incepator HO

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

abarth_mcm

Member
7 Iulie 2015
32
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
De ceva vreme doream sa intru in celor care au colectii de trenulete.
Dar nu am fost niciodata decis datoria costurilor destul de ridicate.

Totusi, acum 1-2 ani am decis sa fac primele achizitii.

Astfel ca am inceput cu un Start Set Lima
Setul are sine desigur, dar le-am scos eu din cutie.

Destul de entuziasmat am fost de prima achizitie, desi alimentatorul nu este f sensibil la variator din nefericire...






Au urmat alte doua locomotive LIMA:

-una functionala (si ruleaza mult mai bine ca cea din start set), alta nu merge...(motorul e insa bun)

Tot o locomotiva Lima pe care am achizitionat-o de la un targ de vechituri din Lisabona (sunt preturi chiar mai mici ca in Romania, de pilda am dat 15 euro pe locomotiva asta, iar vagoane Lima mari de pasageri le-am luat cu 5 Euro (o sa revin cu poze) ):
Problema era ca locomotiva nu functiona. M-am tot uitat la ea pana am descoperit ca niste roti erau montate invers... Curatata si locomotiva merge excelent !



Alta Locomotiva Lima:
-de data asta cu lumini in functie de mers
Ruleaza f bine. o singura problema am avut cu ea: mi s-a dezlipit un fir. Lipit si totul e ok.



Iarasi Lima cu lumini interioare:



Acum ceva mai serios: o locomotiva Piko. Si el are lumini in functie de sensul de mers. Dar ce model mai exact?

 
Sa trec si un pic la vagoane:

Un Piko. Presupun ca nu a fost rulat (sau ma rog, f putin). Eu nu i-am gasit absolut niciun defect.




un alt PIKO in stae mai precare ca primul
 
ceva in stare noua

2 vagoane PIKO - am dat zic eu multi bani pe ele, dar cred ca au meritat.
rulate de mine 2-3 ori





mai sus tot un PIKO, mai nou

PIKO:


alte doua PIKO mai banale decat cele de mai sus (cel putin in opinia mea):





o cisterna din metal (dar nu e inscriptionata vreo marca pe ea...idei?) destul de grea si stabila

 
La cisterna dac㒠roţile sunt de plastic şi se mişc㒠individual s-ar putea s㒠fie de la Klainbahn o marc㒠foarte veche care nici nu mai exist㒠ca firmă’. Caut㒠pe google
"kleinbahn modell oil tank". Eu am ceva asemă’nă’tor.
 
roti din plastic, dar axul e din fier
sunt legate intre ele si prin un arculet metalic lung cat toata lungimea cisternei
cisterna in sine e din metal, dar restul elementelor din plastic
e destul de grea, mai grea ca PIKO

o cisterna PIKO acum, dimensiuni mai mari.
cred ca e fabricat recent dupa logo-ul PIKO stantat pe sasiu, care e altfel
probabil e din aceeasi epoca cu vagonul VTG de mai sus, nu? mentionez ca nu ma pricep deloc sa imperechez vagonele...poate ma ajuta creva.

 
Bun, deci am cumparat E11-le de care am intrebat aici pe forum. Pretul achizitiei: asa si asa. Nu f ieftin ( ca deh...unde sa gasesti ieftin locomotive?), insa nici scump. Totusi e o locomotiva destul de folosita.

Un singur motor. Mi s-a zis ca ar proveni din Start Set si de aceea ar avea doar 1 motor.
Nu am avut curaj sa o desfac.

Locomotiva e veche, insa ruleaza bine. Luminile se aprind si ele.

Per total sunt multumit. Nu e la nivelul V200-lui de mai sus.

Daca voi vrea vreodata sa o alimentez prin pantografe cum fac?



 
o achizitie recenta, de ieri

PIKO BR55 in cutia originala si cu hartiuta ei.

Mi s-a zis ca nu a rulat niciodata, dar eu cred totusi ca da.
Nu are nicio lovitura, nu ii lipseste nimic.
Ce ma ingrijoreaza e ca locomotiva e uscata uscata...cu ce ulei ar trebui sa o ung?

Mie mi-a placut starea ei estetica buna in ambalaj original. Am luat-o pe incredere desigur, fara sa o probez in prealabil. De fapt fostul propietar mi-a zis ca nu a probat-o vreodata.

Functioneaza: doar ce am lasat-o cateva secunde sa mearga pe sine, inainte si inapoi. Ce mi s-a parut e ca nu fuge pe sine atata de tare cat fuge de exemplu o Lima (dar curatata si unsa ce-i drept). Poate e doar o impresie ...ca nici n-am lasat-o mult sa ruleze...


 
Salut,

La E11, daca nu ma insel, are un surubel pe carcasa care schimba contactul de pe toate rotile catre catenara, adica locomotiva nu va mai lua + si - de la sine prin roti, ci va lua , sa zicem + de la sine pe o parte din roti, iar - va veni de la catenara !

Cat despre Piko BR 55, e fain ca ai gasit-o al cutie si cu anleitung ( hartiuta).
Din ce stiu ( si am avut si eu) posibil sa mi fi avut in cutie si "ersatzteile", adica o punguta din hartie cerata care mai continea cativa omuleti ( "gigei" le ai zicem noi ) , plus ceva lopeti, o scarita de schimb.
Dar nu stiu daca e valabil la toate.
Eu la cea inmatriculata KPEV asa am avut .

Cat despre ulei, nu ii da cu ulei pe pinioane....la prima rulare, forta centrifuga ti-l va imprastia peste tot prin locomotiva .

Cel mai bine, ii dai cu o unsoare siliconica ori cu ( asa cum fac si eu din 2010 ) ....aditiv de motor !
Dar mai bine incerci intai cu grasimea siliconca.

Cu ulei fin pentru masini de cusut ori mecanisme fine, pui cate un varf mic de scobitoare la fiecare imbinare a bieleleor .

Marius.
 
Multumesc,

Intr-adevar, E11-le are un surubel sus pe carcasa.
Pacat ca E11-le are doar 1 motor, dar ruleaza oricum f bine.

Legat de PIKO BR55: e foarte faina intr-adevar si cosider ca a meritata achizitia.
E clar cea mai importanta locomotiva care o am, alaturi de V200-le de la Fleischmann.