Of...
După 11 ani de serviciu la căile mele ferate, unde a tras deeestule (la propriu şi la figurat - trenuri, accidente, intervenţii etc
), năzdrăvana locomotivă BR03 Piko a trecut din nou pe o linie de rezervă fiindcă i s-a defectat motorul
Cu această ocazie, locomotiva a intrat din nou în atelier, unde personalul specializat a remarcat (încă o dată) că roţile motoare (vorba vine
) ale acesteia se mişcă
foarte greu. Ca să pot găsi blocajul, am început să decuplez roţile de la biele din aproape în aproape. Mai întâi am dat jos saboţii de frână, pe care îi văzusem de destule ori frânând de-a binelea roţile locomotivei. Această mişcare nu a adus nicio îmbunătăţire, deci... nu-i de acolo.
După ce am dat jos bolţurile de pe roţile ultimei osii, am remarcat că aceasta se roteşte cel mai uşor în "lagăre", mai ales fiindcă nu are culegătoare de tensiune. După ce am dat jos bolţurile de pe roţile primei osii, am observat că şi aceasta se roteşte destul de uşor, fiind totuşi frânată de culegătoarele ei de tensiune.
Eeeeei... aici e aici... Osia motoare principală NU mai poate fi eliberată de biele, deoarece contramanivela
corectată de pe partea stângă este
lipită pe butonul roţii respective şi, deci, nu (mai) poate fi demontată. Dar chiar şi aşa, am remarcat că această osie este frânată extrem de mult atât de culegătoarele de tensiune, cât şi de o lamelă arcuită din interiorul fremului. Am dezarcuit cât am putut lamela respectivă, ceea ce a ameliorat întrucâtva rularea osiei respective. Parcă n-aş scoate de tot lamela aceea, fiindcă ea asigură meţinerea pe şine a osiei cu pricina.
Ca chestie, am demontat motorul şi am reasamblat tenderul, cuplându-l apoi la locomotivă. Am cuplat apoi BeRea03 la alte locomotive pentru a fi tractată/împinsă, sarcină de care bietele locomotive taaaare greu s-au achitat
Voi ce ziceţi, ce să mai încerc pentru ameliorarea acestei situaţii?