Intalniri CFB

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Intalniri decembrie 2012

Am mai pus iarba la modulul cu CAP si pe modulele cu halta Magurele Nord.



O mare parte din activitate s-a concentrat pe polarizarea macazelor. S-au facut modificari la instalatia electrica, asa ca nu e mare lucru de aratat. Modul in care s-a facut polarizarea poate fi gasit <a href="http://cfbuc.wordpress.com/2012/12/25/polarizare-macaze/">aici</a>.
La final am testat macazele cu cateva locomotive aduse de membrii clubului.



In ordinea aparitiei: E 91 - ROCO, E.432 - ROCO, BR 55 - PIKO, BR 155 - ROCO, M 41 - FUGGERTH.

http://www.youtube.com/watch?v=HeRcGMoUWME
 
In ianuarie si februarie am avut cateva intalniri in care ne-am ocupat de imbunatatirea modulelor. Nu o sa detaliez fiecare intalnire in parte deoarece nu au fost modificari majore ale modulelor.

S-au scos copacii care erau avariati din cauza transportului si ne-am apucat sa-i reparam. In prima faza am completat locurile unde s-a stricat scoarta.



S-au completat si piesele ce lipseau de la viaduct si au fost vopsite.



In paralel s-a continuat aplicarea ierbii pe modulele drepte, cu CAPul si Halta Magurele Nord.

La una dintre intalniri au fost in vizita si 2 automotoare Malaxa 900.

 
Intalniri martie 2013

In general s-a mai aplicat iarba pe module.
La halta Magurele nord a fost acoperita zona reparata.





Cele 2 module curbe ce apartin buclei au primit un nou strat de iarba.





Modulul curb cu deal a primit reparatii locale, la case, in cateva locuri au fost refacute straturile de nisip si iarba.

 
Intalniri aprilie

S-a reinceput lucrul la modulul cu debleu, primul pas fiind aplicarea nisipului.



De asemenea, am facut de test 3 variante de stalpi ce vor fi pusi pe module. Acestia sunt realizati la laser, din carton paspartu, exceptie fiind cel cilindric, realizat dintr-o tepusa pentru frigarui.





 
Intalniri mai 2013

Pentru ca in aceasta luna am avut intalniri mai scurte ne-am ocupat mai mult de detalii.
Am facut un experiment pentru realizarea apei unui parau. Pentru inceput am facut o portiune mica din paraul de pe modulul cu halta Magurele Nord.



Ne-a placut rezultatul, astfel ca a urmat paraul de la gara Magurele.
Primul pas a fost aplicarea unui tip de iarba scurta, de culoare verde inchis.



Peste aceasta am turnat prima tura de rasina ce reprezinta apa, si am adaugat cateva smocuri de iarba inalta.



Urmand aceiasi procedura, la modulul cu debleu am aplicat iarba verde inchis, pentru a face mai tarziu doua balti.

 
Intalniri iulie 2013

Luna aceasta am reusit sa "ruginim" liniile de pe toate modulele, ceea ce ne-a ocupat 2 intalniri. Procedeul de ruginire este descris aici: http://cfbuc.wordpress.com/2013/07/21/ruginire-linii/



In paralel, ne-am apucat de vopsirea lateralelor modulelor, pentru a avea un aspect imbunatatit.

De asemenea sa progresam destul de mult cu cele 2 module nefinisate: podul si debleul.
Principala problema era acoperirea lor, astfel incat sa aiba un aspect finisat.
Debleul a fost relativ usor de acoperit, acum urmand detalierea zonei joase.



In schimb, modulul cu podul de la Curcani a necesitat mai multa munca. Principala problema a fost drumul si nivelarea reliefului astfel incat lacurile si trecerea dintre ele sa fie realiste. Pentru realizarea drumului am folosit ipsos de constructii, ce are avantajul ca se intareste rapid. Dupa intarirea completa l-am slefuit cu smirghel si am aplicat o culoare similara cu cea a asfaltului.



In paralel ne-am ocupat si de modulul cu CAP. S-a lucrat in principal la finisarea cladirilor, dupa care au fost asezate pe modul. De asemenea, CAP-ul a primit un gard, descris aici: http://cfbuc.wordpress.com/2013/07/21/gard-pentru-ferma/



Am montat noile dale, taiate la laser. Pentru a evita eventuale probleme de gabarit, am adus in vizita unul dintre automotoarele Malaxa 900, ce are o cutie cu echipamente ce ar fi putut sa faca probleme, fiind la limita gabaritului.





Am reusit sa realizam o varianta finala a stalpilor de electricitate taiati la laser si am inceput sa-i punem pe module. Urmeaza sa le adaugam si consola cu izolatori.





 
Felicitari, stalpii arata excelent ! Imi aduc aminte cu nostalgie de copilarie, de stalpul din fata casei bunicilor unde ma ascundeam cand ne jucam de-a v-ati ascunselea :)) Dupa primul segment care era varuit era prezenta si o bucla din fier necesara manevrarii probabil, bucla pe care am parasit-o la fel de lucioasa precum am cunoscut-o :) nici de noua nu fusese atat de lustruita... Adultii ne indepartau cu orice ocazie de stalpul respectiv pe motiv ca ne poate electrocuta insa bucla aia efectiv ziceai ca-i cromata de la atata folosinta :)
 
Radu161 a spus:
Intalniri mai 2013

Pentru ca in aceasta luna am avut intalniri mai scurte ne-am ocupat mai mult de detalii.
Am facut un experiment pentru realizarea apei unui parau. Pentru inceput am facut o portiune mica din paraul de pe modulul cu halta Magurele Nord.



