Imbatranirea (ruginirea) sinelor

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
89
-
Salutare tuturor,


As vrea sa imbatranesc sinele de pe diorama si am nevoie de ceva sfaturi.

Imbatranirea se face inainte, dupa montarea sinelor si balastare sau nu are mare importanta?

Am ceva vopseluri, printre care si Revell 32183 Rust. Sa combin culoarea asta cu alta nuanta sau o pot folosi ca atare?

Apoi, vopsirea se face cu aerograful sau cu pensula? Eu as zice ca pensula ar fi indicata dar poate cei care stiu mai multe decat mine vin cu alte sfaturi.

Multumesc,
 
Salut,

noi am vopsit la club si din proprie experienta iti pot da cateva sfaturi:

1. Revell aqua sunt perfecte
2. Vopsirea se face cu o pensula subtire
3. E mult mai usor sa vopsesti inainte de a monta pe diorama. In mana invarti sina cum vrei ca sa vopsesti usor (mai ales la macaze)
4. Rust de la revell (cod 83) neamestecata cu altceva parca nu arata f natural, e prea rosiatic. Ar trebui amestecat cu ceva dar sincer nu stiu cu ce :) Oricum trebuie sa faci teste de culori pe o bucata de linie. Trebuie combinat cu ceva maro mai deschis.
 
Eu as avea pentru combinatie:

1. Revell Email Color 32183 - Rust mat;
2. Revell Color 32177 - dust grey, mat RAL 7012;
3. Revell Email Color 32131 - fiery red, gloss RAL 3000 (dar asta cred ca am cumparat-o mai degraba pentru a vopsi o locomotiva si nu pentru ruginire);

4. Humbrol Enamel 60 SCARLETT, MATT;
5. Humbrol Enamel 27 SEA GREY, MATT;
6. Humbrol Enamel 33 MATT BLACK, MATT;
7. humbrol Enamel 34 MATT WHITE, MATT.

Oare sunt suficiente pentru ruginire? :D
 
Din pacate nu ma prea pricep la culori. Dar culoarea finala ar trebuie sa fie ceva maro deschis usor rosiatic. Si cum rust-ul mi se pare prea rosiatic sigur nu cu fiery red cred ca rezolvi. In plus vad ca ai email color, iti recomand cu caldura aqua color, altfel ai de curatat la linie mai mult decat vopsitul propriu zis.
 
Mersi de sfaturi, Ionut.

Am pus mana pe pensula si pe vopseluri si iata ce a iesit:



In poza facuta cu blitz, culoarea a iesit mult mai "rosie" decat este in realitate. Inca o dovada de cat sunt culorile de denaturate atunci cand se foloseste blitz-ul...

Sinele sunt Peco Finescale (Code 55).

As adauga ca am folosit numai Revell Email Color 32183 - Rust mat si pensula nr. 0.
 
@fellipe

inainte de montare este cel mai indicat.Revell mat 83 este prea strident,insa poti folosi si mat 84,care este un maro mai inchis, in combinatie cu cu mat 45,86,87,care sunt nuante de gri-verde,pentru a obtine acea culoare specifica.de altfel depinde si de tronsonul de pe diorama....
daca e in gara,culorile sunt mai inchise,pentru triaj mai ruginii pentru linia curenta ,un maro-verzui...cel mai bine e sa faci diferite combinatii si alegi varianta cea mai convenabila.
am sa ma uit intr-o revista unde este o "reteta" de culori atat pentru sine cat si pentru traverse,si am sa iti arat ce zic stimabilii...
 
uite aici ,orientativ, reteta de care vorbeam,pe baza de Tamya pentru sine,maro+verde+picaturi de rosu+negru, sau
pentru traverse Tamya+Humbroll
 
Ca o observatie personala, rugina sinelor are un aspect mai"pamantiu" asa ca as opta pentru un maro mai galbui. Am vazut acel "urst" de la revell, dar mi se pare o nuanta diferita fata de ce gasim pe sine.
M-am uitat in cutia mea de culori si din ce am eu, ar merge o cobinatie intre 82 si 84, cu mai mult 84.
 
Uitati aici un exemplu de imbatranire. Nici aici nu sunt convins de culoare, dar poate fi si din cauza aparatului foto. Observati calitatea lucrarii, la scara 0 ce-i drept. :)
http://www.floodland.nl/aim/info_spoor_spijkeren_1.htm
Si la H0:
http://www.floodland.nl/aim/info_rails_ballasten_1.htm
Cum cineva intreba de macaze home-made, pe acelasi site gasim un exemplu, tot la scara 0.
http://www.floodland.nl/aim/info_wissels_spijkeren_1.htm
 
Solutie de brunare la rece a armelor, perfect chimic, fara "galme", nu pateaza traversele. Inainte de aplicare liniile trebuie degresate foarte bine. In functie de dilutia cu apa oxidul este negru pana la brun inchis. Dupa tratament, suprafata de rulare (ciuperca) se curata mai intai mecanic, uscat, cu un carton aspru sau lemn de esenta moale si chimic cu pasta de lustruit auto (polish). N.B. Pasta de lustruit bate de departe in eficienta orice vagon de curatat linia, burete, buretel, smirghel, rindea, etc.
 
