Dragi forumisti,
de cand cu aderarea la UE ma confrunt cu problema ierbicidarii cailor ferate.
Si anume: pana nu de mult, la noi in tara se folosea un ierbicid numit Arsenal, produs se pare de Oltchim Rm. Valcea. Eficienta foarte buna, deoarece intra in sol si impiedica dezvoltarea radacinii. Pe un site american am citit ca previne cresterea plantelor pana la 3 ani. Din pacate a fost interzis pe piata UE, iar de cand am aderat si noi, nu-l mai produce nici Oltchim si nici nu poate fi importat.
Bun, trecem la varianta a doua - clorat de sodiu. La fel ca Arsenalul, produs tot de Oltchim si intra in sol, numai ca este spalat mai repede de ploaie, deci nu are efect decat pe o perioada de 6-12 luni. Iar a venit UE-ul cu o directiva, iar din Septembrie 2009 a fost retras de pe piata, folosirea stocului deja existent fiind limitat la luna mai 2010 (conform Wikipedia - "sodium chlorate").
A mai ramas Round-Up, scump si nepotrivit. Nu intra in sol ci se infiltreaza in frunze, pe care le distruge. Nu contest eficienta, dupa 2 saptamani totul fiind mort (mai greu cu zmeura totusi), insa imediat creste alceva in loc. Dupa 2 luni, traversele se scalda din nou in iarba.
Deoarece banuiesc ca printre forumisti sunt si persoane care au, sau au avut tangenta cu CFR infrastructura, sau care stiu mai multe despre acest subiect decat mine, va cer ajutorul in gasirea unei solutii de ierbicidare a teritoriului garilor si a liniei de cale ferata, care sa dureze mai mult si sa nu implice costurile ridicate ale Round-Up-ului.
Daca s-a mai discutat acest subiect, rog sa-mi spuneti unde, ca nu am gasit cu search. Daca cei mai initiati in tainele feroviare considera ca informatiile de mai sus nu sunt reale, rog din nou sa mi se atraga atentia.
Banuiesc ca cel mai bine ar fi curatarea terasamentului sau un terasament nou, ca sa nu aiba plantele in ce se prinde, dar cand vorbim de o linie de 70 km cum ar fi Sibiu-Agnita(-Vurpar), care nu a fost intretinuta sau circulata de mai bine de 10 ani, sper ca realizati sensul rugamintii mele. Mai puneti pe deasupra ca se lucreaza prin voluntariat si ca finantarile disponibile sunt reduse.
cu stima de la Sibiu,
Giuseppe
de cand cu aderarea la UE ma confrunt cu problema ierbicidarii cailor ferate.
Si anume: pana nu de mult, la noi in tara se folosea un ierbicid numit Arsenal, produs se pare de Oltchim Rm. Valcea. Eficienta foarte buna, deoarece intra in sol si impiedica dezvoltarea radacinii. Pe un site american am citit ca previne cresterea plantelor pana la 3 ani. Din pacate a fost interzis pe piata UE, iar de cand am aderat si noi, nu-l mai produce nici Oltchim si nici nu poate fi importat.
Bun, trecem la varianta a doua - clorat de sodiu. La fel ca Arsenalul, produs tot de Oltchim si intra in sol, numai ca este spalat mai repede de ploaie, deci nu are efect decat pe o perioada de 6-12 luni. Iar a venit UE-ul cu o directiva, iar din Septembrie 2009 a fost retras de pe piata, folosirea stocului deja existent fiind limitat la luna mai 2010 (conform Wikipedia - "sodium chlorate").
A mai ramas Round-Up, scump si nepotrivit. Nu intra in sol ci se infiltreaza in frunze, pe care le distruge. Nu contest eficienta, dupa 2 saptamani totul fiind mort (mai greu cu zmeura totusi), insa imediat creste alceva in loc. Dupa 2 luni, traversele se scalda din nou in iarba.
Deoarece banuiesc ca printre forumisti sunt si persoane care au, sau au avut tangenta cu CFR infrastructura, sau care stiu mai multe despre acest subiect decat mine, va cer ajutorul in gasirea unei solutii de ierbicidare a teritoriului garilor si a liniei de cale ferata, care sa dureze mai mult si sa nu implice costurile ridicate ale Round-Up-ului.
Daca s-a mai discutat acest subiect, rog sa-mi spuneti unde, ca nu am gasit cu search. Daca cei mai initiati in tainele feroviare considera ca informatiile de mai sus nu sunt reale, rog din nou sa mi se atraga atentia.
Banuiesc ca cel mai bine ar fi curatarea terasamentului sau un terasament nou, ca sa nu aiba plantele in ce se prinde, dar cand vorbim de o linie de 70 km cum ar fi Sibiu-Agnita(-Vurpar), care nu a fost intretinuta sau circulata de mai bine de 10 ani, sper ca realizati sensul rugamintii mele. Mai puneti pe deasupra ca se lucreaza prin voluntariat si ca finantarile disponibile sunt reduse.
cu stima de la Sibiu,
Giuseppe