Ne-a placut rezultatul, astfel ca a urmat paraul de la gara Magurele.
Primul pas a fost aplicarea unui tip de iarba scurta, de culoare verde inchis.



Peste aceasta am turnat prima tura de rasina ce reprezinta apa, si am adaugat cateva smocuri de iarba inalta.



Urmand aceiasi procedura, la modulul cu debleu am aplicat iarba verde inchis, pentru a face mai tarziu doua balti.




Pentru a fi mai realista valea paraului, ar mai trebui lucrat la ea un pic. Poate ceva pietre, bolovani, ceva culori cat mai inchise pe masura ce te apropii de mijlocul paraului, trunchiuri si crengi inchise la culoare, etc...

P.S. Scuze pentru marimea imaginilor, dar m-am saturat de "galeata cu imagini" care "merge" cum vrea ea....

Poza 1

Poza 2

Poza 3


...apoi as turna rasina...
 
Gara Magurele este situata pe campie si halta Magurele Nord e la baza unui deal mic, deci n-ar avea cum sa fie acolo pietre, bolovani, etc, cum ai reprodus pe diorama montana.
In realitate, cele doua ape sunt destul de mici si vadul lor e foarte inierbat.

Magurele Nord:



Magurele:



Dar pentru a nu lasa doar un sant plin de ierburi, am zis ca poate a plouat mai mult in amonte. :)
Oricum, la partea de vegetatie mai e de lucrat, dar asta o sa facem in timp, cu rabdare.
 
Aaa...corect! Modelul e model si e respectat intocmai. Chiar vroiam sa zic ca acolo e mai mult o rapa decat un parau, cand am citit si ideea ta cu "diluviul" in amonte :lol:
Felicitari! E fain (de stalpi nici nu mai vorbesc....).
 
Radu161 a spus:
Intalniri iulie 2013

Luna aceasta am reusit sa "ruginim" liniile de pe toate modulele, ceea ce ne-a ocupat 2 intalniri. Procedeul de ruginire este descris aici: http://cfbuc.wordpress.com/2013/07/21/ruginire-linii/


[...]

Asta nu arata bine deloc. Uniform si prea rosu, e o culoare ireala. Daca te uiti cu atentie la sinele reale vei vedea ca predomina culori mult mai inchise. Gri si maron inchis, negru chiar...
 
docclaudius a spus:
[...]

P.S. Scuze pentru marimea imaginilor, dar m-am saturat de "galeata cu imagini" care "merge" cum vrea ea....
[...]

Nu am vazut sa mai fie probleme cu Photobucket in ultima vreme. Oricum, daca nu vrei sa pui "poze miniatura" cu link catre poza la marimea originala, te rugam sa reduci imaginile la o rezulotie la care sa nu fim nevoiti sa facem scroll lateral.

Am editat mesajul tau de mai sus si am pus link-uri in loc de poze.

Multumesc,
 
Radu161 a spus:
Am scris la sfarsitul mesajului ca in realitate culoarea este mult mai estompata, nu e nici pe departe atat de rosiatica cum e in poza.

Nu am vazut sa fie mentionat undeva dar, in orice, caz, de la culoarea din poza, cat ar fi ea de "deviata", si pana la nuantele inchise si neuniforme din realitate mai e de lucrat...
 
Am uitat, e de fapt in linkul unde am descris procedura.
Sigur ca mai e de lucru, cel putin pentru zona macazelor aveam in plan sa mai dau cu negru/gri inchis si in zona de stationare. In zona rampei de incarcare mai pot fi iniste pete de var pe terasament si pe linie. Sunt multe variante.
Ce am facut acum e de inceput, sa scapam de luciul sinelor.
 
felippe a spus:
docclaudius a spus:
[...]

P.S. Scuze pentru marimea imaginilor, dar m-am saturat de "galeata cu imagini" care "merge" cum vrea ea....
[...]

Nu am vazut sa mai fie probleme cu Photobucket in ultima vreme. Oricum, daca nu vrei sa pui "poze miniatura" cu link catre poza la marimea originala, te rugam sa reduci imaginile la o rezulotie la care sa nu fim nevoiti sa facem scroll lateral.

Am editat mesajul tau de mai sus si am pus link-uri in loc de poze.

Multumesc,

Eu mersi!
De fiecare data cand atasam link miniatura la imagini de pe site-ul galetii (chiar daca repetam aceeasi procedura), ba se deschidea imaginea direct, ba se deschidea prin intermediul site-ului photogaleata, marind timpul de incarcare al imaginii...
P.S. Scuze de offtopic...
 
Comparand rezultatele obtinute pe module si pozele reale de la Magurele, eu zic ca se respecta foarte bine decorul original. Uniformitatea culorii aplicate pe sine prezinta avantajul ca fiind ca o baza de culoare deja aplicata, urmatoarele nuante negricioase si gri se pot aplica mai usor, efectele obtinute fiind mai realiste. Felicitari pentru realizare si stalpul intr-adevar e foarte frumos! Respect
 
Intalniri noiembrie-decembrie 2013

Toamna trecuta am avut o activitate mai redusa, dar am reusit totusi sa asamblam inapoi modulele, pentru a putea sa lucram la ele si sa rulam trenuri.
La ultima intalnire a fost compusa o garnitura de calatori pentru teste si sedinta foto.
In gara Magurele:

Pe podul Curcani: