incepator HO

abarth_mcm

Member
7 Iulie 2015
32
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
De ceva vreme doream sa intru in celor care au colectii de trenulete.
Dar nu am fost niciodata decis datoria costurilor destul de ridicate.

Totusi, acum 1-2 ani am decis sa fac primele achizitii.

Astfel ca am inceput cu un Start Set Lima
Setul are sine desigur, dar le-am scos eu din cutie.

Destul de entuziasmat am fost de prima achizitie, desi alimentatorul nu este f sensibil la variator din nefericire...






Au urmat alte doua locomotive LIMA:

-una functionala (si ruleaza mult mai bine ca cea din start set), alta nu merge...(motorul e insa bun)

Tot o locomotiva Lima pe care am achizitionat-o de la un targ de vechituri din Lisabona (sunt preturi chiar mai mici ca in Romania, de pilda am dat 15 euro pe locomotiva asta, iar vagoane Lima mari de pasageri le-am luat cu 5 Euro (o sa revin cu poze) ):
Problema era ca locomotiva nu functiona. M-am tot uitat la ea pana am descoperit ca niste roti erau montate invers... Curatata si locomotiva merge excelent !



Alta Locomotiva Lima:
-de data asta cu lumini in functie de mers
Ruleaza f bine. o singura problema am avut cu ea: mi s-a dezlipit un fir. Lipit si totul e ok.



Iarasi Lima cu lumini interioare:



Acum ceva mai serios: o locomotiva Piko. Si el are lumini in functie de sensul de mers. Dar ce model mai exact?

 

abarth_mcm

Member
7 Iulie 2015
32
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
ceva in stare noua

2 vagoane PIKO - am dat zic eu multi bani pe ele, dar cred ca au meritat.
rulate de mine 2-3 ori





mai sus tot un PIKO, mai nou

PIKO:


alte doua PIKO mai banale decat cele de mai sus (cel putin in opinia mea):





o cisterna din metal (dar nu e inscriptionata vreo marca pe ea...idei?) destul de grea si stabila

 

rooovidiu

Active Member
11 Noiembrie 2008
190
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
La cisterna dac㒠roţile sunt de plastic şi se mişc㒠individual s-ar putea s㒠fie de la Klainbahn o marc㒠foarte veche care nici nu mai exist㒠ca firmă’. Caut㒠pe google
"kleinbahn modell oil tank". Eu am ceva asemă’nă’tor.
 

abarth_mcm

Member
7 Iulie 2015
32
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
roti din plastic, dar axul e din fier
sunt legate intre ele si prin un arculet metalic lung cat toata lungimea cisternei
cisterna in sine e din metal, dar restul elementelor din plastic
e destul de grea, mai grea ca PIKO

o cisterna PIKO acum, dimensiuni mai mari.
cred ca e fabricat recent dupa logo-ul PIKO stantat pe sasiu, care e altfel
probabil e din aceeasi epoca cu vagonul VTG de mai sus, nu? mentionez ca nu ma pricep deloc sa imperechez vagonele...poate ma ajuta creva.

 

abarth_mcm

Member
7 Iulie 2015
32
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Bun, deci am cumparat E11-le de care am intrebat aici pe forum. Pretul achizitiei: asa si asa. Nu f ieftin ( ca deh...unde sa gasesti ieftin locomotive?), insa nici scump. Totusi e o locomotiva destul de folosita.

Un singur motor. Mi s-a zis ca ar proveni din Start Set si de aceea ar avea doar 1 motor.
Nu am avut curaj sa o desfac.

Locomotiva e veche, insa ruleaza bine. Luminile se aprind si ele.

Per total sunt multumit. Nu e la nivelul V200-lui de mai sus.

Daca voi vrea vreodata sa o alimentez prin pantografe cum fac?



 

abarth_mcm

Member
7 Iulie 2015
32
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
o achizitie recenta, de ieri

PIKO BR55 in cutia originala si cu hartiuta ei.

Mi s-a zis ca nu a rulat niciodata, dar eu cred totusi ca da.
Nu are nicio lovitura, nu ii lipseste nimic.
Ce ma ingrijoreaza e ca locomotiva e uscata uscata...cu ce ulei ar trebui sa o ung?

Mie mi-a placut starea ei estetica buna in ambalaj original. Am luat-o pe incredere desigur, fara sa o probez in prealabil. De fapt fostul propietar mi-a zis ca nu a probat-o vreodata.

Functioneaza: doar ce am lasat-o cateva secunde sa mearga pe sine, inainte si inapoi. Ce mi s-a parut e ca nu fuge pe sine atata de tare cat fuge de exemplu o Lima (dar curatata si unsa ce-i drept). Poate e doar o impresie ...ca nici n-am lasat-o mult sa ruleze...


 

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
776
17
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Salut,

La E11, daca nu ma insel, are un surubel pe carcasa care schimba contactul de pe toate rotile catre catenara, adica locomotiva nu va mai lua + si - de la sine prin roti, ci va lua , sa zicem + de la sine pe o parte din roti, iar - va veni de la catenara !

Cat despre Piko BR 55, e fain ca ai gasit-o al cutie si cu anleitung ( hartiuta).
Din ce stiu ( si am avut si eu) posibil sa mi fi avut in cutie si "ersatzteile", adica o punguta din hartie cerata care mai continea cativa omuleti ( "gigei" le ai zicem noi ) , plus ceva lopeti, o scarita de schimb.
Dar nu stiu daca e valabil la toate.
Eu la cea inmatriculata KPEV asa am avut .

Cat despre ulei, nu ii da cu ulei pe pinioane....la prima rulare, forta centrifuga ti-l va imprastia peste tot prin locomotiva .

Cel mai bine, ii dai cu o unsoare siliconica ori cu ( asa cum fac si eu din 2010 ) ....aditiv de motor !
Dar mai bine incerci intai cu grasimea siliconca.

Cu ulei fin pentru masini de cusut ori mecanisme fine, pui cate un varf mic de scobitoare la fiecare imbinare a bieleleor .

Marius.
 

abarth_mcm

Member
7 Iulie 2015
32
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Multumesc,

Intr-adevar, E11-le are un surubel sus pe carcasa.
Pacat ca E11-le are doar 1 motor, dar ruleaza oricum f bine.

Legat de PIKO BR55: e foarte faina intr-adevar si cosider ca a meritata achizitia.
E clar cea mai importanta locomotiva care o am, alaturi de V200-le de la Fleischmann.