Imbunatatiri macazuri Piko

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Recunosc ca sunt destul de multumit de macazurile Piko: sunt simple, fiabile, relativ accesibile ca pret, au geometria bine gandita. Singura exceptie notabila este DKW-ul...

Necesita insa cateva mici modificari, destul de usor de facut, in scopul imbunatatirii functionalitatii. Sunt 3 la numar si merita aplicate atat macazurilor curbe cat si drepte sau in "Y".

Asa cum am mai spus, am numai macazuri drepte pe diorama si toate au suferit aceste modificari:

si nu am probleme la traversarea lor cu viteze intre 4 si 160 km/H0.

1. (cea mai importanta) asigurarea unei bune alimentari cu curent a acelor mobile, prin cositorirea unor sarme intre acestea si sinele fixe corespunzatoare, contactul de la nivelul articulatiei lor nefiind suficient pentru curentii solicitati de locomotive:

Este necesara mai ales macazurilor drepte care au acele mobile lungi si locomotiva se "bazeaza" pe curentul furnizat de acestea. Atentie la executarea lipiturilor numai pe exteriorul sinelor !

2. Indoirea usoara a capetelor sinelor fixe, in scopul asigurarii unei treceri cursive in ambele sensuri:

Poate fi necesara si o usoara tesire (polizare) a capetelor, daca exista diferente de nivel.

3. Polizarea muchiilor dintre sinele care intra in "inima" macazului; unele locomotive au rotile ceva mai late (de obicei cele cu cauciuc) si pot face "scurt" intre cele 2 sine:

Polizarea este utila mai ales macazurilor curbe, la care apropierea dintre sine este si mai mare.

Cu aceste modificari, singura problema ce ramane de combatut este acumularea de "dirt" (in special la nivelul varfului acelor)...
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.997
258
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
cred ca firele alea mergeau cositorite pe sub linii,sa nu se vada prea mult... :roll:

pentru liniile intermediare,la unele macaze curbe Roco (R5/R6),linii care sunt destul de lungi,eu am pus o "clema" sarma,sub forma de U,astfel incat curentul sa fie prezent tot timpul...cand gasesc poza,pun...

L.E....uite si poza in cauza,la macazul din mijloc se vede incercuit cu rosu

 

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.049
0
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
Daca folosiţi servomotoare pentru acţionarea acelor nu mai este nevoie de acele fire, deoarece servomecanismele ţin foarte bine apă’sate acele macazului si contactul electric este SUPER!!!
Testat de mine pe cel puţin 150 de macaze Tillig TT şi HO.
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
cosmin78 a spus:
cred ca firele alea mergeau cositorite pe sub linii,sa nu se vada prea mult...

Asa ar fi fost bine, desi nu stiu daca era posibila asigurarea mobilitatii firelor pt. a nu impiedica miscarea acelor.

@mity
Firele au rol de alimentare cu curent, nu de tensionare si nici nu te poti baza pe contactul facut de varful acelor.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.997
258
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
de multe ori par a fi apropiate si asigurand contact electric,insa sunt "moarte" si locomotivele au probleme...
 

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.049
0
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
dac a spus:
cosmin78 a spus:
cred ca firele alea mergeau cositorite pe sub linii,sa nu se vada prea mult...

Asa ar fi fost bine, desi nu stiu daca era posibila asigurarea mobilitatii firelor pt. a nu impiedica miscarea acelor.

@mity
Firele au rol de alimentare cu curent, nu de tensionare si nici nu te poti baza pe contactul facut de varful acelor.

Daca pe tine nu te conving 150 de macaze e alta problema. :lol:
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.997
258
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
mity,

pentru macaze fara terasament poti folosi servo,insa ce te faci cand ai macaze roco cu terasament si motoarele sub acesta?sa aduci modificari in toate este costisitor si problematic.
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Pe mine nu ma conving contactele prin atingere: am vazut locomotiva stand frumos pe sina dreapta si neprimind curent... :(

Iata de ce la mine, de la centrala (sursa stabilizata) si pana la roti toate legaturile sunt cositorite.
 

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.049
0
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
dac a spus:
Pe mine nu ma conving contactele prin atingere: am vazut locomotiva stand frumos pe sina dreapta si neprimind curent... :(

Iata de ce la mine, de la centrala (sursa stabilizata) si pana la roti toate legaturile sunt cositorite.

Având acţionă’ri PIKO nici nu te poţi baza pe contactul fă’cut de ace, iar firul lipit de tine face toata treaba.
DAR, la cât ai bibilit şi muncit la diorama ta, poate încet încet treci pe servo sub macheta. :fluierat:

Tentant ?

:wink:
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Cam merita. Eu mi-am pus si sunt multumit. Numai sa ai grija sa schimbi macazul cum trebuie cand treci peste el.
 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
pai nu cred ca ar fi mare problema. la ce ne arata daca pe aici eu zic ca sunt putine sanse sa nu sincronizeze macazele cu semnalele de iesire si cu macazele de intrare.
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Se cheama "route control": actionarea printr-un singur buton a unui traseu compus din mai multe macazuri/semafoare.

Se poate face fie prin soft, fie cu device-uri dedicate gen http://www.roco.com/products/Roco/10772.aspx
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Eu am renuntat la ele: aveam tot soiul de probleme si nici prea fiabile nu pareau... Merita incercate alte firme.
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
0
cluj
LOCATION
cluj
La cat costa un macaz Piko si cat muncesti la el ca sa-l scoti (ca oricum nu-ti iese), preferabil Peco , de departe.
De decaveuri nu mai scriu, caconsum curantu' jabba :D