Intalniri CFB

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Intalnire 05.05.2012

Montajul liniilor l-am inceput cu ansamblul de macaze, ce au fost asezate pe un strat de 6mm de polistiren extrudat.

A urmat montajul liniilor, cu ajutorul unor sabloane.

Pana acum am reusit sa montam prima linie din gara, urmand ca data viitoare sa montam si celelalte 2. Pentru prima data vagoanele de test au facut un tur complet al buclei.
 
Am inceputul lucrul la partea electrica.
Primul pas a fost constructia panourilor de comanda. De fapt sunt 2 panouri, unul pentru comanda Yului si unul pentru comanda garii. Ele sunt facute sa functioneze impreuna, dar pot functiona si separat, in cazul in care Yul comanda o bucla simpla si gara este o statie obisnuita, de tranzit.

Am legat macazul de la Y de panou. Actionarea macazului este home-made, fiind facuta dintr-un angrenaj de unitate optica si microintrerupatoare pentru inchiderea motorului la capat de cursa si confirmarea pozitiei macazului.

Din pacate, poza cu actionarea nu a iesit bine, neavand lumina suficienta sub modul, o sa mai incerc sa fac poze.

Si un film cu actionarea macazului.

Am montat si legaturile electrice dintre module.
Azi am avut in vizita un 060EA CFR MARFA, cu care am testat noile legaturi electrice dintre module si Y. Provizoriu, alimentarea a fost facuta de la modulele cu halta Magurele Nord.
 
Intalnire CFB 08.06.2012

Am adus cele 5 actionari de macaze pentru gara.

Le-am montat pe module si le-am facut legaturile electrice cu panoul.


A urmat testarea celor 5 macaze, toate mergand fara probleme de la prima incercare. Avand deja experienta macazului Y, tot montajul a decurs usor, in 2 ore actionarile fiind montate, legate electric si gata de folosire. O poza cu panoul pe care se vad aprinsi martorii de pozitie a macazelor:

Acum cateva zile am terminat si "vagonul de diagnoza electrica", o idee foarte practica preluata de la Clubul Feroviar Crisana, careia i-am dat o forma mai CFRista. Acest vagon indica alimentarea electrica a liniei si directia de deplasare, fiind un accesoriu foarte util pentru testarea rapida a liniilor.


La sfarsit am pregatit terenul pentru legaturile electrice ale liniilor: am dat gaurile pe unde vor trece firele de la linii si am pregatit cablurile ce leaga modulele de panou.
 
Intalniri 16-23.06.2012

Am reusit sa finalizam partea electrica, inclusiv panoul, cu toate luminile ce tin de functionarea garii. (scuzati calitatea pozei)

S-a lucrat la suprafata modulelelor.
Suprafata a fost acoperita cu servetele imbibate cu aracet si ipsos. Am experimentat la scara mai mare aoperirea suprafetei cu nisip, pentru rigidizare, ce ofera si o suprafata texturata realist.

Am inceput lucrul la rampa garii. Am montat peretele rampei, realizat din forex cu grosimea de 3mm.

 
Intalniri 26-27.06.2012

Pentru a avansa mai alert cu lucrarile, ne-am intalnit si in timpul saptamanii.
Am acoperit toate modulele cu plasa, ce constituie suportul reliefului si am realizat drumurile din polistiren extrudat de 3mm. Avand un sant la intrarea in gara, am decupat plasa portocalie (care e rigida) si am lipit o plasa mai moale, din care am format santul.



A urmat acoperirea plasei cu servetele inmuiate intr-o solutie de apa cu ipsos si aracet.


Dupa care am presarat nisip pentru rigidizare si textura.

O poza de ansamblu cu modulele complet acoperite.
 
Intalniri 08-15.09.2012

Dupa cele 2 expozitii am reamenajat atelierul pentru a putea monta gara si inca 3 module curbe in cerc. Astfel putem rula trenurile fara a fi nevoie de oprirea lor pe Y.



In noua configuratie a ramas loc si pentru 3 module drepte.



La testarea dioramei am folosit un Taurus si un vagon WIT, venite in vizita la club.



