Recunosc ca sunt destul de multumit de macazurile Piko: sunt simple, fiabile, relativ accesibile ca pret, au geometria bine gandita. Singura exceptie notabila este DKW-ul...
Necesita insa cateva mici modificari, destul de usor de facut, in scopul imbunatatirii functionalitatii. Sunt 3 la numar si merita aplicate atat macazurilor curbe cat si drepte sau in "Y".
Asa cum am mai spus, am numai macazuri drepte pe diorama si toate au suferit aceste modificari:
si nu am probleme la traversarea lor cu viteze intre 4 si 160 km/H0.
1. (cea mai importanta) asigurarea unei bune alimentari cu curent a acelor mobile, prin cositorirea unor sarme intre acestea si sinele fixe corespunzatoare, contactul de la nivelul articulatiei lor nefiind suficient pentru curentii solicitati de locomotive:
Este necesara mai ales macazurilor drepte care au acele mobile lungi si locomotiva se "bazeaza" pe curentul furnizat de acestea. Atentie la executarea lipiturilor numai pe exteriorul sinelor !
2. Indoirea usoara a capetelor sinelor fixe, in scopul asigurarii unei treceri cursive in ambele sensuri:
Poate fi necesara si o usoara tesire (polizare) a capetelor, daca exista diferente de nivel.
3. Polizarea muchiilor dintre sinele care intra in "inima" macazului; unele locomotive au rotile ceva mai late (de obicei cele cu cauciuc) si pot face "scurt" intre cele 2 sine:
Polizarea este utila mai ales macazurilor curbe, la care apropierea dintre sine este si mai mare.
Cu aceste modificari, singura problema ce ramane de combatut este acumularea de "dirt" (in special la nivelul varfului acelor)...
Necesita insa cateva mici modificari, destul de usor de facut, in scopul imbunatatirii functionalitatii. Sunt 3 la numar si merita aplicate atat macazurilor curbe cat si drepte sau in "Y".
Asa cum am mai spus, am numai macazuri drepte pe diorama si toate au suferit aceste modificari:
si nu am probleme la traversarea lor cu viteze intre 4 si 160 km/H0.
1. (cea mai importanta) asigurarea unei bune alimentari cu curent a acelor mobile, prin cositorirea unor sarme intre acestea si sinele fixe corespunzatoare, contactul de la nivelul articulatiei lor nefiind suficient pentru curentii solicitati de locomotive:
Este necesara mai ales macazurilor drepte care au acele mobile lungi si locomotiva se "bazeaza" pe curentul furnizat de acestea. Atentie la executarea lipiturilor numai pe exteriorul sinelor !
2. Indoirea usoara a capetelor sinelor fixe, in scopul asigurarii unei treceri cursive in ambele sensuri:
Poate fi necesara si o usoara tesire (polizare) a capetelor, daca exista diferente de nivel.
3. Polizarea muchiilor dintre sinele care intra in "inima" macazului; unele locomotive au rotile ceva mai late (de obicei cele cu cauciuc) si pot face "scurt" intre cele 2 sine:
Polizarea este utila mai ales macazurilor curbe, la care apropierea dintre sine este si mai mare.
Cu aceste modificari, singura problema ce ramane de combatut este acumularea de "dirt" (in special la nivelul varfului acelor)...