- 17 Ianuarie 2006
- 5.547
- 16
- WEBSITE
- http://www.trains-addicted.ro
- YAHOO
- bogdannf
- LOCATION
- Cluj Napoca / Bucuresti
Va prezint mai jos o metoda simpla si cat se poate de practica pentru imbinatul modulelor.
La modulele construite pe baza standurdului romanesc de module nu se pune problema unei metode de "sincronizare" a modulelor deoarece este dificil ca ea sa fie implementata perfect de aceeasi persoana pe mai multe module, nici nu are rost sa discutam de mai multe persoane din locuri diferite.
Totusi, atunci cand mai multe module formeaza un intreg si ele doar asa vor fi montate, de exemplu modulele unei gari, la acestea se poate folosi o metoda de "sincronizare" a acestora la imbinari. Ce rol are? De exemplu scuteste munca consumata la montajul modulelor pentru a alinia perfect cele 4-5 linii ale unei gari.
Sa trecem la poze:
Metoda este inventata de Alin dupa ce l-am tot batut la cap sa gaseasca ceva solutie pentru aceasta problema, el lucrand in domeniul mobilei.
Pana la urma dupa cautari fara succes prin cataloage i-a veni ideea prezentata mai sus.
Pentru a functiona, cele 2 fete de module ce se vor imbina, trebuie fixate bine una de cealalta si gaurite cu o masina de gaurit precisa, cu coloana verticala.
Alin a dat gauri de 8 mm in ambele fete, apoi din tija de otel de 8 mm a facut nituri precum cele din lemn pentru mobila. Acestea au fost prinse apoi definitiv de una din fate prin lipire cu adeziv cianoacrilat.
Este indicat ca fetele modulelor sa aiba o grosime de aprox. 20 mm in zona fixatii niturilor.
In poze se poate vedea in stanga 1 set de gauri pe langa nituri, in dreapta 2.
Un set de gauri este folosit la prinderea modulelor intre ele cu suruburi, iar gaurile care sunt in plus, doar in dreapta, se folosesc pentru a desface modulele, deoarece ele stau foarte bine fixate si nu se desfac prin simpla tragere.
Se foloseste un dorn (sau surub) care se introduce prin acele gauri si se loveste usor cu un ciocan pana la eliberarea completa a modulelor.
Metoda se poate aplica cu succes la orice diorama modulara.
Spor!
La modulele construite pe baza standurdului romanesc de module nu se pune problema unei metode de "sincronizare" a modulelor deoarece este dificil ca ea sa fie implementata perfect de aceeasi persoana pe mai multe module, nici nu are rost sa discutam de mai multe persoane din locuri diferite.
Totusi, atunci cand mai multe module formeaza un intreg si ele doar asa vor fi montate, de exemplu modulele unei gari, la acestea se poate folosi o metoda de "sincronizare" a acestora la imbinari. Ce rol are? De exemplu scuteste munca consumata la montajul modulelor pentru a alinia perfect cele 4-5 linii ale unei gari.
Sa trecem la poze:






Metoda este inventata de Alin dupa ce l-am tot batut la cap sa gaseasca ceva solutie pentru aceasta problema, el lucrand in domeniul mobilei.
Pana la urma dupa cautari fara succes prin cataloage i-a veni ideea prezentata mai sus.
Pentru a functiona, cele 2 fete de module ce se vor imbina, trebuie fixate bine una de cealalta si gaurite cu o masina de gaurit precisa, cu coloana verticala.
Alin a dat gauri de 8 mm in ambele fete, apoi din tija de otel de 8 mm a facut nituri precum cele din lemn pentru mobila. Acestea au fost prinse apoi definitiv de una din fate prin lipire cu adeziv cianoacrilat.
Este indicat ca fetele modulelor sa aiba o grosime de aprox. 20 mm in zona fixatii niturilor.
In poze se poate vedea in stanga 1 set de gauri pe langa nituri, in dreapta 2.
Un set de gauri este folosit la prinderea modulelor intre ele cu suruburi, iar gaurile care sunt in plus, doar in dreapta, se folosesc pentru a desface modulele, deoarece ele stau foarte bine fixate si nu se desfac prin simpla tragere.
Se foloseste un dorn (sau surub) care se introduce prin acele gauri si se loveste usor cu un ciocan pana la eliberarea completa a modulelor.
Metoda se poate aplica cu succes la orice diorama modulara.
Spor!