Si un film cu rulajul "trenului" pe diorama.

http://www.youtube.com/watch?v=-9g-dUKkhS4
 
Intalnire 27.10.2012

Am inceput sa facem o serie de reparatii si imbunatatiri la modulele existente.

La viaduct am inlocuit cateva portiuni avariate in timpul transportului.



La halta Magurele am refacut marginile modulelor. Fiind facute la inceputurile clubului, nu am acordat o atentie suficienta marginilor si straturile reliefului au inceput sa se desprinda. Am decopertat partial zona afectata, am capsat plasa si am reaplicat servetelele, urmand ca data viitoare sa punem nisipul pentru textura si rigidizare.



In paralel, am reluat lucrul la unul dintre modulele drepte incepute in vara. Aici va fi realizata o zona agricola din apropierea Bucurestiului, cu terenuri agricole si un CAP. Am inceput cu substratul drumului, din fasii de polistiren extrudat de 3mm si terenul agricol din carton ondulat.

 
Foarte interesant ce faceti voi insa da-mi voie sa scriu doar doua lucruri:

1. incearca sa obtii o iluminare mai buna a zonei, macar cand se fac pozele. Se vede din poze ca lucrati intr-un mediu cu putina lumina naturala insa e pacat ca munca voastra sa nu fie pusa in valoare corect. Sunt imagini in defocus sau cu distorsiuni de culoare datorita luminii insuficiente. Cumva trebuie corectat acest minus pentru ca lucrarea sa fie pusa in valoare corect si sa ne bucuram toti de ea in culori corecte.

2. cunosc foarte bina Valea Teleajenului, de unde te-ai inspirat in lucrarea ta. Chiar foarte bine. Uita de atata nisip si adauga multa vegetatie. Zona in realitate e plina de pomi si mici suprafete agricole intercalate intre livezi, vii si zone salbatice. E atata nisip in utima poza ca pare mai aproape de Dobrogea desertica.
 
1.Aveam un bec cu halogen, echivalent a 100W, dar din varii motive s-a ars, asa ca am pus temporar unul mai slab (40W). Partea cu iluminarea o s-o rezolvam in timp, cand o sa punem mai multe becuri.
2.Nisipul e doar un substrat pentru iarba. Am descoperit ca iarba se prinde mult mai bine de el si nu se mai ia asa usor. De asemenea, ne permite sa facem usor poteci, drumuri etc, doar prin faptul ca nu punem adeziv pe locul respectiv. Daca te uiti la intalnirile anterioare, o sa observi ca asa a fost facuta toata bucla.
La halta mai e o poveste. Initial, "pamantul" era un grund email la care nu a aderat aracetul ce prindea iarba si in timp a inceput sa cheleasca modulul. De aceea, pe portiunile unde a chelit sau au fost probleme cu servetelele sau pur si simplu arata nasol in varianta originala am ras tot ce s-a putut si am acoperit cu un strat de nisip, urmand ca data viitoare sa fie inierbat.
 
Orienteaza bllitzul in tavan cand faci pozele si foloseste un trepied. Daca nu poti orienta blitul punde in fata lui o bucata de carton sau plastic alb astfel incat sa iti arunce lumina in tavan.
 
Intalniri 17.11-01.12.2012

In perioada asta s-a lucrat in special la modulul cu ferma.
A fost realizata trecerea la nivel. S-au folosit o sina veche, taiata si indoita pentru a realiza contrasinele, iar spatiul dintre ele a fost umplut cu nisip.



A inceput montajul constructiilor ce apartin de ferma: hala, cladirea pazei si o sera. In poza sunt asezate temporar pentru a trasa pozitia finala.



Dupa care am completat cu nisip in curtea CAPului si am inceput sa punem iarba pe unde nisipul era deja uscat.



La modulul cu viaductul am refacut lateralele, am inlocuit polistirenul montat initial, ce arata urat, cu placi de lemn.



Pe la sfarsitul uneia dintre intalniri am adus la rulat o granitura MAV, cu locomotiva M41 si vagoane Fuggerth.



http://www.youtube.com/watch?v=A4vQZ-1zW2U