Salutare,
Sa inteleg ca eu am procedat gresit asa:





...ma gandesc ca totusi rugina se intinde si pe traverse...., pietris....
Am folosit terasament noch din burete, sina piko, kit de vopsea praf tot noch.
Ce parere aveti???
 
@Acier

in necunostinte de cauza intreb....acel oxid unde se poate gasi?polish?am sa incerc sa curat liniile cu asa ceva.smirghelul nu este recomandat,zgarie
ciuperca si favorizeaza oxidarea si depunerea mizeriei.

shikanne

trebuia sa intinzi si pe terasament,fara sa lasi acea dara curata pe mijloc...
 
...da....dar am lasat asa pentru ca vreau sa dau cu putin negru sa imite petele de ulei scurse de la masini....ce zici, merge?
Nu am rabdare sa dau doar pe sina cu "rugina"... :D ca ma plictisesc repede... :D
Si asa sunt la stadiul de alcatuit traseu.....
 
@shikanne
Nu ai procedat deloc gresit, aspectul e deosebit si culoarea foarte reusita! (Am dus o imagine in PS sa'i scot un pic din galbenul dat de lumina ambienta si culoarea e perfecta.) Am mentionat metoda cu oxidare chimica pentru variatie, in fond e o chestie de gusturi.
@cosmin78
Solutia de brunare se gaseste la magazinele de arme, aprox. 10 euro sticla de 50ml. Innegreste aliaje feroase si pe baza de cupru (de ex. rotile vagoanelor care nu au fost tratate corespunzator si bat in albastrui).
Pasta de lustruit (polish auto) se gaseste in orice hipermaket, in benzinarii si probabil in foarte multe magazine de profil auto. Gama de materiale asupra careia lucreaza este foarte mare iar efectul de'a dreptul miraculos. Inchipuiti'va ca o moneda urata de aluminiu de 500 de lei dinainte de stabilizare poate straluci din nou (exceptand zgarieturile adanci, bineinteles). Ebonita, care este un material foarte dificil, se lustruieste ca'n povesti, iar despre plastic cred ca nu e cazul sa existe indoieli. In functie de piesa/materialul tratat, indepartarea pastei se face cu un servet uscat, perie fina sau spalare cu o fractie petroliera (neofalina, kerosen). Pretul unui tub variaza intre 10 - 16 lei / 75-100ml, pe piata romaneasca sunt doua marci pe care le stiu - Autosol (www.autosol.com) sau Prevent (www.medikemia.hu).
 
Azi de dimineata cand ma duceam al scoala sateam pe scaunu de la tramvai si ma tot gandeam de ruginirea sinelor dupa cum am vazut io la tramvai sinele nu prea au o tenta rosiatica mai degraba tinde inspre un gri inchis negru
 
@Acier

inseamna ca pentru aliaje nichle-silver(alpaca) tot cu vopsea "imbatranim" liniile...
 
@shikanne : imi place cum a iesit, dar cum zicea si Cosmin prea perfect ai lasat dunga pe mijloc (chiar daca o innegresti). Intrebarea mea este: cum ai vopsit sinele ? Din cate am inteles eu pe traverse ai pus praful din setul de imbatranire, nu ? Care nu cred ca prinde pe sine.
 
IonutTrif a spus:
@shikanne : imi place cum a iesit, dar cum zicea si Cosmin prea perfect ai lasat dunga pe mijloc (chiar daca o innegresti). Intrebarea mea este: cum ai vopsit sinele ? Din cate am inteles eu pe traverse ai pus praful din setul de imbatranire, nu ? Care nu cred ca prinde pe sine.

Corect!.... insa am incercat cu/si spray-ul ala dedicat care costa o groaza de bani si aspectul este la fel....parca mai bine arata fara spray-ul ala. Vreau sa incerc cu ceva "fixativ" de par (de pe la nevasta-mea)sa vad ce efect are.
Am folosit o pensula cu par mai lung, insa am dat pe sine cu acel praf....si s-a intins pe traverse si pe terasament. Se lipeste foarte frumos pe sine, praful. Consumul este destul de mare si cred ca pana la urma voi folosi si eu materiale home made, ca asa costa cam mult.