuia ridicata. Macaraua in speta este de 65tf si avea 2 contragreutati de 13t fiecare. Compunerea era: vagon portcatarg si/sau vagon cabluri, macara, vagon contragreutati. Nu exista nici un tender intercalat intre aceste vagoane.

Ce ai pozat tu este un Ardelt de 65tf de productie germana. Au fost 4 la CFR, cea din poza ta e 65.1 destinata initial dep Timisoara si care a zacut multi ani la Subcetate.
 
Principiul il stiu si eu, dar acolo la Jimbolia intre macaraua WMA 651 si vagonul cu contragreutate este un tender 142 019 si de aceea daca macaraua e cu aburi, tenderul acolo, cum functiona macaraua? asta a fost intrebarea. M-a prins nepregatit.

O sa pun pozele putin mai tirziu.
 
Ti-am raspuns la intrebarea : cum pui greutatile daca ai un tender intre vagonul de transport greutati si macaraua propriu-zisa. Si ti-am raspuns ca in viata ei activa tenderul nu era acolo.

Cum functiona ?

Macaraua avea buncarele de apa si carbune in cabina aia imensa. Cazanul cu abur e vertical si nu ocupa atat de mult spatiu. In tender este rezerva de combustibil si nu se agata dupa macara dar facea parte din trenul de interventie.
 
Hm, nu mi ramine decit sa fac un drum acolo si sa ma bag in macara, sa pozez ce si cum.catalin sper ca nu te-ai suparat? prea tare.
Oricum se vede ca la Jimbolia intre contragreutate si macaraua este un tender.
Nici aia ca si mine n-au stiut cum sa le aranjeze in tren.


 
Stai mai ca nu suntem filfizoni de salon. Eu nu ma supar din atat.
O macara identica e cea din Sibiu (asta daca nu ajungi in Jimbolia) si date despre ele gasesti inclusiv in ITF (Istoricul Tractiunii Feroviare). Daca mai ai intrebari despre aceste macarale, iti raspund cu placere in masura in care am informatiile solicitate.